کد خبر 1475729
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
تاثیر سروصدای جاده‌ بر فشار خون افراد

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که موتورهای روشن اتومبیل‌ها، بوق‌های بلند و آژیرهای هشدار می‌توانند خطر فشار خون بالا را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که موتورهای روشن اتومبیل‌ها، بوق‌های بلند و آژیرهای هشدار می‌توانند خطر فشار خون بالا را افزایش دهند.

«جینگ هوانگ»، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه پکن چین، در یک نشریه خبری گفت: «ما کمی تعجب کردیم که ارتباط بین سروصدای ترافیک جاده‌ای و فشار خون بالا حتی پس از کنترل آلودگی هوا قوی بود.»

برای مطالعه این موضوع، هوانگ و همکارانش داده‌های بیش از ۲۴۰۰۰۰ نفر را در انگلستان تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه ۴۰ تا ۶۹ سال سن داشتند و فشار خون بالا نداشتند.

محققان با استفاده از داده‌های حدوداً هشت ساله دریافتند شرکت‌کنندگانی که در نزدیکی سر و صدای ترافیک جاده‌ای زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلاء به فشار خون بالا هستند و با افزایش صدا، خطر ابتلاء به این عارضه افزایش می‌یابد.

هوانگ گفت: «سروصدای ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوای ناشی از ترافیک در اطراف ما وجود دارند. بررسی اثرات مستقل سر و صدای ترافیک جاده‌ای به جای کل محیط ضروری است.»

هوانگ در ادامه افزود: «این یافته‌ها برای حمایت از اقدامات بهداشت عمومی برای کاهش اثرات نامطلوب صدای ترافیک جاده‌ای کافی است.»

اکنون محققان در حال انجام مطالعات میدانی برای درک بهتر چگونگی تأثیر سروصدای جاده بر فشار خون هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس