نتانیاهو بازنده بزرگ/ وقتی ائتلاف‌سازی علیه ایران شکست خورد

تحلیلگران مسائل منطقه معتقدند توافق اخیر ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک ضربه ای مهلک به تلاش ها و اهداف نتانیاهو وارد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه شهاب نیوز، تحلیلگران معتقدند توافق عربستان سعودی و ایران در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک که از سال ۲۰۱۶ قطع شده بود، سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و به ویژه اهداف ماجراجویانه نخست وزیر این رژیم وارد آورده است.

به اعتقاد تحلیلگران امور منطقه، این توافق تلاش های چندین ساله رژیم صهیونیستی در زمینه «ائتلاف سازی علیه جمهوری اسلامی ایران» را به شکست کشاند و موجب فروپاشی کامل توافقات حداقلی شکل گرفته شده است.

در همین رابطه «صالح النعامی» تحلیلگر فلسطینی و کارشناس امور غرب آسیا گفت: توافق اخیر میان ایران و عربستان سعودی شکست بزرگی برای نتانیاهو و کابینه راستگرای افراطی وی محسوب می شود.

وی افزود: این توافق یک پیروزی دیپلماتیک برای تهران است که به منزله شکست ائتلاف سازی منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای انزوای این کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

النعامی تاکید کرد: اسرائیل از این مساله هراس دارد که توافق تهران و ریاض در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک، به توافقات دیگری در مسائل مختلف به ویژه در موضوع یمن منجر شود، مساله ای که موجب افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مورخ ایرانی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    برای من بعنوان یک مورخ جای سوال است: چرا چند سال پیش، در زمان روحانی، خیلی ها از حمله به سفارت عربستان و متعاقبا بستن آن حمایت کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس