کد خبر 1475265
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
ریابکوف: خطر درگیری اتمی در بالاترین سطح قرار دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعلام «درگیری آشکار واشنگتن با مسکو در ارتباط با اوکراین» در سخنانی هشدار داد: خطر درگیری اتمی در بالاترین سطح قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی هشدار داد که خطر درگیری هسته‌ ای در بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر است.

این مقام روسیه در ادامه هشدار داد که مسکو در یک درگیری آشکار با واشنگتن بر سر جنگ اوکراین قرار دارد.

ریابکوف در مراسمی با انتقاد از آنچه که او آن را «مسیر خصمانه» واشنگتن در قبال مسکو توصیف کرد گفت که فعلا «شکی» درباره بازگشت به این معاهده وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد که مسکو متعهد است جهان را «ایمن و عاری» از تهدید جنگ هسته‌ ای نگه دارد.

وی با این حال افزود با توجه به اینکه مسکو اکنون در یک درگیری آشکار با ایالات متحده قرار دارد، تجارت نیز نمی‌ تواند طبق معمول ادامه پیدا کند.

روابط بین روسیه و ایالات متحده مدت‌ ها است که تیره شده است؛ اما از زمان حمله روسیه به اوکراین بدتر نیز شده است.

مسکو در واکنش به مواضع خصمانه آمریکا، در ماه فوریه از معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ ای معروف به «استارت نو» با واشنگتن خارج شد.

معاهده استارت نو که ادامه معاهدات کاهش تسلیحات راهبردی (استارت ۱ و استارت ۲) است در سال ۲۰۱۰ میان روسیه و آمریکا در شهر پراگ در جمهوری چک امضا شد. این معاهده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی روسیه و آمریکا را به حداکثر یک هزار و ۵۵۰ کلاهک و تعداد پرتابگرها و بمب‌افکن‌های سنگین اتمی را به ۸۰۰ عدد محدود می‌کند.

شورای فدراسیون روسیه چهارشنبه سوم اسفند ماه سال جاری به اتفاق آراء دستور صادره از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور مبنی بر تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت نو را تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس