کد خبر 1475876
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
پايان نقره اى براى شگفتى واترپلوى ايران در آسيا

مردان واترپلوی ایران با وجود شکست در فینال مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ برای نخستین بار در تاریخ موفق به کسب مدال نقره شدند.

به گزارش مشرق، ملی پوشان واترپلو ایران که روز گذشته در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و راهی فینال شدند، امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران برابر چین صف آرایی کردند.
پیش از این در تاریخ این ورزش تیم ملی واترپلو ایران دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و واترپلوئیست های ایران برای نخستین بار در فینال این مسابقات به آب زدند.

تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های هنگ کنگ، قزاقستان و فیلیپین به برتری رسید و به عنوان تیم اول راهی مسابقه حدفی شد. پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست ازبکستان به نیمه نهایی رسیدند و در ادامه با پیروزی برابر تایلند جواز حضور در فینال را کسب کردند، تا برای خوش رنگ ترین مدال این رقابت‌ها به مصاف چین بروند.

این دیدار که نبرد دو تیم برتر آسیا به شمار می رفت بسیار پایاپای و جذاب پیگیری شد. شاگردان دانیال خاکبان در کوارتر نخست این بازی موفق شدند از حریف قدرتمند خود پیشی بگیرند و با نتیجه ۲ بر صفر وقت نخست این بازی به پایان رسید. اما در کوارتر دوم، این دیدار حساس به تساوی کشیده شد و نتیجه ۴ بر ۴ شد. در وقت سوم نیز چین از ایران پیشی گرفت و این تایم با نتیجه ۶ بر ۵ به سود چین تمام شد. در پایان این بازی نفس گیر با نتیجه ۱۱ بر ۸ به سود چین به پایان رسید تا مردان واترپلو ایران با وجود شگفتی سازی دستشان از مدال طلای آسیا کوتاه بماند؛ اگرچه توانستند برای نخستین بار در تاریخ این ورزش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به ثبت برسانند.
سه تیم برتر این مسابقات از جمله ایران جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

تیم ملی ایران پس از کسب مدال تاریخی نقره مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا فردا شب (سه‌شنبه) ساعت ۲۱:۰۰ وارد تهران می شود.

پیش از این دیدار قزاقستان با پیروزی مقابل تایلند در رده سوم ایستاد و تایلند چهارم شد. همچنین سنگاپور با برتری مقابل ازبکستان در جایگاه پنجم قرار گرفت. فیلیپین نیز با شکست هنگ کنگ هفتم شد.

نتایج روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا - سنگاپور ۲۰۲۳:

فیلیپین ۱۲-۱۰ هنگ کنگ/ رتبه هفتم و هشتم
ازبکستان ۱۱-۱۲ سنگاپور/ رتبه پنجم و ششم
تایلند ۷-۱۸ قزاقستان/ رتبه سوم و چهارم
چین ۱۱ - ۸ ایران/ رتبه اول و دوم

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    احسنت.دستمریزاد.ماشااله به این جوانان.واترپلو ورزشی بسیار سنگین وارزشمند است.باید ازشون تقدیر بشه وحمایت بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس