خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان به افزایش سن بازنشستگی

دور تازه اعتراضات به طرح افزایش سن بازنشستگی در فرانسه با ورود پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، اعتراضات امروز فرانسوی ها در مخالفت با طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی به خشونت کشیده شد.

در حالی که امروز چهارشنبه شماری از مردم فرانسه درپایتخت این کشور تجمعی اعتراضی را در رابطه با طرح تازه دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی برگزار کردند، این اعتراض با ورود پلیس به خشونت کشیده شد.

بنا به تصاویر منتشره در رسانه های اجتماعی، یک زن و یک تصویربردار در جریان اعتراضات امروز از سوی پلیس فرانسه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

همچنین پلیس فرانسه برای مقابله با معترضان به استفاده از گاز اشک آور روی آورد.

شایان ذکر است در ۱۰ ژانویه، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه از پیش نویس اصلاحات بحث برانگیزی بازنشستگی رونمایی کرد که دولت پاریس قصد دارد در سال ۲۰۲۳ آن را تصویب کند. بر اساس این پیش نویس، مقامات فرانسوی از سپتامبر امسال به تدریج سن بازنشستگی را در این کشور سه ماه در سال افزایش خواهند داد. بدین ترتیب تا سال ۲۰۳۰، سن بازنشستگی در فرانسه به ۶۴ سال خواهد رسید.

از زمان اعلام این تصمیم دولت فرانسه، تاکنون چند دور اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه در اعتراض به اصلاحات برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    4 1
    خشونت ندیدن! ایکه مسخره بازیه
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 1
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! باید برن آمریکا ببینن پلیسهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آمریکا حرف بزنی چطوری از پشت یه خشاب گلوله تو تنت خالی میکنن!!!
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    12 1
    درایران با این اوضاع اقتصادی نابودکننده،به ۳۰سال تبدلش کردنند(بجای اینکه با این مبلغ کم بازنشستگی،کمش کنند!)آب ازآب هم تکان نخورد!؟یا مردم را مرگ گرفتند که به تب راضی شوند یا مردم دیگه امیدی به این حکومت ندارند که بخواهند اعتراضی برای هیچ ونابودی بیشترکنند
  • CN ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    تازه اولشه، زیادی خوش بودید و از دنیا خبر نداشتید، حالا تازه بناست مثل بقیه دنیا زندگی کنید و این تازه اول راهه، زمستان بعدی، دیدنی‌تره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس