آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ از امشب

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از کشورهای قزاقستان و پاکستان از پنجشنبه شب در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

گزارش مشرق، امیردریاداردوم «مصطفی تاج الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه حضور دارند و این رزمایش از ساعات پایانی امشب با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز می شود.

وی اضافه کرد: این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار « با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ادامه داد: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

امیر دریاداردوم تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است و از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشورهای شرکت کننده درج شده و آغاز آن از منطقه شمال اقیانوس هند هم مهم است زیرا شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است. با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.

امیر دریادار دوم تاج الدینی تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    ایران چین و روسیه مثلث شکل گیری نظم نوین جهانی با محوریت افول امریکا. ان شالله
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      چی مصرف میکنی؟مواد؟شیشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس