کد خبر 1474409
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
تصادف

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از ۱۱۱ فقره تصادف منجر به مرگ با فوت ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروز امسال خبر داد

به گزارش مشرق از پلیس راهور، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اینکه تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیانگر افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت سال مشابه است، افزود: طی سه روز نخست طرح نوروز از ۲۴ تا ۲۶ اسفند ماه ۱۲۵ نفر در جاده های کشور بر اساس حوادث جاده ای جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت هزار ۱۷۱ مورد تصادف جرحی اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا آمار تصادفات را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: بایستی بعنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی باشد.

بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان

شیرانی بیشترین وقوع تصادفات فوتی را در جاده‌های استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: کمترین وقوع تصادف نیز در جاده‌های استانهای چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

وی همچنین بشترین علت وقوع حوادث را عدم توجه به جلو ، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است‌ عنوان کرد.

همچنین به گفته وی، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته، سرعت غیرمجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

شیرانی بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت را ۱۲ تا ۱۶ عنوان توصیه کرد: رعایت کامل مقررات رانندگی ، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان ، رعایت سرعت مجاز جاده ها باید در سفر اولویت رانندگان باشد.

ساعت ۱۷ تا ۱۸ پیک تردد کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا همچنین پیک تردد خودرویی کشور را بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر عنوان کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی همچنین به آمار تردد وسایل نقلیه در مدت یادشده اشاره کرد و گفت: بیشترین خروج خودرو از استان های تهران و البرز با ۱۳۶ هزار تردد و بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استانهای قم, قزوین, مازندران, مرکزی و اصفهان بود.

شیرانی بیشترین ورود و انباشت خودرو به استان مازندران با ۴۴ هزار وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: پس از مازندران، استانهای گیلان ، مرکزی ، همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    یعنی تعداد فوتی‌ها از تعداد تصادفات بیشتر!!! حالا مجروحین بماند. افرین به این تولید داخلی و باریکلا به این تولید ملی
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      5 3
      وقتی فتوا می دهم مسافرت نروید برای این می گویم. به فتوای من مسافرت حرام است با هر وسیله ای که می خواهد باشد
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 5
      عبدالچغندر تو نمیخواد فتوا بدهی! برو یونجه ات را بخور تا گرم نشده!!!
  • شیوا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    الان هنوز کهنه روز است . نو روز پس فردا میاد
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      2 0
      تو چقدربامزه ای کوچولوووووووو
  • ن IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آنهم از اقتصاد واین هم از مسافرت باید جلوی مسافرت‌ها گرفته شود ومردم با وسایل نقلیه عمومی ومطمئن مسافرت کنند تا این همه زیان جانی ومالی بوجود نیاید وبچه ها بی سر پرست نشوند وخانواده ها از هم نپاشند
  • رقیه IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    سرایران خودرو و سایپا سلامت
  • حقیقت گو IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خودروهای ناایمن و غیراستاندارد ، جاده های ناایمن و غیراستاندارد ، آموزش رانندگی ناایمن و غیراستاندارد ، برای مثال اکثریت رانندگان بعد از یکی دو سال ۸۰% قوانین آیین نامه را فراموش می کنند ، ۹۰% بانوان با وجود داشتن گواهینامه از انجام پارک دوبل ساده خودرو عاجزند و مسلما هیچکدام از خودروهای داخلی یک ایربگ یا ندارن یا باز نمی شود !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس