قلعه‌نویی: قرار نیست همه من را تایید کنند/ به مخالفانم احترام می‌گذارم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: قرار نیست همه من را تایید کنند و به مخالفانم هم احترام می‌گذارم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک مقابل روسیه در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را خدمت همه ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم. انشالله زیر سایه خدا و اهل بیت سال خوبی برای ملت شریف ایران باشد، چون این ملت لیاقت بهترین‌ها را دارد.

وی ادامه داد: به مخالفان احترام می‌گذارم. قرار نیست همه من را تایید کنند. به مخالفان هم احترام می‌گذارم و آنها هم می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند. ۵ روز است که مسئولیت این را برعهده گرفته‌ام و فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوب چند سال اخیر را ارائه کردیم. وظیفه مربی است که دو شاخصه مهم را انجام دهد؛ اولی ایجاد موقعیت روی دروازه حریف و دوم هم فرصت ندادن به حریف. فکر می‌کنم در این بحث ما خیلی عالی بودیم. در گردش توپ و کرنر و شوت و ... شرایط خوبی داشتیم و با کمترین موقعیت هم یک گل دریافت کردیم.

قلعه‌نویی گفت: این بازی من را خیلی امیدوار کرد و انشالله تا دی ماه تیم کامل‌تری خواهیم شد. باید از بازیکنان هم تشکر کنم که خیلی خوب ظاهر شدند و با قلب خود بازی کردند. آنها دونده و جنگنده بودند. فکر می‌کنم عدالت این بود که این بازی با نتیجه ۴ بر یک یا ۵ بر یک به سود ما تمام می‌شد، اما مهم نیست. همین که در این چند روز توانستیم نگرش برتر باشیم مهم است. در کل بازی خوبی را شاهد بودیم و برای اثبات این حرف چند دلیل دارم؛ یکی اینکه مردم اصلاً ننشستند و مدام تیم ملی را تشویق می‌کردند و بعد از بازی هم از بازیکنان تشکر کردند. حتماً یک سری مخالف هم در بین آنها بود که ما را تشویق کردند. از همه تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درخصوص غیبت سردار آزمون و حضورش در مسابقات والیبال، عنوان کرد: خواهش می‌کنم درمورد بازیکنانی که هستند صحبت کنید. آنهایی که بودند مانند یک سرباز وظایف خود را انجام دادند. خوشبختانه در تیم‌هایی که من بودم بازیکن‌سالاری داشتیم، اما بازیکن محوری نداشتیم. امروز هم دیدید که مغانلو و سپس اسدی خوب ظاهر شدند و از چیزی که تصور می‌کردم خیلی بهتر بودند. ما یک تیم بسیار خوب داریم، یعنی اگر این ۱۱ بازیکن را کنار بگذاریم و با ۱۱ بازیکن دیگر مقابل کنیا قرار بگیریم بازهم شاهد همین کیفیت خواهیم بود. هرکسی با قلبش کنار مردم و تیم ملی بود که سردار هم قطعاً بود. شاید برخی از همین بازیکنان در اردوی بعدی نباشند.

وی درمورد کادر فنی تیم ملی، تصریح کرد: کادر ما هنوز تکمیل نشده است. ما حتماً یک مربی با سابقه حضور در جام جهانی را به تیم خود اضافه خواهیم کرد. از همه باشگاه‌ها تشکر می‌کنم و قدردانی ویژه از باشگاه تراکتور دارم که مربی دروازه‌بان‌های خود را در اختیار ما قرار دادند. یک یا دو نفر دیگر به کادر ما اضافه خواهند شد؛ یک مشاور و دو نفر اجرایی هم به جمع ما خواهند پیوست تا بتوانیم لیگ را بیشتر و بهتر رصد کنیم.

قلعه‌نویی درمورد شرایط تیم روسیه، اظهار داشت: روسیه یکی از تیم‌های خوب است و فکر می‌کنم آنها هم مثل ما حدود ۴ ماه در شرایط مسابقه نبودند. پرس‌هایی که ما انجام دادیم قدرت بازی‌سازی حریف را گرفت. تیم‌های من اغلب اینگونه بازی می‌کنند و این نگرش فوتبال من است. روسیه تیم خوبی بود، اما ما با پرس‌های خوب خود مخصوصاً در نیمه دوم عملاً بازی‌سازی آنها را از کار انداختیم. فرصت‌های زیادی هم داشتیم و باید با اختلاف ۲-۳ گل می‌بردیم. این تیم خیلی من را امیدوار کرد. خوشحالم که مردم هم از بازی لذت بردند. ما با ایده‌های خودمان فاصله داریم و باید خیلی بهتر شویم. از بزرگان تیم هم تشکر می‌کنم که واقعاً بزرگی کردند. برخلاف تبلیغاتی که دشمنان و مخالفان می‌کردند شرایط خوب پیش رفت. همه از نظم و آنالیز و ... راضی بودند. مخالفان هم برای ما عزیز هستند. مگر می‌شود انتقاد وجود نداشته باشد؟ انتقاد باید بدون حب و بغض باشد. این موضوع نه به مملکت کمک می‌کند و نه به فوتبال؛ بهتر است این مسائل را کنار بگذاریم و به فکر مردم و ایران عزیز باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد تغییرات در کادر فنی تیم ملی، گفت: باید از باشگاه گل‌گهر سیرجان تشکر کنم. به الهویی هم تبریک می‌گویم که سرمربی این تیم شد. ما تا خرداد ماه برنامه‌ای نداریم و در این مدت باید لیگ و لژیونرها را زیر نظر داشته باشیم. پس از آن الهویی به ما اضافه خواهد شد. یک همکار خوب خارجی و چند نفر دیگر هم به ما اضافه خواهند شد تا لیگ را به خوبی رصد کنیم. برنامه داریم تا چند مشاور هم به تیم اضافه کنیم. از تاج هم تشکر می‌کنم که با صحبت‌هایش به بازیکنان انگیزه داد. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم تا مردم را حداقل در بخشی خوشحال کنیم.

وی افزود: من در صحبت‌هایم گفتم که روسیه حدود ۴ ماه هیچ برنامه‌ای نداشت. ما هم چند بازیکن خود را نداشتیم. اگر می‌باختیم همه می‌گفتند که قلعه‌نویی چیزی بلد نیست، حالا که بازی خوبی ارائه کردیم می‌گویند که تیم حریف لژیونرهای خود را در اختیار نداشت. در سال ۲۰۰۶ هم این سولات مطرح می‌شد. اعتقاد دارم که بازیکنان از لیگ لژیونر می‌شوند.

قلعه‌نویی درخصوص شایعاتی پیرامون عدم تمکین بازیکنان لژیونر و شرایط کلی اردوهای تیم ملی، خاطرنشان کرد: بهتر است که بازیکنان به این موضوع پاسخ دهند. من یک اصولی داریم و هیچگاه از آنها عبور نمی‌کنم. جایگاه بازیکنان و مربیان مشخص است. از بزرگان تیم تشکر کردم چون قبل از حضور در اردوها نظرات خود را اعلام کردند. افرادی که مخالف هستند همیشه بهانه ای دارند. اصلاً هم مهم نیست. از بانوان هم تشکر می‌کنم و امیدوارم در لیگ برتر هم حضور داشته باشند. آنهایی که لذت نبردند، انشالله بازی را دوباره ببینند و لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    چیزی نداری که کسی بخواهد شما را تایید و یا تعریف کنند. بهتر بری همون سیرجان مربی باشی.!!
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 2
    این همه پول را ک میگیرن چجور خرج میکنن
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    خدا نگذره از مسئولینی که با وادادگی خودشان این جماعت اکثراً مفت خور و دست چندم فوتبالیست و سلبریتی را وقیح و پرو کردند
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    بنظرم بهتره قلعه نویی نره ت حاشیه و جواب اراجیف رو نده وگرنه باخت میره
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز، فدراسیون فوتبال، پول ها رو خوردند و بردند و پارو کردند، و پولی نمانده که بریم مربی خارجی بیاریم، از گزینه های داخلی هم ایشون رضایت دادند به تومان پول بگیرند، و گرنه اون موقع که اسکوچیچ رو انداختن بیرون، مشخص بود بوی پول استشمام کردن.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    فدراسیون فوتبال ایران بیش از ده میلیون دلار از فیفا طلب دارد ولی به دلیل تحریمها اجازه برداشت ندارد. در نتیجه امکان به استخدام در اوردن مربی خارجی اصلا وجود ندارد چون دوباره ماجرای ویلموتس تکرار میشود. پس به ناچار دست به دامن مربی داخلی باید بشود در بین سرمربیان داخلی هم کسی که رزومه بهتری نسبت به بقیه سرمربیان ایرانی داشت امیر قلعه نوعی بود پس بهتر است از نوشتن مطالب نادقیق و حرفهای توهین امیز و نادرست اجتناب کنیم. این " ابی - قرمز " کردن مسئله هم راه به جائی نخواهد برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس