قلعه نویی

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: از کی روش و اسکوچیچ به خاطر زحماتی که برای تیم ملی کشیدند، تشکر می‌کنم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه نویی در نخستین تمرین تیم ملی که با حضور وی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشاپیش عید نوروز باستانی را خدمت ملت ایران در داخل و خارج تبریک می گویم. امیدوارم زندگی خوب و سبزی داشته باشند. از جامعه فوتبال، مردم و باشگاه‌ها چه مخالف و چه موافق بعد از این وظیفه‌ای که روی دوش بنده گذاشتند، تشکر کنم. از کی روش و اسکوچیچ هم تشکر ویژه‌ای می‌کنم به خاطر زحماتی که برای فوتبال ایران کشیدند. کی روش چندین سال و اسکوچیچ هم در مقطع حساسی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند.

*تلاش می کنیم در تیم ملی تنوع فوتبال ایجاد کنیم تا مردم لذت ببرند

وی ادامه داد: بازیکنانی که در داخل و چه اروپا بازی می‌کنند ماحصل تلاش یک سری از مربیانی هستند که دیده نمی‌شوند. بحث دیگری داریم این است که تلاش کنیم که یک تنوع فوتبال بازی کنیم که مردم از فوتبال دیدن و بازی کردن لذت ببرند و ما هم می‌توانیم این مهم را انجام دهیم. لذت بازی هم نوع بازی، گل هایی که زده می‌شود و اخلاق و رفتار است. با بازیکنان هم الان صحبت کردم که حتما این مسائلی که گفته می‌شود را رعایت کنند. هرجا بودم فوتبال هجومی را دوست داشتم و همین الان هم در گل گهر فکر می‌کنم ۳۵ گل زده‌ایم. مردم فوتبال هجومی و با برنامه را دوست دارند.

*کادر تیم ملی هنوز تکمیل نشده است
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: کادر ما هنوز تکمیل نشده است. قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان با من صحبت کردند و جام حذفی هم برای ما مهم بود. لیستی را تهیه کردیم و حالا هر لیستی حرف و حدیث‌هایی دارد. به هرحال یک سری افراد هم شایسته بودند، اما در پست‌هایی که داشتند انتخاب ما افراد دیگری بود. تاکید ما روی فوتبال هجومی است. از شما رسانه ها هم که قدردان تان هستیم می‌خواهیم که بازوی ما باشید و انتقاد کنید که باعث پیشرفت می‌شود. حب و بغض با انتقاد فرق دارد. هر انتقادی باشد با کمال میل می‌پذیریم.

*این دو بازی دوستانه محک خوبی برای من و بازیکنان است
قلعه نویی در مورد بازی های دوستانه با کنیا گفت: شرایط سخت بود و زمان از دست رفته بود. همین که هیمن دو بازی هم جور شد خیلی خوب است و می‌تواند محک خوبی برای من و بایکنان که با ایده و افکار جدید بازی کنند، باشد.

*بازیکن سالاری باید داشته باشیم اما بازیکن محوری نه!

وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای دارید که همه تیم متحد باشند، گفت: کلمه‌ای بعضا به کار می‌رود که می‌گویند که باید با بازیکن سالاری مقابله شود. تعریف سالار چیز دیگری است. باید بازیکن سالاری داشته باشیم، اگر بازیکن شما سالار باشد، خیال تان روی نیمکت راحت است، اما بازیکن محوری نباید داشته باشیم. هرچه قدر کار بلد باشید تا کنار خط است.

قلعه نویی ادامه داد: به عنوان مثال یک روزی مهدوی کیا اولین پنالتی اش را خراب می‌کند که اگر آن گل می‌شد همه چیز فرق می‌کرد. خوشبختانه در هر تیمی که بودم با رفتار نه جور دیگر با بازیکن برخورد داشتم و با صداقت رفتار کردم. چارچوب‌هایی را مشخص کردم. حتما و حتما همه ما باید یک تیم شویم برای مردم و برای ایران عزیز. یقینا باید همه تلاش کنیم با یک هدفی. بازیکن سالاری را باید قوتش را بیشتر کنیم و بازیکن محوری نداشته باشیم. ان شاء الله که نیست و به گذشته کار ندارم. همه کسانی هم که با من کار کردند می‌دانند که با آنها رفیق هستم و اصولی هم دارم که باید رعایت کنند.

* عرف قرارداد ۴ ساله و از جام جهانی تا جام جهانی بعدی است

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه فکر نمی‌کنید باید قرارداد ۴ ساله می‌بستید تا فرصت کافی داده شود، عنوان کرد: عرف مربی از جام جهانی تا جام جهانی دیگر است. تا دی ماه حدود ۸، ۹ ماه و چند فیفادی فرصت داریم. ببینید تغییر نگرشی، رفتاری و نوع بازی نیاز به زمان دارد. پشتوانه سازی و نتیچه گرایی نیاز به زمان دارد. حالا در این موارد در جلساتی که با تاج و هیات رئیسه داریم صحبت می‌کنیم.

*دلیل نبود قدوس و سردار در تیم ملی

وی در مورد دعوت از بازیکنان لیگ و حضور لژیونرها گفت: ما تیمی به نام ایران داریم. هر بازیکنی که بهتر باشد و به افکار تاکتیکی ما بخورد، حتما حقش را به او می‌دهیم. لژیونرها هم بازیکنان بزرگی هستند و تجارب خوبی دارند. ما باید لیگ را هم ببینیم. لژیونرها از کجا لژیونر شدند از همین لیگ. علاوه بر دیدن لیگ که با فرصت بیشتری خواهد بود لژیونرها هم مدنظر ما هستند. قدوس گفت بیشتر می‌خواهم در کنار باشگاهم باشم. سردار آزمون هم گفت برای خانمم زمانی خواسته‌ام.

* آنقدر بازیکنان خوب داریم که می‌توانیم همزمان دو تیم ملی داشته باشیم

قلعه نویی در مورد اینکه آزمون با شما صحبتی داشت یا خیر، گفت: به هرحال ارتباطاتی داریم. ما آنقدر بازیکنان خوبی داریم که می‌توانیم همزمان دو تیم ملی داشته باشیم حالا با ۵ درصد پایین و بالا. هر بازیکنی که با جان و دل در خدمت تیم ملی و مردم باشد، ما هم استقبال می‌کنیم. شرایط شان را هم درک می‌کنیم مثل قدوس و آزمون که حالا نمی‌خواهیم زیاد باز کنیم، اما کمک می‌کنیم.

* قائدی در بازی‌های اخیر کیفیت خوبی داشته اما این لیست به افکار ما نزدیک است

سرمربی تیم ملی در مورد دعوت نشدن قائدی که واکنش‌های زیادی داشت، اظهار داشت: هر لیستی صحبت های خاص خودش را دارد و قائدی هم در ۶، ۷ بازی گذشته کیفیت خوبی داشت. حالا شاید اوایل لیگ. در اردوهای بعدی تلاش بیشتری کنند و دعوت شوند. بازیکنان زیادی بودند، اما این لیست به افکار ما نزدیک است. خرداد ماه هم فیفا دی داریم و شاید کسانی دیگر هم دعوت شوند و جابجایی صورت بگیرد. شما ۴۰۰ بازیکن در داخل و خارج دارید و به هرحال باید ۲۰ بازیکن را دعوت کنید. آن بیست نفر هم بر اساس اولویت‌های تاکتیکی تان است.

*نسل تیم ملی طلایی است

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌ها قهرمان شود، گفت: تیم ملی پتانسیل خیلی خوبی دارد. نسل هم طلایی است، اما فوتبال شرایط خودش را دارد. چه کسی فکرد می‌کرد برزیل در جام جهانی ۷ گل از آلمان بخورد یا همین دو هفته قبل لیورپول ۷ گل به منچستر یونایتد می‌زند و ۵ گل از رئال مادرید می‌خورد. قسنگی فوتبال به همین است. اتفاقات فوتبال هم وجود دارد و مثلا شما روی نیمکت نشسته اید و تیمت ۱۰ نفره می‌شود. البته براساس برنامه‌ای که طراحی کردیم قول می‌دهیم که یک فوتبال خوب و هجومی داشته باشیم که مردم لذت ببرند.

*باید سرباز کشور و مردم باشیم

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه در یک بیانیه اعلام کرد که هدایت تیم ملی را نمی‌پذیرد و بعد از آن این اتفاق افتاد و آیا صحبت خاصی شد و از اینکه به همه پیشنهاد داده بودند، ناراحت شدید یا خیر، گفت: دلیل خاصی نداشت. آن زمان احساس کردم که این کار را انجام دهم. عزیزانی هم که نام شان مطرح شد، مربیان خوبی هستند. دو موضوع را باید بگویم. زمانی که در کمیته فنی فدراسیون بودم کفاشیان گفت یک بازی را روی نیمکت بنشین، اما من نرفتم و منصوریان رفت. باز هم در یک برهه دیگر هم همین اتفاق افتاد. در مجموع باید سرباز این مردم و کشور باشیم. تا جایی که می‌توانیم باید در خدمت کشور و مردم باشیم. حالا این وظیفه بر عهده ما است و هیچ ادعایی هم نداریم. امیدواریم این نسل خوب و طلایی ما نتیجه خوب هم بگیرد.

*تغییر کرده و پخته تر شده ام

قلعه نویی در مورد اینکه از ۱۶ سال قبل که هدایت تیم ملی را پذیرفت چه تغییری کرده است، عنوان کرد: موی سپید را فلکم رایگان نداد... این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام. به هرحال تجارب من هم بیشتر شده است. ما معصوم نیستیم و یک سری اشتباهاتی هم داشتیم. یقینا من هم تغییر کردم و پخته تر شدم.

*در سال ۲۰۰۷ به ما ظلم شد اما همان اتفاق افتاد و کسی دادگاهی نشد

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه بعد از جام ملت‌های ۲۰۰۷ بارها گفتید که کارم ناتمام ماند و آیا با این فرصت که فراهم شده می‌توانید کار را تمام کنید، گفت: من نگفتم کارم ناتمام ماند. در سال ۲۰۰۶ اتفاقاتی در جام جهانی افتاد و بعد هم یک سری اختلافات به وجود آمد و دادکان هم رفت. فدراسیون آن زمان سرپرست داشت و تیم ملی هم به بنده سپرده شد که اوایل هم قبول نمی‌کردم. با یک برنامه ریزی خوب ۲.۱۱ امتیاز گرفتیم و در ۱۷ مسابقه ۱۰ برد و ۶ مساوی و یک باخت داشتیم. آن زمان به ما ظلم شد. بعدها همان اتفاقات افتاد و کسی را هم دادگاهی نکردند. نمی‌خواهم به گذشته بازگردم، اما اگر اجازه می‌دادند برنامه‌ها جلو می‌رفت، خیلی خوب می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    با این مربی حاشیه ساز ب جایی نمیرسم
  • نوید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    با قلعه نوعی راه به جایی نداربم زنده باد سا وپنتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس