کد خبر 1472181
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کرملین: رابطه داشتن با اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

سخنگوی کاخ کرملین با غیرقابل اجتناب دانستن روابط روسیه با اوکراین به‌دلیل همسایگی، گفت اما هنوز خیلی زود است درباره امکان راهکار مسالمت‌آمیز درگیری صحبت کرد.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) روابط بین مسکو با کی‌یف را به‌دلیل همسایگی دو کشور، اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «روابط روسیه و اوکراین در آینده اجتناب‌ناپذیر است زیرا ما همسایه هستیم. علی‌رغم افزایش تعداد درخواست‌ها در کی‌یف برای مذاکره با روسیه، هنوز خیلی زود است که درباره امکان حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری صحبت کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره درخواست‌ها در کی‌یف برای گفت‌وگو با روسیه توضیح داد: «با اینکه نفرت‌پراکنی هم افزایش یافته اما هنوز جریان‌هایی وجود دارند که روش‌های هوشیارانه در روابط آینده داشته باشند».

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه روسیه هیچ ارتباطی با ناآرامی‌های گرجستان ندارد، اظهار داشت: «مطمئناً خطرات تحریک‌آمیز احتمالی علیه آبخازیا و اوستیای جنوبی در پس‌زمینه وضعیت گرجستان وجود دارد».

اعتراضات در گرجستان علیه طرحی موسوم به «کارگزاران خارجی» است که منتقدان می‌گویند باعث محدود شدن آزادی‌های مدنی و مطبوعات می‌شوند. طرح خواستار آن است که سازمان‌های رسانه‌ای و غیردولتی که بیشتر از ۲۰ درصد از بودجه‌شان را از خارج از کشور تأمین می‌کنند خودشان را به عنوان «کارگزاران خارجی» معرفی کنند. در صورت امتناع از انجام این کار، این رسانه‌ها و سازمان‌ها با جریمه‌های سنگین و زندان روبرو خواهند شد.

پس از اعتراضات گسترده و خشن در تفلیس پایتخت گرجستان علیه یک طرح جنجالی، پارلمان این کشور طرح مذکور را از دستور کار خود خارج کرد.

پسکوف پیش از این نیز با بیان اینکه نشانه‌ای از تصمیم اوکراین برای پذیرفتن صلح وجود ندارد، تاکید کرد که دولت آمریکا هم خواستار پایان جنگ نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    پوتین‌گند زد ، حالا کم کم فهمیده .تا زلینسکی زنده هست ، اوکراین به اندازه سر سوزن با روسیه خوب نمیشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس