کد خبر 1475701
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
توصیه‌های کارشناس تغذیه برای سلامت مسافران نوروزی

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، توصیه‌هایی درباره سلامت غذا در سفرهای نوروزی اعلام کرد و گفت: مسافران بهتر است غذای گرم میل کرده و دمای غذا هم بالای ۶۰ درجه سانتیگراد یعنی کاملا داغ باشد.

به گزارش مشرق، سمیه صمدی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی درباره سلامت غذا در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط نوروز معمولا مسافرت‌های نوروزی افزایش می‌یابد بنابراین رعایت نکات مربوط به سلامت غذا در طول سفر باعث می‌شود افراد با خیال راحت‌تر مسافرت کرده و در سفر دچار بیماری نشوند.

وی با بیان اینکه مسافران حتما قبل از خوردن غذا شست‌وشوی کامل دست‌ها را انجام دهند، افزود: همچنین افراد از خوردن انواع ساندویچ‌های سرد و غذای سرد پرهیز کنند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اعلام اینکه غذاهای خیابانی نیز گزینه مناسبی برای انتخاب نیستند، تصریح کرد: بهتر است افراد غذای گرم میل کرده و دمای غذا هم بالای ۶۰ درجه سانتیگراد یعنی کاملا داغ باشد.

صمدی با اشاره به اینکه افراد از خوردن آب چشمه نهر و رودخانه جدا پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: پرهیز از خوردن آب‌های رهاشده در فضای سبز و پارک‌ها هم مورد تاکید است.

وی با اعلام اینکه بهترین گزینه تهیه آب‌های بسته‌بندی است، یادآور شد: در صورت تمایل برای خوردن آب از لوله‌های شیر آب شهری نیز بهتر است قبل از مصرف جوشانده شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر خودداری از مصرف سبزی‌ها و سالاد در رستوران‌های بین راهی، یادآور شد: افراد سعی کنند به همراه غذا نوشابه گازدار سفارش ندهند؛ به این دلیل که برای سلامتی مضر است.

صمدی بیان کرد: بین راه درصورت تمایل به کباب کردن گوشت، لازم است افراد از خریدن گوشت‌های آویزان شده بین راهی خودداری کرده و از قصابی‌های معتبر اقدام به خریدن گوشت کنند و در جریان کباب کردن گوشت هم اجازه دهند تمام قسمت‌های گوشت کاملا حرارت ببیند و خوب پخته شود.

وی گفت: در صورت تمایل به مصرف شیر بهتر است شیر پاستوریزه میل شود و در صورت تهیه شیر محلی حتما خوب جوشانده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس