حکم نهایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی صادر می‌شود

کرمان - رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از صدور حکم نهایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان ظهر چهارشنبه در تودیع و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به پرونده مربوط به هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده با تحقیقات گسترده و کامل در طول سه سال با سرعت رسیدگی شده است و در این پرونده برای ۱۰ نفر کیفرخواست صادر شده است که با ختم رسیدگی به آن، حکم صادره نیز به زودی اعلام می‌گردد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور یادآور شد: در هیچ جای دنیا رسیدگی به پرونده‌های سقوط هواپیماها با این سرعت انجام نشده است و به عنوان نمونه می‌توان دید که هنوز پرونده اسقاط هواپیمایی اندونزی پس از ۱۲ سال به نتیجه نرسیده است.

نیروهای مسلح کشور باعث افتخار هستند

وی با تاکید بر این مطلب که قدرت ایمان و بازدارندگی نیروهای مسلح باید تداوم یابد، افزود: سازمان قضائی نیروهای مسلح بر حفظ سلامت نیروهای مسلح نظارت دارد.

وی با اشاره به این مطلب که کمترین آمار جرم و جنایت را در نیروهای مسلح کشور داریم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند و فرموده‌اند که نیروهای مسلح کشور باعث افتخار هستند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که آمار جرایم نیروهای مسلح ما پایین است و اگر روزی آمار ما بالا رفت باید به خود شک کنیم که چه عاملی باعث این موضوع شده است؟ و اگر روزی به همت نیروهای مسلح و تلاش عزیزان سازمان قضائی نیروهای مسلح هیچ جرمی اتفاق نیفتاد باعث افتخار برای ما و فرماندهان بوده و زینت برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نیروهای مسلح پشتیبان نظام و مردم هستند

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه با اشاره به اینکه در تمامی کشورها، نیروی مسلح جایگاه شاخص دارد زیرا تأثیرگذار و پشتیبان مردم است، گفت: اگر امنیت را از کشوری بگیریم، نظم جامعه بر هم خواهد خورد و نیروی مسلح، فردی است که ایجاد امنیت می‌کند و حافظ امنیت است؛ در خط اول دفاع از امنیت قرار دارد و اجازه نمی‌دهد که بدخواهان عرصه را بر مردم تنگ کنند.

وی با بیان این مطلب که نیروی مسلح کشور زینت حاکم هستند، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح ما نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه دفاع از امنیت کشور، پشتیبانی از مردم و هم در عرصه حفظ دستاوردهای انقلاب به خوبی درخشیده‌اند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروی مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرویی است که در اوج اقتدار، در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا و در عرصه‌های مختلف حضور تأثیرگذاری دارد و در عرصه دفاع از نظام نیز حضور گسترده‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تاکید کرد: نیروهای مسلح مقتدر و خدمتگزار، امروز با برگزاری یک مانور معادلات نظامی را بر هم می‌زنند و اگر در عرصه دیپلماسی موفقیت داریم؛ نتیجه قدرت نمایی در میدان است و شکی در آن نیست.

دشمن قصد صدمه به فرهنگ و تمدن ایران را دارد

وی یادآور شد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باعث افتخار بود و تفکر دیپلماتیک و میدان داشت و معتقد بود باید میدان را برای اقتدار دیپلماتیک حفظ کرد و امروز این مهم را شاهد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: دشمن با چادر از سر بانوان کشیدن و اقداماتی از این دست به سرعت ماهیت اصلی خود را نشان داد و اینجا بود که مردم بصیر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان حضوری بی نظیر داشتند و نشان دادند که این نظام بسیار مقاوم به حیات خود ادامه خواهد داد.

وی بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جهاد تبیین نیز اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که جوان امروز نیاز دارد، تاریخ گذشته را برای او توضیح دهیم و باید بداند در گذشته چه شده و رژیم ستمشاهی با این کشور چه کرده است تا امروز جای جلاد و شهید عوض نشود و البته این موضوع باید با تبیین صورت گیرد و با باتوم نمی‌شود.

عفو اخیر توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با اشاره به این مطلب که عفو اخیر که به پیشنهاد ریاست قوه قضائیه و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد، بی نظیر بود و رأفت اسلامی به همه فریب خوردگان نشان داده شد و در نهایت آبی بر سر همه توطئه‌های دشمنان بود، تاکید کرد: پس از اعمال این عفو، دشمن مات و مبهوت ماند و این موضوع در کنار قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، منجر به آن شد که دشمن جز تسلیم شدن راهی ندارد و از این رو باید منتظر خبرهای خوش باشید.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر نیروهای مسلح کشور به درستی از عهده برخورد با این موضوع برآمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 2
    خخخ .... شب کوتاه است و قلندر هم در خووووواب ...مشرق
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      برای جنگ شب و روزی وجود نداره‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس