کد خبر 1475817
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
محافل صهیونیستی: در پرتگاه اضمحلال قرار گرفته‌ایم

با اوج‌گیری التهابات در سرزمین‌های اشغالی و برکناری وزیر جنگ، به اذعان مقامات این رژیم اینک بایستی منتظر پس‌لرزه‌های این تصمیم در ارتش و امنیت داخلی بود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان با اذعان به التهاب اوضاع در کابینه در ادامه اصلاحات قضائی مدنظر بنیامین نتانیاهو، اینک شکاف در میان اعضای لیکود وارد مرحله خطیری شده است.

در همین ارتباط، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از عزل یوآف گالانت، وزیر جنگ کابینه خبر داد.

گالانت دیروز (شنبه) در ادامه مخالفت خود با سیاست‌های جنجالی نتانیاهو در نطقی از کابینه درخواست توقف برنامه اصلاحات قضائی کرده بود و هشدار داد «چنانچه این رویه ادامه یابد، چنددستگی و انشقاق در ارتش و مؤسسات دفاعی علنی‌تر خواهد شد و امنیت این رژیم را به خطر خواهد انداخت.»

وی پیشتر در ادامه نطق تلویزیونی خود تاکید کرده بود «پیروزی یکی از طرف‌های درگیری در کف خیابان یا در داخل کنست (پارلمان) در هر صورت به زیان این رژیم تمام خواهد شد.»

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز پیشتر به نقل از مقامات صهیونیستی با اشاره به تشدید اختلافات میان نتانیاهو و گالانت عنوان کرد نتانیاهو وزیر جنگ را بارها به مانع تراشی در حل‌وفصل اصلاحاتش و عدم هماهنگی در مواضع رسانه‌اش متهم کرده بود. همچنین به او اعلام کرده بود که دیگر اعتمادی به وی ندارد؛ زیرا ضد ائتلاف حاکم عمل می‌کند.

از سویی دیگر، به دنبال برکناری گالانت از کابینه جعلی رژیم صهیونیستی، رسانه‌ها معارض نتانیاهو واکنش گسترده نشان دادند؛ در همین ارتباط، یائیر لاپید، رهبر حزب معارض در موضعی اذعان کرد «این اقدام امینت ملی را را به خطر خواهد انداخت.» و تصریح کرد «نتانیاهو برای امنیت این رژیم خطرناک است.» گفتنی است این مواضع ضد نتانیاهو را نیز «میراف میخائیلی»، رهبر حزب کار استفاده کرده بود.

در ادامه واکنش‌ها، «آوگیدور لیبرمن» وزیر دارایی سابق این رژیم، ضمن حمله به تصمیم نتانیاهو در برکناری گالانت گفت «نتانیاهو شیوه دیکتاتورها در بستن دهان مخالفان را در پیش گرفت.»

همچنین، «جدعون ساعر»، وزیر دادگستری سابق و عضو لیکود با انتقاد از نتانیاهو افزود «برکناری گالانت تصمیمی دیوانه‌وار و بی‌سابقه است و نتانیاهو قصد دارد این رژیم را به سمت پرتگاه سوق دهد.»

وی ادامه داد «حضور یک روز اضافی در قدرت، آینده این رژیم را با خطر مواجهه می‌کند.»

در ادامه حملات تند به برکناری وزیر جنگ، «بنی گانتس»، وزیر جنگ سابق این رژیم با هشدار به تبعات آشکار این برکناری افزود «نتانیاهو خود و مواضع سیاسی‌اش را فراتر از منافع کلان امنیتی این رژیم می‌داند.»

همزمان با پس‌لرزه‌های برکناری وزیر جنگ، معترضین در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی در مقابل مقامات محلی حزب حاکم تحصن اعتراضی کردند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد تظاهرکنندگان در تل آویو در اعتراض به سیاست قضائی نتانیاهو جاده «آیالون» را بستند.

در همین ارتباط، الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی گزارش داد رهبران احزاب معارض کابینه نتانیاهو در پی برکناری گالانت خواستار تجمع اعتراضی در برابر ساختمان نخست وزیری در تل آویو شده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس