1

جنگ لفظی میان آذربایجان و ارمنستان در نشست امنیتی مونیخ نشان داد که اختلافات فراتر از آن چیزی است که با میانجیگری چند کشور خاتمه پیدا کند.

سرویس سیاست مشرق- سه سال از توافقات صلح قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌گذرد اما تنشها در قفقاز ادامه دارد و هر روز نیروهای نظامی دو کشور تبادل آتش می کنند. در هفته‌های اخیر هم مقامات آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به نقض آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی متهم کرده‌اند و این مسئله نگرانی‌ها را نسبت به شروع دور جدید درگیریها افزایش داده است. در چنین شرایطی، عواقب موضع گیری مقامات جمهوری آذربایجان نه تنها مرزهای آذربایجان و ارمنستان، بلکه دامن کل منطقه را فراخواهد گرفت.

رئیس جمهور آذربایجان می خواهد جاه‌طلبی‌های خود در قره‌باغ عملیاتی نماید، در اظهارات جدید خود با ارمنستان رفتار نامناسبی را داشته است. او خطاب به ارمنی‌ها گفت: برای اینکه ارمنستان راحت زندگی کند باید شرایط ما را بپذیرد و قره‌باغ را به عنوان خاک آذربایجان رسماً به رسمیت بشناسد. ارمنستان باید با ما پیمان صلح امضا کند و طبق شرایط ما اقدامات تحدید حدود مرزها را انجام دهد. رئیس‌جمهور آذربایجان که بیشتر به بی‌ثباتی و ناامن شدن قفقاز کمک می‌کند، هفته گذشته در پیامی مدعی شد صلح و ثبات در منطقه مرهون اقدامات این کشور و ترکیه است.

 پشت صحنه تنش‌های فزاینده در قره باغ را چه کسی هدایت می‌کند؟ / پیام قاطع ایران به بازیگران  کریدور زنگه‌زور!

توافق‌نامه‌های نیم‌بند در قره‌باغ

در پی هشدارهای آذربایجان و تحرکات نظامی این کشور در مرزهای مشترک، ارمنی‌ها را نسبت به اوضاع امنیتی در قره‌باغ نگران کرده است. نخست وزیر ارمنستان چند روز پیش در سخنانی نسبت به احتمال تشدید تنش از سوی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی و همچنین منطقه مرزی مشترک هشدار داد و گفت: نتیجه‌گیری من ناشی از لفاظی‌های تهاجمی فزاینده جمهوری آذربایجان است و البته اطلاعات دیگری هم داریم. نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که ارمنستان کشوری نیست که شروع کننده اقدام‌های تهاجمی یا تنش زا باشد به همین دلیل هم تصمیم گرفت تا ناظران اتحادیه اروپا را دعوت کند. وزارت خارجه ارمنستان هم در روزهای اخیر با انتشار بیانیه‌ای و با استناد به ارزیابی‌های انجام شده، اعلام کرد که شواهد حاکی از این است که آذربایجان برای یک تجاوز جدید به قره‌باغ و نسل کشی ارامنه آماده می‌شود.

باتوجه به هشدارهای تند مقامات باکو و نقض مکرر آتش‌بس، احتمال درگیری در آینده نزدیک وجود دارد و به هیمن دلیل روسها نیز در هفته‌های گذشته بارها نسبت به نقص‌آتش بس در قره باغ ابراز نگرانی کرده‌اند و از هر دو طرف خواسته‌اند تا خویشتنداری به خرج دهند. در دو جنگ تمام عیاری که بین دو کشور در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۲۰ میلادی رخ داد، دهها هزار نفر از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شده‌اند و تشدید تنشها می‌تواند تلفات سنگینی را به دو همسایه وارد کند.

بر اساس دیدارهای دوجانبه‌ای که بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یکسال گذشته در مسکو و بروکسل انجام شد و میانجی‌های منطقه‌ای هم در این نشستها حضور داشتند، انتظار می‌رفت که سطح تنشها بین باکو و ایروان فروکش کند اما جنگ لفظی در نشست امنیتی مونیخ، نشان داد که اختلافات فراتر از آن چیزی است که با میانجیگری چند کشور خاتمه پیدا کند.

 پشت صحنه تنش‌های فزاینده در قره باغ را چه کسی هدایت می‌کند؟ / پیام قاطع ایران به بازیگران  کریدور زنگه‌زور!

 پشت صحنه تنش‌های فزاینده در قره باغ را چه کسی هدایت می‌کند؟ / پیام قاطع ایران به بازیگران  کریدور زنگه‌زور!

جمهوری آذربایجان با اینکه در نوامبر ۲۰۲۰ بر اساس توافق صلح با میانجیگری روسیه، توانست بخش اعظم قره باغ را پس از سه دهه از ارمنستان پس بگیرد اما با یان حال، به حد و ثغور جدید در مرزها راضی نشده و قصد دارد تا سایر مناطق باقی مانده را هم به خاک خود ملحق کند. بر اساس این توافقات قرار بود تا صلح‌بانان روس در اطراف کریدور لاچین مستقر شوند تا از درگیری احتمالی بین نیروهای دو کشور جلوگیری کنند اما با درگیری روسها در جنگ اوکراین، نیروهای حافظ صلح هم مجبور به ترک قره باغ شدند و این فرصت مناسبی برای آذری‌ها بود تا سیاستهای جاه طلبانه خود را محقق کنند.

در همین رابطه، از دسامبر ۲۰۲۲، نیروهای باکو کریدور لاچین را تحت کنترل خود درآورده‌اند و با محاصره بخش ارمنی نشین قره باغ، این منطقه را به گروگان گرفته‌اند و اجازه کمک‌رسانی به مردم این منطقه را نمی‌دهند. این گذرگاه تنها مسیری است که ارمنستان از طریق آن می‌تواند غذا، سوخت و ملزومات دارویی را به ساکنان ارمنی قره‌باغ برساند؛ منطقه‌ای که حدود ۱۲۰ هزار قوم ارمنی ساکن آن هستند و کنترل آن از زمان جنگ اول قره‌باغ در اختیار دولت محلی این منطقه قرار دارد.

 پشت صحنه تنش‌های فزاینده در قره باغ را چه کسی هدایت می‌کند؟ / پیام قاطع ایران به بازیگران  کریدور زنگه‌زور!

اهداف آذربایجان از تغییرات ژئوپلتیکی در کریدور زنگه‌زور

مقامات باکو مدعی هستند که ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی در انتهای جاده لاچین ضروری است اما جامعه جهانی این اقدام را به مثابه نسل‌کشی می‌داند که باید هرچه سریعتر این کریدور باز شود. آذربایجان به درخواستهای بین‌المللی اعتنایی نمی‌کند و در روزهای اخیر دوباره انتقال گاز به مقصد قره باغ ارمنی‌نشین را قطع کرده است. قطع جریان این خط لوله در کنار بسته بودن لاچین، جمعیت ارمنی حاضر در این منطقه را با فاجعه انسانی مواجه کرده است.

رئیس جمهور آذربایجان و دیگر مقامات باکو سعی دارند با این اقدام ضد انسانی ارمنستان را تحت فشار قرار داده و این کشور را به تن دادن به خواسته‌های باکو مجبور کنند. خواسته اصلی جمهوری آذربایجان، احداث کریدور زنگه‌زور است که خاک آذربایجان را به منطقه خودمختار نخجوان وصل می‌کند، تقاضایی که علاوه‌بر ارمنی‌ها، کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه هم به شدت با این طرح جنجالی مخالفت کرده‌اند.

دور جدید تنشها در قره باغ درشرایطی است که روسیه سعی دارد دوباره بخشی از نیروهای حافظ صلح را در این منطقه مستقر کند تا شاید به ثبات منطقه کمک کند. اتحادیه اروپا هم از چند ماه پیش به بهانه برقراری صلح بین آذربایجان و ارمنستان، اما بنابه مقتضیات زمان و بر اساس منافع خود تعدادی از کارشناسان خود را به این منطقه اعزام کرده است اما هیچ یک از این تحرکات سیاسی و نظامی نتوانسته جمهوری آذربایجان را به عقب‌نشینی از مواضع خود وادار کند و رئیس جمهور آذربایجان نشان داده که به چیزی کمتر از احداث کریدور زنگه‌زور و یا اشغال قره باغ ارمنی‌نشین (جمهوری آرتساخ) رضایت نمی‌دهد. کریدور زنگه‌زور در صورت اجرایی شدن، برای همیشه مرزهای ایران و ارمنستان را از بین خواهد برد و آذربایجان تنها همسایه ایران در قفقاز خواهد بود.

 پشت صحنه تنش‌های فزاینده در قره باغ را چه کسی هدایت می‌کند؟ / پیام قاطع ایران به بازیگران  کریدور زنگه‌زور!

آذربایجان با همراهی ترکیه و رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک دالان پان‌ترکیستی (کانال تورانی) از ترکیه تا سین‌کیانگ چین نیازمند این است که مرز ایران با ارمنستان را از بین ببرد و به همین دلیل هم تلاش کردند در جریان جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ نوار مرزی ایران و ارمنستان را اشغال کنند. به‌عبارت‌دیگر جمهوری آذربایجان از کشوری که بخشی از اراضی‌اش در اشغال بوده در حال بدل شدن به کشوری است که به دنبال اشغال بخشی از خاک یک کشور همسایه است. همان‌قدر که مرزهای قانونی آذربایجان برای جمهوری اسلامی ایران بااهمیت است، حفظ مرزهای قانونی ارمنستان نیز اهمیت داشته و تهران اجازه جابه‌جایی مرزی به هیچ کشور همسایه را نخواهد داد. از سویی جمهوری آذربایجان با تشدید هجمه‌های رسانه‌ای و دامن زدن به بحث‌های قومیت‌گرایی و تجزیه‌طلبی می‌خواهد نارضایتی خودش را از موضع ایران نشان دهد و درعین‌حال ارمنستان را برای پذیرش این طرح تحت‌فشار قرار بگذارد. این موضوع می‌تواند پاشنه آشیلی برای جمهوری آذربایجان باشد که دارای اقلیت‌های ناراضی همچون لزگی‌ها و طالشی‌هاست!

برآیند تحولات قره باغ نشان می‌دهد که مقامات باکو تصمیم جدی برای تغییر ژئوپلتیکی در منطقه دارند. و از طرفی ارمنستان و کشورهای منطقه با این اقدام مخالف هستند، پافشاری باکو می‌تواند تنشها در قفقاز جنوبی را تشدید کرده و پای قدرتهای فرامنطقه ای دیگر را هم به مسئله باز کند و این فضای ناامنی برای رژیم صهیونیستی، انگلیس و امریکا بهترین فرصت است تا منطقه را ناامن کند. راهبرد ایران در این وضعیت همان خطی است که سپاه پاسداران در رزمایش بزرگ خود در کنار رود ارس به رخ بازیگران کشاند، هدف تهران نه جنگ بلکه ایجاد امنیت پایدار در منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 217
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    قره باغ آزاد شده و ارمنی‌های اشغالگر باید تخلیه کنن بیرون. مشرق حمایت از اشغالگر هیچ جای جهان قابل قبول نیست. قره باغ خاک اسلام است.
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      99 34
      خداروشکر شوروی‌منحل شد و قرارداد ترکمنچای باطل شد و باکو به ایران بازگشت. فقط مانده تمیزکاری استانداری باکو
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      هر کسی مثل صدام هوس کشور گشایی کرد مدتی برای دیگران زحمت درست کرد ولی در نهایت پوزه اش به خاک کشیده شد
    • وطنیم ایران IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      40 19
      الهام علی اف عرضه بیرون کردن ارمنی ها را از قره باغ نداره
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      85 8
      یک سمت قضیه ترکیه هست ایران بایدبرای تنش یا درگیری های نیروی دریایی بین یونان ترکیه درجریان مناقشات مرزی دریایی وجزیره هایی که موجب چند مرتبه جنگ دریایی بین ترکیه ویونان شده است هم ازهمین حالابرنامه ریزی،استراتژی وتاکتیکهای لازم و به موقع برای«لحظه ضرور»داشته باشه واجراءکنه
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      7 22
      بازم مثل همیشه ایران هیچ کاری نمیکنه
    • حسن IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      37 8
      خط حمله اصلی ایران بطرف باکو باید باشد و نه جبهه زنگزور باکو فتح شود کار تمام می شود .
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      40 7
      باید حسینیون آذربایجان و همینطور تالشیهای آذربایجان رو تجهیز و حمایت کنیم...
    • سعید موسویان فرد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 3
      ببند دهنتو بیسواد نمیفهمی یا خودتو به نفهمی زدی کل این داستان واضح و روشنه تمام تحرکات باکو شدیدا به ضرر کشور ماست و توطئه و برنامه های بعدی پشتشه الان مشرق چیکار کنه دقیقا ؟ میخوای تبریز هم بدیم به اردوغان و الهام
    • سعید موسویان فرد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 3
      ما باید دوباره تاوان بدیم به کی به چی دوباره به سرزمینی که از دوران باستان تا همین اواخر قسمتی از مملکت ما بوده
    • م IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      2 17
      یه نقشه قدیمی ببین به خدا زوری که برا برعکس نشان دادن واقعیت می کنی اگه ژاپن بچد ازش برق تولید می کرد! ارمنستان سابقه تاریخی داره. آذربایجلن متعلق به ایران بوده همیشه
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 246
      ما رو می خوان نابود
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      3 259
      خیلی ساده ای که فکر میکنی جنگ اذربایجان جنگ بین اسلام و مسیحیت هست جمهوری اذربایجان صد سال تحت حکومت کمونیست بوده و هیچ گونه اثاراسلامی در حکومت دیده نمیشه
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 162
      خیلی ساده ای
    • یاحسین IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 1
      دنیا میدونه الهام قمارباز که پیشینه ی زندگیش کاملا مشخصه داره نسل کشی میکنه وتجاوزاتش کاملا آشکاره ... باید محکم جلوی تجاوزات این شیطان گرفته بشه
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    89 30
    آقا زودتر با ارمنستان یک ائتلاف تشکیل بدین و اون ترکهای نوکر یانکی‌ها و صهیونیست‌ها رو تا دیر نشده بشونین سر جاشون!!!
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      28 6
      تازه به نوکری برای آمریکا افتخار هم میکنن!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      6 5
      توکی هستی حرف میزنی ایران هم مال ترکهاست ترکها هم مال ایرانند هشت سال جنگ کردیم برا ایران
  • DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    44 86
    یاشاسین آذربایجان
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      94 24
      یاشاسین آذربایجانِ ایران. مرگ بر فتنه گر پان ترکیست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    71 30
    با یک صلوات میشه استاندار باکو رو عوض کرد
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    93 28
    الهام علی اف خیلی گستاخ تر شده و باید این پان ترک یهودی را سر جایش بنشانیم. جمهوری اسلامی ایران با همکاری روسیه و ارمنستان باید یک نیروی نظامی مشترک تشکیل داده و در خطوط مرزی استراتژیک استقرار یابند تا نیروی های نظامی پان ترک باکو را خاموش کنند.
    • NL ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      16 20
      اونجوری که در متن اومده روسیه در حدی گرفتار باتلاق اوکراین شده که هرچی سرباز حافظ صلح در قره باغ داشته برده به جبهه اوکراین بعد ادعای ابرقدرتی داره :)
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 6
      همه حکومتها صهیونیه، به خیالت دلشون برای اقوام و فرهنگها سوخته؟ نه دارن خودرو میدن زمین‌ میگیرن همه جا، این یعنی هرچی تو فقیرتر بشی زودتر ایران تخلیه و جایگزین میشه با گوساله های طلا. همش برنامه خودشونه.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    49 22
    تا اردوغان حواسش پرت زلزله و انتخابات داخلیه باید ارمنستان رو تحریک کنیم با شهرستان باکو درگیر بشه و با دخالت کامل ایران در این درگیری نوک علی اف برای همیشه چیده بشه وگرنه با انتخاب دوباره اردوغان و ارتباطات روز افزون ترکیه و اسرائیل با شهرستان باکو تا چند سال آینده از لحاظ سیاسی و نظامی و اقتصادی قدرت زیادی خواند گرفت و رودررویی باهاشون سخت تر خواهد شد
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      9 3
      حرف درستیه
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    24 75
    بجای آسمون و ریسمون بافتن الکی خیلی ساده بگین ارمنستان به توافقی که بعد از شکست امضا کرده با تحریک بقیه عمل نمیکنه و آذربایجان دنبال حقوق قانونی خودشه‌. کوریدور زنگه زور هم به نفع روسیه هم بنفع چین و حتی به نفع ارمنستان هست که چاره ای جز ارتباط با ترکیه نداره.این وسط ایران چی میگه؟؟؟
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      48 20
      واقعا خوابی یا خودتو به خواب زدی؟ اگه سواد سیاسی نداری مجبور نیستی نظر بدی
    • احمدپور IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      38 4
      مهربان ، حداقل پرچم ایران را بردار بعدا بنال.
    • نادر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      اینکارها همش بخاطر اینه که اقتصاد ضعیف ایران را بکلی منهدم کنند تا انگلیس واسرائیل وآمریکا بتوانند خواسته های خودشون رو به ایران تحمیل کنند.
  • PL ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    63 27
    رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به هیچ وجه تغییر در مرزهای ژئوپولوتیکی منطقه قفقاز را نمی پذیریم. اگه این صدام کوچولوی باکو دست از پا خطا کنه بخواد ناخونک بزنه به چیزهایی که مال اونا نیست اونوقت چنان به پشت دستش می زنیم که قرمز بشه.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      1 0
      امروز؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    18 25
    چرا یک طرفه رفتی مشرق.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    15 38
    چرا یک طرفه رفتی مشرق.
  • وطنیم ایران IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    56 23
    علی اف خوب می‌دونه که اگه بخواد مرز ایران و ارمنستان را قطع کنه دودمانش به باد میره
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      13 2
      خودش هم می داند
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    15 18
    متاسفانه بخواهیم یا نه در دام صهیونیستها گرفتار شدیم و راهی جز تنش زدایی نداریم
    • علی IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 2
      اشتباهی مثبت دادم
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 0
      تنش زدایی بشود
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    27 11
    لیبرالیسم جنایتکار در تمامی زمین بخصوص این منطقه جنایت های بیشماری مرتکب شده و برای همین این بار در جلد باکو میخواد جنایت جدیدی را مرتکب شود که البته اجازه نخواهد یافت. فقط به باکو هشدار میدهم کوچکترین بهانه تراشی و درگیری با آذربایجان به معنی قطع دسترسی کامل باکو از تمامی مزیت های خواهد بود که همسایگان بطور سخاوتمندانه هدیه داده اند تا دست از تنش آفرینی بردارد. و در صورت ادامه تنش زایی و عدم تغییر رفتار حتما روش سخاوتمندانه تغییر خواهد کرد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    11 32
    در همین رابطه، از دسامبر ۲۰۲۲، نیروهای باکو کریدور لاچین را تحت کنترل خود درآورده‌اند و با محاصره بخش ارمنی نشین قره باغ، این منطقه را به گروگان گرفته‌اند و اجازه کمک‌رسانی به مردم این منطقه را نمی‌دهند. این گذرگاه تنها مسیری است که ارمنستان از طریق آن می‌تواند غذا، سوخت و ملزومات دارویی را به ساکنان ارمنی قره‌باغ برساند؛ من نمیدونم اگه تو کشور ما هم یه کشور ثالث بخواد هر چی دلش خواست انجام بده به بهانه همزبان هم کیش بودن ما قبول میکنیم که اینطور در باره حق حاکمیت یه کشور مسلمان قضاوت میکنیم
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    18 11
    شاید مرصاد دیگری در راه باشد!
  • CA ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    21 84
    بهتره که تهران سرش به کار خودش مشغول باشه و تو کار بزرگان دخالت نکنه
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      58 13
      بزرگان!!!! از کی تا حالا اسراییل و آدزبایجان و علیف شدن بزرگان؟؟؟ بزرگ منطقه جمهوری اسلامی ایرانه.
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      37 13
      ای کاش ترکیه بیشتر برای ایران خوشخدمتی می کرد تا شاید ایران اجازه حمله به شمال سوریه رو به ترکیه میداد.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      39 7
      چخه آلبانی. تهران سرور اربابت آمریکای ....
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      11 6
      بزرگان؟ بزرگی به عقل است. گول هیکل بزرگ خر را نخورید . این حیوان فقط بدرد بارکشی میخورد
    • نادر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      29 3
      مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه .بقول نماینده تبریز یک گردان عاشورای تبریز برای تنبیهشان کافیست.
  • تیمسار IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    46 15
    ایران باید تا دیر نشده به ارمنستان موشگ پهپاد بده
    • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      13 24
      تیمسار 30ساله ایران به ارمنستان کمک میکنه از بنزین وگاز گرفته تا پهباد وموشک وهمه چیز
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 0
      نداده که اوضاع اینه اون پهپادای انتحاری که به روسیه داد، به ارمنستان داده بود این‌طوری شکست خورده حقیر نمی شدن
  • Arman NL ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    53 19
    به پان گرگ های وحشی باید پوزه بند زد
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      فعلا که ........
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    24 14
    سلطان ترک های جهان و مالک جان های ترک های جهان و مسلمین عالم اکنون در تهران رهبر است.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    39 21
    به نام سلطنت هزار ساله ترک های ایران، میجنگیم میمیریم باکو را پس میگیریم.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    16 17
    یه بارم که شده از حق طرفداری کنید
    • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      24 8
      اول بگو اصلا معنی این لغت رو میفهمی،حق مفهوم شریفی داره تو دهن کثیفت نیار
    • سلام IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      1 0
      از حق؟ مرز ایرانو برای تحت فشار گذاشتن ما ببره حقه؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    40 17
    باکو لانه صهیونیسم است.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    8 21
    اقتصاد آذربایجان چطوره؟ اگه خوبه فدراسیون بشه بپیوندیم!
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      19 5
      نه؟ خب پس فدراسیون بشیم، بپیوندن.
  • یک آذری IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    36 13
    الهام و اردوغ را باید با یک سیلی آبدار از خواب پریشان بیدار و هزینه گویی ها را قطع کرد
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      الهام و اردوغ ؟ ترکیب خنده داری بود دادا
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      جفتشون جایگزین میشن بزودی.
  • سید روح اله IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    23 17
    بنا بر روایات آتش آذربایجان حتمی است. و هیچ چیزی یارای مقابله با آن را ندارد و این آتش با فتنه انگیزی رومیان و برادران ترک میباشد و ابتدا با جوانان ارمنی درگیر شده و سپس ری و کوه های سیاه را هدف قرار میدهد. این مطالب کلمات معصوم میباشد. ایران باید خود را برای جنگ آماده کند و برای صلح دعا کند.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      خسته نشدید از اینهمه تعیین
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    32 11
    کی این تکه های به دور افتاده خاک وطن بدامان مام میهن برخواهند گشت ؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    36 11
    بهد آتش بس هم مردم هشدار دادند آذربایجان دوباره لگد میزند ولی طبق معمول مسئولین عقب هستند باید یه ضربه کاری به آذربایجان بزنید صد سال سیاه ما به انسانهایی که فقط اسم مسلمان رو یدک میکشند ولی از بودایی بدترند کاری نداریم
  • US ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    27 9
    شیعیان عراق به سمت آنکارا و شیعیان ایران به سمت باکو، یک بار برای همیشه فاشیسم اردوغانی را
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    31 10
    آقای اردوغان نتوانستی از ایران اجازه بگیری تا بهت اجازه بده به شمال سوریه حمله کنی، ای کاش به ایران بهتر خوشخدمتی میکردی تا شاید ایران دست نوازش روی سر تو بکشد.
  • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    25 14
    من واقع بینم حوصله وتوانِ جنگ با کل کره ی زمینو ندارم(خود تندروها با بچه هاشون توی امریکا وکانادا و عنگلیس بیان بجنگن😃).ولللی اگررر با الهام جنگ شد واقعا میام😡عین تندروها بلوف هم نمیزنم💪،این مردتیکه اردوغان واسراییل دوتا پهپاد بهش دادن رُخِ عقاب برداشته😂.با عربستان و طالبان هم نمیجنگم(دعوا خانوادگی شرکت نمیکنم!😃).
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    38 18
    باید اقوام غیر ترک در اذربایجان رو بندازیم به جون الهام علفی اونموقع میفهمه کت تن کیه
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 8
    دوستان بخش بزرگی از جنجالی که آقای علی اف به راه انداخته بدلیل پشتوانه مالی هست که از فروش نفت حاصل می شود و پشتیبانی اسرائیل و ترکیه از ماجراجویی های آقای علی اف گذشته از رقابت ژئوپلیتیکی ترکیه و دشمنی اسراییل با جمهوری اسلامی، برای دستیابی به نفت آذربایجان است.پس با به خطر افتادن تولید و فروش نفت این کشور قطعا حکام این جمهوری ترمزها را خواهند کشید.جمهوری آذربایجان در چند سال گذشته دارای رشد اقتصادی خوبی بوده که آقای علی اف به دلایل کاملا واهی و جنگ طلبانه ممکن است باعث ضربه مهلکی به این رشد اقتصادی گردد و متاسفانه ضرر آن متوجه مردم جمهوری آذربایجان خواهد شد.البته ایران می تواند با تضمین انتقال نفت این کشور به حوزه خلیج فارس مشوق خوبی برای دولتمردان جمهوری آذربایجان ایجاد کند.
  • مجید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    33 9
    عثمانی فکر کرده با وسوسه چهارتا نفوذی خللی در عزم ایران عزیز در دسترسی به دروازه اروپا ایجاد میشه
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    17 34
    30 سال ارمنستان متجاوز و اشغالگر بود چندسال هم آذربایجان باشه گهی زین به پشت گهی پشت به زین
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      19 3
      حرف مفت
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      21 0
      استانهای ارمنستان و باکو
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    30 9
    باعلیف استاندار باکو باید محکم و قاطع پاسخ داد...کوبنده کوبنده
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    15 23
    تنها پهپاد بیرقدار برای نابودی ارتش ضعیف ارمنستان کافی ایست نیازی به اوردن نیروی زمینی نداره
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      16 8
      سال ۲۰۲۰ پهباد بود چرا نتوانست مشکل قرباغ را حل کند.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 1
      از موتوری جنس نگیر
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    23 5
    بقول محمد ندیمی هدفشون ایجاد ترکستان بزرگ و ناتوی ترک یا نوعثمانی گری به مرکزیت ترکیه است
  • عمو IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    9 9
    مقصّر آذربایجان .
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    22 7
    شیطان در حال وسوسه علی اوف هست و نیروهای حزب الله باید اماده باشن
  • صادقی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    12 35
    حق کاملا با آذربایجان است یه مسیر ارتباطی باید بین نخجوان و جمهوری آذربایجان احداث شود
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      19 1
      هیچ حقی در این خصوص وجود نداره و آذربایجان باید به حاکمیت کشورها احترام بگذاره
  • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    43 15
    من بعنوان یک آذری اهل تبریز از شکسته شدن شاخ علی اف که اردوغان تحریک کرده استقبال می کنم، در صورت تنش لوله های نفتی آذربایجان رو بزنید شاخ علی اف بشکند
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      16 4
      من به عنوان یک فارس میگم باید حساب این متجاوز رو برسیم..
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      28 3
      درود بر شرفت.ما ایرانی ها چه فارس و چه ترک و چه کرد و چه عرب و...همگی با تجزیه مملکتمون مخالفیم .ما در کنار هم ما هستیم.
  • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 6
    با این پیغام ها روشون کم نشده که
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 3
    ضعف حکومت ما در مسئله ارمنستان و آذربایجان مشهود است .
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 4
    ما که قاطعیتی از طرف ایران ندیده ایم .
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 7
    حسینیون باکو‌ زیر ستم هستند، کجاست غیرت عرب، کجا هستند شیعان عراق؟, _____ مرزهای ترکی و عراق، کربلای امروز مردان عراق است
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    12 10
    ترکیه تنها قومی است که توانسته از آذری ها برده بگیرد. انتقام خون شهدای چالدران را خواهیم گرفت.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    14 8
    سوال من اینه چرا ارمنستان علی رغم 4 قطعنامه سازمان ملل حاضر به تخلیه قره باغ نیست تا این غائله و بحث کریدور زنگه زور هم تموم بشه که نگرانی ایران هم رفع بشه؟
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 4
      چرا ارمنستان حاضر‌به تخلیه نیست؟ چون زور‌ عثمانی بهش نمیرسه
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 0
      تو جنگ که 44 روزه ارتش ارمنستان بسختی شکست خورد
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 1
      از اولش هم معلوم بود تفاله عثمانی نمیتونه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 11
    با موشک هایپرسونیک جایی را بزنید که افففف جوووون اونجاش بیوزه
  • ایرانی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    8 7
    بزنید این آشغال های نو عثمانی پان ترکی
  • وطنم ایران IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    8 10
    مثل اینکه الهام برای چسبوندن استان باکو به کشورم عجله داره یاشاسین آذربایجان
  • پرهام IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 7
    هیتلر هم ازین غلط ها کرد مخاست دو قسمت کشور المان رو بهم متصل کنه با اشغال دالان دنزیک و ارتباط لهستان با دریارو قط کنه که با انجام این کار فرانسه وانگلیس و.. بهش اعلان جنگ کردن
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 6
    با دخالت روسیه، جنگ نمیشه. الهام علیف هم بوی پایان رئیس جمهوریش میاد. یه گردان روسی کافیه :) برای وجهه ضدجنگ روسیه هم خوب هست. همونطور که توقیف محموله خون کودکان به آمریکا، برای روسیه تبلیغ خوبی بود.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    6 5
    کوتوله های تجزیه ای باید تا اخر دنیا باهم در جنگ باشند اصلا هدف تجزیه کردن کشورهای بزرگ همینه
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 8
    جمهوری جعلی باکو که توجهی به رزمایش نکرد و طبق همین مقاله داریم میبینیم که قصد اشغال مرز ایران با ارمنستان را داره، خب؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 5
    با دخالت روسیه، جنگ نمیشه. الهام علیف هم بوی پایان رئیس جمهوریش میاد. یه گردان روسی کافیه :) برای وجهه ضدجنگ و صلح‌طلبانه روسیه هم خوب هست. همونطور که توقیف محموله خون کودکان به آمریکا، برای روسیه تبلیغ خوبی بود (هرچند روسیه باید بیشتر رووش مانور میداد، هم به نفع خودش بود هم به ضرر آمریکا و اوکراین و ...)
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 2
      گردان روسیت مثل تو اکراین مونده تو گل. سرتو از زیر پتو دربیار.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 9
    از اولش هم معلوم بود ترکیه اُرزه نداره مسئله قرباغ رو حل کنه
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 1
      اجساد کرد و ارمنی اشغالگر طی جنگ 44 ندیدی انگار.
  • احمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 5
    کور خواندند
  • آراز IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    15 19
    این روزها در محافل و شبکه های اجتماعی جریانی به شدت علیه جمهوری آذربایجان فعالیت می کند و از آنجا که اهانت به مردم شیعه آذربایجان عصبانیت و تحریک آذری های ایران را موجب می شود بر اهانت به آقای الهام علی اف و خانم مهربان، همسرشان و تخریب این دو که از قضا هر دو موفق و محبوب ملت آذربایجان هستند تمرکز کرده اند. این هجمه ها به بهانه کریدور زنگه زور انجام می پذیرد اما با توجه به اینکه طیف فعال مشخص است و از طرفی پروژه زنگه زور بدون مانع خاصی در حال اجراست ممکن است هدف، انحراف افکار عمومی از برخی مسائل و دامن زدن به تحرکات قومی و فعالیت پان ترکیستی برای منظوری خاص باشد که اگر چنین باشد مسکن بدی انتخاب کرده اند و خود می تواند بحرانی بزرگتر بزاید لذا بهتر است دنبال مسکن مناسب‌ تر و در نهایت درمان درست بود. اگر هدف دیگری در پس این رفتار نباشد باید توجه داشت پیوند فرهنگی و قومی مردمان دو طرف رود ارس غیر قابل گسست است. و آذری های ایران به اندازه آن سوی ارس برای آزادی قاراباغ خوشحالند. الهام، فرزند مرحوم حیدر علی اف سیاستمدار برجسته با ۱۷ سال صبوری، تدبیر، مدیریت صحیح و اتخاذ سیاست های سنجیده ضمن بهبود بخشی و توسعه دهی به آذربایجان توان نظامی را نیز به حدی ارتقاء داد تا بتواند بخش وسیعی از قاراباغ را که طی جنایات و کشتار حزن انگیز شیعیانش در اشغال ارمنستان قرار گرفته بود با عمل به وصیت پدر طی جنگ ۴۴ روزه آزاد کند و کشورش را به شرایط بسیار بهتری برساند تا اینکه با میانجیگری روسیه دو دولت توافق کردند ارامنه ساکن در قاراباغ آذربایجان از طریق کریدور لاچین بتوانند با ارمنستان در ارتباط باشند و ارتباط نخجوان با آذربایجان از طریق دهلیز زنگه زور (که تا زمان استالین متعلق به آذربایجان بود) با باکو برقرار شود. اینکه عملکرد الهام خوشایند ماست یا نیست نمی‌ تواند نافی عملکرد مثبت و توفیقات بزرگ یا محبوبیت ایشان در میان ملت خویش باشد و خانم مهربان هم با اولویت ترویج مهر در هدایت حوزه های فرهنگی و اجتماعی، مستقل از همسر توانسته است با کسب رضایت عمومی محبوبیت خاص خود را داشته باشد. لذا توهین، تحقیر و تخریب جلف و سخیف در مورد آنان نه تنها کارساز نیست که موجب لجن مال شدن توهین کننده خواهد شد. اما برخی با نگاه کارشناسی بر این باور هستند کریدور زنگه زور حذف مرز ایران با ارمنستان را موجب می شود
    • حاصلی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      10 15
      کاملا بی منطق فرمودید، آذربایجان باید به خاک وطن برگردد.
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      9 12
      فرزند کدام شیطان هستی که برخلاف منافع وطنت ایران سخن میگویی
    • علی از تبریز IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      8 4
      آفرین تحلیل خیلی عالی بود
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 5
      چی میگی بابا.علیف باکو رو کرده لانه صهیونیست‌ها.دیر بجنبین کارمون تمومه
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      16 2
      به این متن دقت کردم. تمام عناصر تحریک به جنگ رو تحت لوای دعوت به صلح داره. دوست عزیز اگر از قرآن سر نیزه بردن فارغ شدید ، اجازه بدید ایران بزرگ تصمیماتش رو بگیره و ما رو با شیعه و مسلمان و آذری و مرحوم و مهربان فریب ندید !
  • رحیم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    11 10
    الهام علی‌اف فاشیست باید تنبیه بشه
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    12 7
    ۸پایگاه نظامی ارتش امریکا در خاک ترکیه و روی غرور‌ نداشته ارتش‌‌ جعلی ترکیه ی جعلی وجود دارد. ++++ ۸پایگاه نظامی امریکا در خاک ترکیه؟!!! ترکبه از بحرین هم‌ نوکرتر است.
  • سالار IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    9 6
    به پیش مقتدران و دلاور مردان نیروی های سپاهی و ارتشی ، با تمام نیرو جواب قاطعانه ای به الهام علی اف ، رجب طیب اردوغان و رژیم صهیونیستی بدهید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    22 2
    خاک بر سر پهلوی اگه آرارات خاک ایران نمی‌داد بره الان این مشکل نداشتیم
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    7 8
    حالاکه علیف سگ دست آموز رژیم صهیونیستها شده میخواهد درگیری وجنگ را به ایران تحمیل کند. اگرچناچه مشخص شود رژیم صهیونیستی از خاک آذربایجان شمالی برعلیه ایران خطابی مرتکب شود ایران باید فرصت نفس کشیدن به رژیم صهیونیستی ندهد بلافاصله با کمک حزب الله ان رژیم جنایتکار را بکوبد وآن سرزمین را اشغال کند واز طرفی با موشک ها کاخ علیف بدبخت را برسرش ویران سازند
  • رضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    14 8
    تنها راه حل این مشکل بازگشت استان آذربایجان شمالی به آغوش مام میهن است. علی اف باید محاکمه و مجازات شود.
  • مهزیار IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    11 5
    دولت ارمنستان، دولتِ متمایل به غرب است هیچ بعید نیست که غربی ها ارمنی ها را در فضای تهدید و تمطیع، تشویق کنند تا در قبال گرفتن امتیازاتی مرز ایران را به باکو واگذار کنند دولت ایران باید هوشیار منافع سرزمینی خودش باشد و الهام را سر جایش بنشاند.
  • فرهاد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    15 5
    ارمنستان حاضر به پس دادن اراضی باقی مانده قره باغ و یاعمل به تعهدات خود نیست وامید وار است که با عنایت روسها وهم پیمانانش بتواند این اراضی را که گویا زمانی خاک اسلام بودند به خاک خود ضمیمه کند البته از حق نگذریم که لابی ارمنی در آمریکا واروپا وایضاروسیه بسیار قدرتمند وتاثیر گذاراست ایران که جای خود دارد
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 13
      ارامنه که قدمت بیشتری دارند و همه فرهنگها بایستی کشوری داشته باشند درخور تاریخ خودشان. ارمنستان را نبلعید! بالا میارید.
  • DE ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    10 9
    آذربایجان سی سال پیش نیست ...ارتش‌ قوی دارد .وحامیان قوی .
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 6
      اتفاقا ایران با همون حامیان کار داره .......پس بهتره جنگ را شروع کنه ......
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 4
      باکو پر رو بازی دراورد ایران داره در سوربه میزنه تو سر ارباب باکو
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 12
    تنها راه حل این مشکل الحاق نخجوان به ایران است.دیگر آذربایجان نیازی به گذرگاه زنگه زور نخواهد داشت. شرایط اقتضا کند باقیمانده آذربایجان را هم به ایران الحاق کنیم کلا مشکل حل خواهد شد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 8
    ایران در هر صورت بهتر است وارد خاک ارمنستان بشود چه دولت مزدور نارنجی ارمنستان بخواهد یا نخواهد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    استراتژی نه جنگ بلکه امنیت منطقه یعنی چی؟کی می تونه بیشتر توضیح بده استفاده کنیم...
  • فرزین IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 9
    ایران نباید اجازه قطع شدن مسیر اروپا را بدهد. خیال خام توران بزرگ را پان ترکان به گور خواهند برد.
  • سعید US ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 11
    ظاهرا صید با پای خودش به طرف صیاد میآید''امیدواریم در این درگیری اجتناب ناپذیر با الحاق مجدد جمهوری خودخوانده باکو'روح مرحوم عباس میرزا را که تا هم اکنون نگران و مضطرب مناطق جدا شده هست را'شاد سازیم'و آرامشی به روح همه شهدای آذری من که در جنگ با روسیه تزاری به شهادت رسیدند؛هدیه کنیم.انشالله
  • سعید US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 13
    باور کنیدهموطنان جنگ اجتناب ناپذیر است'من به عنوان یک آذری اعلام خطر میکنم که علیف به دستور ترکیه و اسرائیل در فکر جدا سازی ابدی ایران از اروپا هستند''به هر قیمتی شده این توطئه باید به صورت پایداری خنثی گردد.حسینیون و تلاشها نیروهای بسیار قوی و از عاشقان اهل بیت (ع)هستند'باید بدون فوت وقت تقویت شوند و همه امکانات در اختیار آنها قرار گیرد'هر چه سریعتر '''الهام قطعا موجب جنگ خواهد شد''
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 12
    ارمنستان در جنگ شکست خورده وباید شرایط را بپذیرد و ساکنین قره باغ نیز منطقه را به صاحبان اصلی آن تسلیم نماید تا صلح و ثبات دائمی برقرار گردد
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 3
      خیال واهی
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 5
    این طرح این مرتیکه احمق و این رژیم باکو نیست مال انگل ستان و صهیونیست هاس با مشارکت آمریکا طرحی چند جانبه هست اول قطع مسیر زمینی ایران چین روسیه سه قدرت اصلی مقابل غربی ها دوم طرح تجزیه طلبی ضد ایران قدرت گرفتن دو تا نوچه ناتو ترکیه و رژیم باکو در منطقه مقابل ایران و روسیه برای اینکه ایران تنها باشه روسیه رو قبل درگیر کردن ولی ایران یک قدرت عادی حتی ابر قدرت هم نیست من می گم ابر ابر قدرته با طرح هوشمندانه و بزرگ محور مقاومت در حد این دو نوچه نیست جلو ایران در بیان اینا رو حضور کل ناتو حساب کردن اونا هم اگر منافعشون بره زیر خطر پا پس می کشن گرفتین دیگه؟ منافع کشور های اصلی ناتو رو .... ببرید هواخوری:)))) اول هم سگشون اسرائیل 😉
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 5
    باسد ارمنشتان یا وسیه از ما تقاضای نیروی خافظ صلح کند ان وقت الهام جون از زر زدن میفتد.البتع اگر پانترکهای داخل کشور بگذارند.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 10
    در واقع جمهوری باکو نقش شوروی در دوران قاجار برای ایران بازی می کند و دلیل این اعتماد بنفس هم هم حمایت ترکیه و رژیم صهیونیستی است
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 5
    نباید چشم از منطقه یرداشت تعللهای زیادی شده مهمرین پاشنه اشیل ایران همین منطقه است الهام مزدوری حلقه به گوش است که اصل سوراخش دست اردوغان هست سوراخ دیگرش دست اسرائیل باید با سیاست سوراخهاش درز گرفت والا شاخ می شه
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 9
    بنابر بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری قره باغ کلا می بایست در اختیار کشور آذربایجان قرار بگیرد چرا که این بخش به صورت نامشروع تحت اشغال کشور ارمنستان است . اصلا هم مهم نیست در مرزهای کشورمان اگر تغییری صورت پذیرد
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 3
      بنا بر بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری مرزها نباید تغییری کنه. ضمنا قره باغ تا زمانی خاک اسلام هست که پانترک توش نباشه در غیر این صورت ارمنی شرف داره به نژاد پرست
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 11
    باکو غلط زیادی کرده
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 12
    صحنه گردان چیه ؟؟ نخجوان را از آدربایجان جدا کرده اند شما بودین جای سیاستندران آذربایجان ، اتصال تکه ای از وطن به خودتان را خواستار نمی شدین ؟؟ نیازی نیست کسی به آذربایجان دیکته کنه همه چیز واضح و آشکاره تبادل زمین راه حل جمهوری آدربایجانه قره باغ ارمنی که خاک آذربایحانه را می دن به ارمنستان ، زنگه زور ارمنستان واگذار میشه به آذربایجان . باکو و ایروان توافق کنند ایران نمی تونه شکایت بکنه
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 4
      باکو رو هم از ایران جدا کرده اند. پس ما هم باکو رو میخواهیم و سپس گنجه که مقبره نظامی گنجوی در آنجاست
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 4
      باکو رو هم از ایران جدا کرده اند. پس ما هم باکو رو میخواهیم
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 8
    نمیدونم چرا این علی اف انقدر احمقه واقعار خیال میکنه میتونه بیاد اونجارو بگیره و ایرانم میشینه نگاه میکنه؟ خدایا اخه یه سیاستمدار چقدر میتون در عرصه سیاسی خام و بی فکر و تخیلاتی باشه. نیروهای نظامی اذربایجان رو تو یه ساعت ایران ناک اوت میکنه واقعا نمیفهمه این آدم؟ چقدر عجیبه
  • رضا IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 13
    بدبختى ما اينجاست كه مقامات نظام بدجورى از اين پدرسوخته عرق خور حساب ميبرند ، نميدونم از خودش وحشت دارند يا از اسرائيلى هاى حرومزاده ؟! جون داداش الكى بزرگش كردين ! ما از اينجا به حضرات مقامات نظامات مقدسات مون ميگيم : خوف نكنيد بابا اسرائيل جلوى يه چك ما رو هم نميگيره ، اين قدر بزدل و بددل نباشيد ، هى آبرومونو برديد بابا ! بدن بچه هاى تبريز يا لرهاى منطقه چنان شاخ شو بشكونند كه ديگه از اين غلط ها نكنه ! يه لقمه است بابا يه لقمه !
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    14 10
    جنجال بر سر هیچ یکی به من بگه مسیر ارمنستان چه جور راه ترانزیتی ایران به اروپاست ؟؟ تا حالا چند بار از این مسیر اروپا رفتین ؟؟ جاده روستایی نوردوز به ایروان که اوتوبوس ها پیچ هاش را سه فرمانه می روند در نهایت می رسه به مرز گرجستان ، بعد از گرجستان می رسی روسیه که رابطه گرجستان با روسیه قاریشمیشه .حالا فرض کنیم از گرجستان رفتی روسیه ، از روسیه و خاک اوکراین چه جوری میخوای بری اروپا ؟؟ یه جوری هم می گند کریدور اروپا آدم فکر می کنه چقدر با اروپا مراودات دارند . تا حالا حتی یک وانت نیسان هم از ایران از طریق ارمنستان به اروپا نرفته . مردم را گول نزنید در ضمن اینکه کریدور زتگه زور احداث بشه مرز ایران و ارمنستان قطع نمیشه دهها راه حل وجود داره فوقش تونل بزنید .
    • عبدالرضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      18 3
      اخه راه قاچاق مواد مخدر از ایران بسته می شود
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 2
      من فکر میکنم شما درکی از واقعیت ندارید. در جهانی که کشورها برای تامین منافعشون پا به قاره های دیگه میگذارن ، ابلهانی پیدا میشن که دسترسی به مرزها رو زیر سوال میبرن.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 6
      ایران ۴۰میلیون ترک ندارد ایران ۹۰میلیون ترک دارد، ۹۰ میلیون فارس دارد، ۹۰ میلیون کرد دارد و ۹۰ میلیون بلوچ دارد. #زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
  • US ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 7
    ایران باید راه استراتژیک را به کنترل تود در آورد تحت عنوان محافظت از تمامیت ارضی ارمنستان و حفظ منافع ایران
  • محمود IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 19
    کشور آذربایجان که مال خودمون هست باید به سرزمین مادری اش برگردد ؛ تمام .
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 9
      ما باکو و آذربایجان رو می‌خواهیم چیکار.ملت اون با فرهنگ علیفی رشد کردند.به درد ما نمیخورن
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 6
    قدیمی ترین سند تاریخی مالکیت استانبول سند تسلیم حاکم لیدیه به ایرانیان است اینا که خیلی دم از تاریخ میزنند استانبول را به ایران پس بدن وگرنه خودمون میگیریمش
  • اکبر IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 1
    متاسفانه
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    21 7
    سی سال بود که بیست درصد خاک آذربایجان در اشغال ارمنیها بود
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 18
      استان باکو را از اشغال عثمانی رها میکنیم.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 29
      اتفاقا سی سال آزاد بود. الان اشغال شده
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 16
    خدا کنه کل جهان به ایران حمله کنند آزلد میشویم
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      5 0
      ززرشک
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    10 2
    ایران در موضوع قره باغ اشتباه محض کرد...
  • علی از تبریز IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 4
    آذربایجان هیچ چیز خارج از قوانین بین المللی نمی خواهد
  • سینا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 13
    من ترک هستم.جاوید ایران.و ننگ بر پانترک تجزیه خواه.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 7
      من فارس هستم هموطن تو
  • حسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 5
    ارمنستان صهیونیزم منطقه قفقاز
  • اردبیلی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    12 6
    یک مثل تو ترکی هست که می گوید "آغا بخشیده نوکر راضی نیست"
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 13
      یک مثل ترکی هست که میگه زنده باد ایران
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 1
    جای تاسف داره این نظرات، اسرائیل و ترکیه پشت این قضیه هستند ما هم داریم در زمین اونها بازی می کنیم.
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 18
    من ترک هستم اینو مینویسم خطاب به پانترک های نادان ، شمایی که اینهمه ترک ترک میکنید تا حالا فکر کردین تو کشور آذربایجان که اکثر مردمش شیعه هستن یه سنی مذهب حاکمه؟ تا حالا تو آذربایجان چیزی به اسم انتخابات شنیدین؟؟ میدونستین شما اگه تو کشور آذربایجان به دنیا میومدی حق نداشتی تو محرم و صفر عزاداری کنی؟؟؟ تویی که به ترکیه افتخار میکنی چیزی راجب جنگ چالدران میدونی؟ اصلا چرا باید دو ملت ترک صفویه و عثمانی که هردو شان ترک بودن به هم جنگ داشتن؟؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 9
    تمام همسایگان ایران برای ایران شاخ شانه میکشند از طالبان گرفته تا عراقی که وام دارماست میگوید خلیج عربی ولی به جای اینکه برای جنگ آذربایجان با ارمنی اشغال گر راه حلی بیندیشیم به فکر الحاق آذربایجان به کشور خود هستیم دولت ما که از کنترل قیمت دلار عاجز است چه انتظاری ازش است سرانجام پیروزی آذربایجان حتمی است پس حسودی فایده‌ای ندارد به فکر تحکیم روابط با آذربایجان باشید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 4
      چون همسایگان ایران قراره توسط ایران زمیمه شوند. تو سرشون زدیم بازهم میزنیم.
  • من IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 5
    مشرق یه روز لال بودی گفتم آدم شدی
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 2
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    11 2
    اگر ادعای کشور گشایی دارید، هنوز مرکب بحرین خشک نشده ،جرات دارید،بروید و پس بگیرید.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      6 5
      فرزند کدام شیطان هستی که برخلاف منافع ایران سخن میگویی؟
    • عبدالرضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      10 1
      بچه گربه ها از اب می ترسند نمی تونند تا بحرین برن
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 4
      ایران امپراطوری داعش را فتح کرد و اکنون مشغول محکم کردن جای پا در سرزمین های پهناور سوریه و عراق است، شما کوتوله باشید با چای عصرانه توسط شیر ایران میل خواهید شد.
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      1 3
      ایران امپراطوری داعش را فتح کرد و اکنون مشغول محکم کردن جای پا در سرزمین های پهناور سوریه و عراق است ____ شما کوتوله ها منتظر باشید با چای عصرانه توسط شیر ایران میل خواهید شد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 1
    مهوری آذربایجان با اینکه در نوامبر ۲۰۲۰ بر اساس توافق صلح با میانجیگری روسیه، توانست بخش اعظم قره باغ را پس از سه دهه از ارمنستان پس بگیرد.,چرا عنوان نمیکنید با زور بازو؟
  • پرشیا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    16 5
    چه خبر از ● الحاق علیف ● باباش میگفت میپیوندیم چه شد.
  • .سعید US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    31 4
    اون آلبانی نشین که امانت دا ه آجیل نتونسته بخره''بگذار تکلیف باکو رو روشن کنیم برای تو هم آجیل میخریم'
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    36 7
    اکشوری که صهیونیست توش باشه رو بنداز زباله دانی
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      28 3
      احسنت
  • اکبر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 14
    آقایان مسول مشکلات کشورراحل کنندکافیه نیازبه کشورگشایی نداریم
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 2
      اکنون خود کشور یعنی مرز ارمنستان، اکنون و همیشه ناموس یعنی مرزهای ایران
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    22 24
    مرگ بر ترکیه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    17 4
    به نظر من هرچی ارمنی هستش از قرباغ و کل آذربایجان به ارمنستان منتقل بشن.ولی ارمنستان به هیچوجه اجازه تشکیل کانال زنگزور رو به آذربایجان نده چون حاکمیت خودش و حیثیت کشورش برباد میره و در آینده آذربایجان واسش تهدید جدی میشه نه ایران میتونه به کمک ارمنستان بره و هم اینکه آذربایجان نیرو و مهمات در مرز های نخجوان و ارمنستان پیاده میکنه و خطر جدی برای ارمنستان درست میکنه و روز به روز کانال زنگزور رو وسعت میبخشه .
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      3 0
      بله سماجت ارمنستان برای ادامه اشغال قربه باغ موجب خطراتی برای ایران هم میشه
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    33 2
    ننگ و نفرین بر تفکر پان
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    16 8
    نظر روس ها بسیار مهم است یعنی بدون چراغ سبز آنها علیف جرات همچین اقدامی ندارد.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    15 11
    استان باکو
  • محمدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    جامعه جهانی
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 7
    علیف هیچ اختیاری از خودش نداره‌
  • محمود IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 6
    باید آذربایجان به موطن اصلی یعنی ایران برگردد .
  • شیخی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 4
    باید استان آذر بایجان شمالی به مام وطن اصلی اش ایران برگردد .
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 0
    جمهوری اسلامی اگه مخالف تغییر مرزها بود شعار‌مرگ بر شوروی سر نمیداد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 12
    بازگشت همه اقوام و فرهنگها به مام ایران است. آذربایجان را هم پس میگیریم. دلخوش به همین مقدار نباشید. فقط چه جوری پس بگیریم که شکل گربه باشه.
  • DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    10 6
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک ملتی یاشاسین. زنگه زور ..یاشاسین آذربایجان جنوبی ...
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 6
      وطن فروش دوزاری دلقک
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 7
    استان باکو
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      7 4
      خلیج عربی
  • :) IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    3 1
    بچه ها بریم پیشواز 💕 آذربایجان شمالی 💕
  • JP ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    من خودم ایرانی هستم و ترک .آیا کسانی هم که نظرات بچگانه نوشتن از قبیل فتنه گر و پانترکیست وووووو ..کاری ندارم
  • JP ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    5 2
    من خودم ایرانی هستم و ترک .آیا کسانی هم که نظرات بچگانه نوشتن از قبیل فتنه گر و پانترکیست وووووو ..کاری ندارم ،ولی از روی نقشه هم نگاه کنیم میبینیم که ارمنستان خاک آذربایجان رو اشغال کرده
  • قادر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    3 3
    من یه افغانی ام و می‌خواهم طبق نقشه زمان حمله محمود افغان قسمت شرقی ایران به مام افغانستان و آریانای بزرگ برگردد راستی یه دوست مغولی هم دارم اون هم میخواد ایران به مام مغولستان برگردد
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      2 1
      برو اول کشورتو کنترل کن داری هرروز پس گرد میکنی
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    کریدور ایران را اگر قطع کنند ایا فقط نگاه میکنید و میترسید؟
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    کریدور ایران را اگر بگیره تقدیم ترکیه میکنه و تمام مسیرهای ایران را قطع میکند و عوارض میگیرد و میدهد کشور غاصب و خودش
  • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 1
    ای کاش اینقدر که دشمنان ایران با جدیت طرحهای جاه طلبانه خود را پیگیری می کنند مقامات و مسئولان کشور ما هم طرحهای ایرانی و منافع ملی ایران را پیگیری می کردند. اصلا ما طرحی هم داریم؟
  • شهرام IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 4
    تاریخ نشان داده ارامنه مردمی صلح طلب هستند و این علیف عقب مانده هم دایه ی صدا می شدن دارد.هر چی فتنه و آشوب هست از این گونه افراد مغز نخودی تازه به دوران رسیده بلند میشه.
    • آتیلا IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      آخه یکی که شرف داشته باشه همچین حرفی میزنه؟!!
  • جمال فتحی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    بنظر من ایران تازمانی که امکانش هست دخالت نظامی نکنه .از طرفی مراقب اعراب هم باشه که به بهانه آشتی بهمان خیانت نکنند .نه ترکیه ونه عربستان قابل اعتماد نیستند .باید بادرایت مساله روحل کرد ودر آخر اگه لازم بود برق آسا باکو را سر جایش که همان برگرداندن به ایران است نشاند
  • US ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    راه کارتون بخور تو سرتون
  • US ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    راه کارتون بخور تو سرتون
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    الهام خانم توهم زده سرش زیر آب می رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس