کد خبر 1472207
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
تأکید کویت بر احیای توافق هسته‌ای

کویت با تأکید بر اینکه هر کشوری اجازه داشتن حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز را دارد، ابراز امیدواری کرد که توافق رفع تحریم‌های ایران احیا شود.

به گزارش مشرق، کویت، روز پنجشنبه، بر اهمیت تداوم همکاری‌ها و گفت‌وگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل و فصل مسائل تأکید کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، «طلال الفصام» سفیر کویت در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست شورای حکام تأکید کرد که همه کشورهای دنیا حق تولید، توسعه و استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز در چارچوب معاهده عدم اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای را دارند.

وی اضافه کرد که کویت تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای را دنبال می‌کند و امیدوار است که طرف‌های مذاکره بتوانند طرح جامع اقدام مشترک را احیا کنند.

سفیر کویت در ادامه درباره آنچه در گزارش مدیرکل آژانس در خصوص ناتوانی این نهاد بین‌المللی در انجام فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران آمده، ابراز نگرانی کرد.

الفصام در پایان بر اهمیت تداوم گفت‌وگو و همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌شکلی که به آژانس اجازه ارائه تضمین‌های معتبر درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران داده شود، تأکید کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ایران همواره بر آمادگی برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده است. «محسن نذیری اصل» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی اخیرا در مصاحبه‌ای در همین خصوص تأکید کرد: «ایران متعهد است هر گونه اطلاعاتی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیاز دارد در چارچوب‌های الزام‌آور قانونی به آن ارائه کند، لذا ما با آژانس همکاری خواهیم کرد تا اهداف مشترک را محقق کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    آقای کویت و امثالهم . چتونه . آژانس باندازه سر سوزنی از فعالیت هسته ای اسرائیل و چند کشور دیگر بیخبره با بهانه نبودن عضو ان پی تی . ایران که طبق تعهدات و قانون مجلس با نظارت آژانس اعمال را انجام میدهد و هر گونه خبری را آنها مثل ادعای هشتاد درصدی ذرات را اطلاع دارند و میدهند . دیگر این سخنان برای در مشک کدام آقا بالاسری میگوئید تا بگوئید مثلا ما هستیم . شما به در باغ هم نرسیدی چه برسه بخود باغ . قدم های گشاد گشاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس