کد خبر 1473604
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
درخواست سناتورهای دو حزب آمریکا برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب، وزیر دفاع این کشور را برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش مشرق، گروهی از سناتورهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به وزارت دفاع این کشور برای ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین فشار وارد می‌کنند.

این فشار تازه در نامه‌ای از هشت سناتور به لوید آستین، وزیر دفاع دنبال شده است. این در حالی است که پیشتر مقامات ارشد دولت جو بایدن، درخواست‌های دو حزب برای اعزام جنگنده‌های آمریکایی به اوکراین را رد کرده بودند.

سناتورها نوشتند که درگیری بین روسیه و اوکراین اکنون در یک مقطع حساس است و استدلال کردند که جنگنده‌های اف -۱۶ می‌توانند در حالی که جنگ وارد دومین سال شده، به نیروهای کیف موقعیت برتر ببخشند.

سناتورها نوشتند: «پس از صحبت با رهبران ایالات متحده، اوکراین و کشورهای خارجی که برای حمایت از اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشتند، ما معتقدیم که ایالات متحده باید نگاهی جدی به ارائه هواپیماهای اف ۱۶ به اوکراین داشته باشد، این یک قابلیت مهم خواهد بود که می‌تواند بازی در میدان جنگ را تغییر دهد.»

این نامه توسط سناتور مارک کلی (D-Ariz.) سازماندهی شده است.

سناتورها از آستین خواستند تا پایان هفته ارزیابی‌هایی پنتاگون را در مورد عوامل مختلف مورد نیاز برای انتقال موفقیت آمیز اف ۱۶ به اوکراین به آنها ارائه دهد.

این گروه از سناتورها همچنین از برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه دو خلبان اوکراینی برای ارزیابی مهارت‌های کار با جنگنده اف ۱۶ در پایگاه گارد ملی موریس توسان به ایالات متحده آمده‌اند، استقبال کردند.

تامی داکورث از ایلینویز، تیم کین از ویرجینیا، مارتین هاینریش از نیومکزیکو و جکی روزن از نوادا و همچنین لیزا مورکوفسکی از آلاسکا، تامی توبرویل از آلاباما و تد باد از کارولینای شمالی، از جمله امضاکنندگان نامه به پنتاگون برای تامین اف ۱۶ برای اوکراین هستند.

تلاش‌های سناتورها از هر دو حزب برای متقاعد کردن دولت بایدن برای ارسال اف ۱۶ به اوکراین، با ارزیابی‌های ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده ارشد آمریکا در ناتو همخوانی دارد. کاولی در کنفرانس امنیتی مونیخ ماه گذشته پشت درهای بسته به رهبران غربی گفته بود که ارسال تسلیحات پیشرفته از جمله اف ۱۶ و موشک‌های دوربرد به اوکراین می‌تواند به تقویت موضع دفاعی اوکراین کمک کند. اما مقامات ارشد غیرنظامی آمریکا، از جمله بایدن و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می‌گویند که جنگنده‌ها در حال حاضر نیاز فوری میدان جنگ اوکراین نیستند.

نامه سنا به دنبال تلاش دو حزبی در مجلس نمایندگان به رهبری جرد گلدن، نماینده دموکرات برای متقاعد کردن بایدن برای ارسال اف ۱۶ به اوکراین صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    2 2
    مرگ بر پوتین مرگ بر روسیه...درود بر ساندیس درود بر تی تاپ..
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      الان روس گداها بهت حمله میکنند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    بهترین‌کار هست . با این تجاوز و حمله ای که روسبه راه انداخت و نتونست کاراوکراین رو تموم کنه ،خب معلومه ارتش اوکراین یک ارتش نوسازی شده با تجهیزات غربی خواهد بود . اینجاست که پوتین خودش باعث شد ارتش غربی پشت دروازه های مسکو بیاد. اگرجنگ نشده بود ناتویی شدن اوکراین چند دهه طول میکشید ولی الان دیگه مستقیمن امریکا مسیول ساختن ارتش اوکراین پیشه و نیازی هم به ناتویی شدن اکراین هم نیست . پوتین گور خود و روسیه رو با دستهای خودش کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس