نهمین دوره مشورت‌های سیاسی میان ایران و عمان برگزار شد

نهمین دوره مشورت‌های سیاسی میان ایران و سلطنت عمان با حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان در مسقط برگزار شد.

به گزارش مشرق، نهمین دوره مشورت‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در روز یکشنبه ۲۱ اسفند در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

در این نشست شیخ خلیفه الحارثی معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان ریاست هیأت عمانی را بر عهده داشت، موضوعات اصلی مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به طور مبسوط در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و دو طرف دیدگاه‌های خود را بیان نمودند.

باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری این نشست را فرصتی برای بررسی جنبه‌های مختلف روابط دو کشور خصوصاً در بخش سیاسی و نشان دهنده اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست.

وی ادامه داد: فضای جدید منطقه‌ای اهتمام بیشتری برای رایزنی بین مقامات دو کشور را می‌طلبد.

خلیفه الحارثی معاون سیاسی وزیر خارجه عمان نیز اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش رشد تبادل تجاری بین دو کشور بوده‌ایم و این افزایش نشان می‌دهد ظرفیت لازم برای ارتقای همکاری تجاری بین دو کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سلطنت عمان در دوره نوین که از حکمرانی سلطان قابوس آغاز شده است، به دنبال افزایش تعامل و همکاری با هدف برقراری و حفظ صلح در منطقه بوده است و در تعامل با جمهوری اسلامی ایران نیز این رویکرد را دنبال نموده است.

در پایان این نشست صورتجلسه مربوط به نهمین نشست کمیته مشترک راهبردی توسط دکتر باقری و خلیفه الحارثی به امضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس