کد خبر 1473071
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
خودرو نمایه

روند نزولی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. به طوری که خودروی لاماری ایما طی یک روز ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو روز دوشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم دنده معکوس کشید و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.

به نظر می‌رسد اکنون این بازار ارز است که هیجانات خود را بلافاصله در بازار خودرو هم تخلیه می‌کند؛ اما این هیجانات در زمان سقف‌شکنی‌های دلار شدت و سرعت بیشتری دارد تا زمان کف‌نشینی ارز. چراکه از زمان رکوردشکنی قیمت دلار تا امروز، قیمت این ارز ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ یعنی ریزش حدود ۲۲ درصدی قیمت‌ها، با این حال ریزش قیمت انواع خودرو تقریباً در محدوده یک درصد است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، امروز پنج میلیون تومان گران و در نرخ ۳۴۵ میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز ۱۸ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۶۲۸ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت دنا پلاس هم با ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ ۷۶۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز ۱۷ میلیون تومان ارزان شد و به نرخ ۴۷۱ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز با ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و نرخ ۵۰۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو +جدول

قیمت خودروهای خارجی

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو طی یک روز ۸۰ میلیون تومان ارزان شد و به دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز نسبت به روز گذشته ۹۷ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان عرضه شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، دوشنبه، در قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو +جدول

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو پس از طی کردن یک روند صعودی، در روزهای اخیر هم‌گام با ریزش نرخ ارز، با ریزش قیمت‌ها همراه شده است. در این میان، زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی در میان خودروهای داخلی به گوش می‌رسد.

کارشناسان و فعالان معتقدند که تمام رفتار بازار به نرخ ارز بستگی دارد. اگر در ریزش نرخ ارز تداوم وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد خودرو نیز افزایش قیمت ماه گذشته خود را جبران کند. البته برخی دیگر نیز معتقدند که دیگر کاهش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد و تنها قیمت‌ها در همین بازه‌های فعلی تثبیت می‌شوند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    6 1
    خاک بر سر اون کسی که به قیمت 345 تومانی پراید 111 میگه کاهش قیمت
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 2
      دقت نداری . دوباره بخوان . فقط پراید ۱۱۱ را نوشته گران شده ، بقیه ماشینها را همه را نوشته ارزان شده . مطلب را نمی خوانی فقط خاک می پاشی سر این و اون خخخ
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      پراید رو دلال ها برای نماد قیمتشو بالا میبرن...وگرنه تیبا ارزون ترشه.با پژو پارس هم حتی اختلاف قیمتی نداره.اصلا کی میخره دیگه...
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 1
      خاک بر سر مردمی که می گویند پراید ایمن نیست ولی تشنه پراید هستند در حالی که خودذرو تیبا 100 مرتبه ایمنتر از پرایدی هست که توسط کره ای ها طراحی شده است. تیبا ارزانتر از پراید هست. اگر مردم عقل داشته باشند به پراید ریالی پرداخت نمی کنند حداقا ساینا و تیبا می خرند.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      واقعاً
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    بورس درست کنیدهمه چی شده زدو بند کی جواب ضرر 3سال گذشته ما را میده خیر سرمان اومدیم کمک به تولید کنیم نابود شدیم -خودرو 10برابر شده سهامش مفت نمی ارزد جمع کنید این بازار آشفته را
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 0
    206 تیپ 5 که چند دهه پیش رده خارج شده؛ پراید دهه60 میلادی و... با این قیمتا میگین ریزش داشته؟ خجالتم خوب چیزیه که شکر خدا سایپا و ایران خودرو با رفقاش ازش بهره‌ای نبردن
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 1
    به فرموده خمینی کبیر رمز نابودی اسرائیل اتحاد کشورهای مسلمان برای نابودی اسرائیل است.توافق ایران با عربستان پیش زمینه توافق برجام نیست .بلکه توافق ایران وعربستان بستر وزمینه تشکیل اتحاد نظامی بین کشورهای عربی با ایران برای تشکیل ناتوی نظامی عربی اسلامی برای حمله به اسرائیل ونابودی اسرائیل است. ایران فرمانده این جنگ است و همه کشورهای عربی با فرماندهی ایران در ساعت صفر در نبرد بزرگ به اسرائیل به زودی حمله گسترده خواهند کرد واسرائیل را نابود خواهند کرد. عربستان-مصر- عراق- اردن -لیبی- سوریه - بحرین -کویت -عمان -حزب ا.. لبنان وارتش لبنان -قطر وارتش قهرمان ایران وسپاه پاسداران غیور ناتوی نظامی اسلامی شیعی - سنی محو اسرائیل هستند. دشمن مشترک کشورهای مسلمان رمز اتحاد وتوافق ایران وعربستان است ونه توافق هسته ای وبه همین خاطر یک فرد نظامی یعنی اقای ژنرال علی شمخانی دست اتحاد وتوافق را با عربستان داد.
    • کامران IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 0
      این حرفهایی که ایشون ایراد فرمودند چه ربطی به کاهش خودرو داشت،بنده روحانی هستم،کجا امام علی این مطلب را فرمودند،چرا حدیث دروغین را منتشر میکنید،امام علی چه دشمنی باذقوم یهود داشتند متاسفم برای رسانه شما
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 1
    خیلی ریزش کرده
  • امیر بکروی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    با سلام عالی است انشالله هایماs7 پلاس به زیر ۱۰۰ میلیون تومان با نخریدن خودرو ازدلالان برسد انشاالله الی برکت الله با ارزوی خوشنودی برای ملت ایران یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس