کد خبر 1473996
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
سنای فرانسه لایحه بازنشستگی را تصویب کرد

با وجود اعتراضات گسترده، سنای فرانسه امروز با لایحه اصلاح نظام بازنشستگی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، سنا که اکثریت آن را محافظه کاران تشکیل می دهند با ۱۹۳ رای موافق در برابر ۱۱۴ رای مخالف، لایحه جنجالی دولت را تصویب کرد.

با این حال رای گیری بعد از ظهر امروز در مجلس نمایندگان سرنوشت ساز خواهد بود زیرا پیش بینی می شود که حامیان دولت بر خلاف سنا، اکثریت شکننده ای را در برابر مخالفان تشکیل دهند.

پیشتر شبکه تلویزیونی فرانسوی بی اف ام (BFMTV) به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار دیشب (۲۴ اسفند) با نخست وزیر و وزیران پیگیر لایحه افزایش سن بازنشستگی، اعلام آمادگی کرده که در صورت عدم تصویب این لایحه جنجالی در رای گیری امروز، مجلس را منحل می کند.

بر اساس این لایحه، سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ افزایش می یابد.

کارکنان بخش‌های مختلف از آموزش و انرژی تا حمل و نقل و خدمات عمومی فرانسه که هفته‌هاست به اصلاحات دولت برای قانون بازنشستگی و افزایش سن آن اعتراض و اعتصاب می‌کنند، دیروز نیز برای هشتمین بار دست از کار ‌کشیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    ای نفرین بر اصلاحات آمریکایی که از توحش فرانسه و بی اعتنایی به نظر مخالف نزدیک به هشتاد درصد جامعه با لایحه بازنشستگیو سیاست های رفاهی ماکرون ، یک دموکراسی در می آورند و نتیجه می گیرندکه بیایید برای اصل نظام اسلامی رفراندوم راه بیندازیم تا هروقت هوس آشوب و شورش چند رجاله علیه قوانین مسلم اسلامی تحریک شد دوباره رفراندوم و کشور بشود رفراندوم دان!چنان که فرانسه شش سال است «اعتراض دان»! شده اکثریت مردم معترضند و اقلیت هم ثروت اندوز و حاکم !جالبه نتیجه اعنراضات !«یا مجلس نمایندگان لایحه بازنشستگی را تصویب می کند یا رئیس ثروت اندوزان، ماکرون، مجلس را منحل می کند!یعنی نمایندگان مردم «قاق»! یعنی هرجریانی به جز اصلاحات آمریکایی ثروت اندوز از این ننگ جاری در فرانسه می میرد چرا که به فرموده امیرالمومنین در فرانسه و غرب وحشی حاکمیتی برقرار شده که هم دنیا طلبان را نالان کرده و هم مدافعان ارزش های اجتماعی چون اقتدار مجلس و شنیده شدن صدای مردم را دقمرگ! اما اصلاحات آمریکایی حیاتشان به خالی بستن مداوم در باره دیکتاتوری حاکم بر فرانسه و سایر کشورهای غرب وحشی است!تا با چشم بندی دیکتاتوری ثروت اندوزانی چون خود را حاکم و اگر شد چون ریاست هاشمی ماداملعمر کردنش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس