1

این گزارش در بخش مربوط به ایران با اشاره به نظم جدید جهانی، می‌گوید که جمهوری اسلامی به تهدید منافع ایالات‌متحده ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند نفوذ ایالات‌متحده در خاورمیانه را از بین ببرد.

سرویس جهان مشرق- جامعه اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود را که به ارزیابی تهدیدهای امنیتی پیش روی ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازد، منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: این شرایط تحت تأثیر دو چالش راهبردی و حیاتی قرار دارد که با یکدیگر و رویه‌های موجود ادغام می‌شوند و این امر تبعات امنیتی این شرایط را تشدید می‌کند.

ازنظر برآورد امنیتی امریکا، نخستین چالش آمریکا در سال آینده تلاش قدرت‌های بزرگ، قدرت‌های منطقه‌ای رو به رشد و عاملان غیردولتی برای کسب سلطه در نظم جهانی خواهد بود. این عوامل برای ایجاد شرایط و قواعدی که نظم جدید را طی دهه‌های آتی شکل خواهند داد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در این گزارش آمده است: رقابت راهبردی میان آمریکا و متحدانش با چین و روسیه بر سر اینکه چه نوع جهانی شکل خواهد گرفت از اهمیت حیاتی برخوردار خواهد بود. این رقابت برای تعیین اینکه چه کشوری روایت‌ها را در میان اقدامات روسیه در اوکراین شکل خواهد داد، اهمیت دارد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گوید: چالش دوم ازنظر آمریکا این است که چالش‌های جهانی مشترک، ازجمله تغییرات جوی و امنیت انسانی و بهداشتی در شرایطی که جهان در حال عبور از همه‌گیری کرونا و مواجهه با مسائل اقتصادی ناشی از انرژی و ناامنی غذایی است در حال همگرا شدن هستند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش تصریح کرده است: چین از توانایی لازم برای تلاش‌های مستقیم جهت تغییر نظم قاعده‌محور جهانی در تمامی عرصه‌ها و مناطق مختلف برخوردار است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا که اعضای آن متشکل از چندین نهاد ازجمله سیا و آژانس امنیت ملی است، «گزارش سالانه ارزیابی تهدیدها» را منتشر کرد.

ایران یک قدرت فرا منطقه‌ای در نظم جدید جهانی است/ اغتشاشات پاییز در ایران فرهنگی بود/ هدف جنگ ارزی محدود کردن قدرت تهران است/ قدرت موشکی، پهپادی و سایبری ایران تهدید کانونی علیه آمریکا است/ بیشترین ذخایر بالستیکی خاورمیانه در اختیار ایران است/ سپاه کانون قدرت نظامی جمهوری اسلامی باقی می‌ماند

ایران یک قدرت فرا منطقه‌ای در نظم جدید جهانی

این گزارش در بخش مربوط به ایران با اشاره به نظم جدید جهانی، می‌گوید که جمهوری اسلامی به تهدید منافع ایالات‌متحده ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند نفوذ ایالات‌متحده در خاورمیانه را از بین ببرد، نفوذ خود را تقویت کند، قدرت خود را در کشورهای همسایه تقویت کند و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی را به حداقل برساند.

در بخش «اهداف و فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی» ایران آمده است که حکومت ایران سعی خواهد کرد از دیپلماسی، برنامه هسته‌ای در حال گسترش خود، نیروهای متعارف نظامی، نیروهای نیابتی، شرکای خود و همچنین از خریدوفروش‌های نظامی، برای پیشبرد اهدافش استفاده کند.

این گزارش می‌گوید که «ایران درحالی‌که جاه‌طلبی‌های دیرینه خود را برای رهبری منطقه دنبال می‌کند، خود را درگیر یک مبارزه وجودی با ایالات‌متحده و متحدان منطقه‌ای‌اش می‌داند»

این گزارش در تحلیلی از اغتشاشات ایران که تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد می‌گوید این آشوب‌ها از گسترده‌ترین و طولانی‌ترین اعتراضات روی‌داده در ایران از زمان انقلاب ۱۳۵۷ بود. این گزارش می‌افزاید: «اعتراضات ناشی از یک موضوع فرهنگی و نه اقتصادی یا سیاسی بود.»

جنگ ارزی علیه ایران ادامه دارد

بخشی از این گزارش به جنگ ارزی و کاهش ارزش پول ایران و «نرخ تورم سالانه تقریباً ۵۰ درصدی» ایران در اواخر سال ۲۰۲۲ اشاره دارد و می‌گوید: جمهوری اسلامی احتمالاً با یک رکود اقتصادی مواجه است که ممکن است طبق برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا، ناآرامی‌ها را طولانی یا دوباره شعله‌ور کند و منجر به بی‌ثباتی بیشتر شود. این گزارش همچنین می‌گوید سپاه در مرکز قدرت نظامی ایران باقی خواهد ماند.

قدرت نظامی ایران تعیین‌کننده مهره‌های بازی

در بخشی دیگر از این گزارش درباره قدرت دفاعی کشورمان آمده است: ایران احتمالاً به دنبال دستیابی به سامانه‌های تسلیحات متعارف جدید، مانند هواپیماهای جنگنده پیشرفته، هواپیماهای آموزشی، بالگردها، سامانه‌های دفاع هوایی، کشتی‌های گشت‌زنی و تانک خواهد بود اما «محدودیت‌های بودجه‌ای و کسری‌های مالی» سرعت و دامنه دستیابی به این تجهیزات نظامی را کاهش می‌دهد.

این گزارش در مورد توانمندی‌های موشکی، پهپادی و نیروی دریایی ایران می‌گوید که این توانمندی‌ها همچنان برای آمریکا و منابع تجاری و نظامی کشورهای شریک آمریکا در خاورمیانه تهدید خواهد بود.

بر اساس این ارزیابی اطلاعاتی، عملیات جنگی غیرمتعارف ایران و شبکه شرکا و گروه‌های نیابتی شبه‌نظامی ایران، تهران را قادر می‌سازد تا برای پیشبرد منافع خود در منطقه و حفظ عمق استراتژیک تلاش کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گوید ایران در حال حاضر فعالیت‌های اصلی توسعه تسلیحات هسته‌ای را که برای تولید یک دستگاه هسته‌ای قابل‌آزمایش لازم است، انجام نمی‌دهد.

این گزارش می‌گوید اگر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی کاهش نیابد، مقامات ایرانی احتمالاً غنی‌سازی بیشتر اورانیوم تا ۹۰ درصد را بررسی خواهند کرد.

این گزارش می‌گوید ایران پیوسته ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای خود را پاسخی برگشت‌پذیر به خروج ایالات‌متحده از برجام عنوان کرده است. این گزارش می‌گوید تخصص و تمایل رو به رشد جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات سایبری تهاجمی، آن را به تهدیدی بزرگ برای امنیت شبکه‌ها و داده‌های ایالات‌متحده و متحدانش تبدیل می‌کند.

جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده آمریکا، با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه، ۸ مارس ۲۰۲۳، به بررسی آن دسته از تهدیدهای بین‌المللی پرداخت که می‌توانند منافع ملی آمریکا را در سال ۲۰۲۳ به خطر براندازند؛ تهدیدهایی که یکی از کانون‌هایش اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران است.

جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده در مقدمه این گزارش می‌نویسد، این مجموعه اطلاعات که به‌صورت «دقیق، مستقل و بدون دست‌کاری» جمع‌آوری‌شده‌اند را در اختیار بخش‌های مختلف دولت فدرال و نهادهای قانون‌گذاری آمریکا قرار می‌دهد تا به‌واسطه وقوف بر آن‌ها بتوانند از منافع آمریکا و جان شهروندهای این کشور محافظت کنند.

در فرازی از این گزارش امنیتی تأکید شده که مسائلی مثل «تغییرات آب‌وهوایی، روندهای جمعیتی، امنیت انسانی و بهداشتی، بحران‌های اقتصادی و ناامنی در حوزه انرژی و غذا» به اشکال مختلف درهم‌آمیخته خواهند شد و بحران‌های منحصربه‌فردی چون «بی‌ثباتی سیاسی، تهدیدات تروریستی و مهاجرت‌های دسته‌جمعی» خلق خواهند کرد.

تهیه‌کنندگان این گزارش امنیتی همچنین تأکید می‌کنند که اطلاعات گردآوری‌شده در این گزارش به مجموعه تهدیدهایی اشاره دارد که منافع آمریکا در سال جاری میلادی را به‌طور «مستقیم و جدی» هدف گرفته‌اند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در پیشگفتار گزارش مذکور، از روسیه و چین در مقام دو رقیب ایالات‌متحده نام می‌برد که با دست زدن به مجموعه‌ای از اقدامات مداخله‌جویانه «هنجارهای نظم جهانی» را به چالش کشیده‌اند. این گزارش می‌نویسد کشورهای روسیه و چین توانسته‌اند با تهدید همسایگان خود، جامعه بین‌المللی را، به‌منظور تغییر نظم فعلی جهان، تحت‌فشار قرار دهند.

اما در ادامه این پیشگفتار به تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره می‌شود و از آن به‌عنوان یک «تهدید منطقه‌ای» که فعالیت‌هایش تأثیرات مخرب و بدخواهانه‌ای برجای خواهد گذاشت، یاد کرده‌اند.

جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده همچنین پیش‌بینی می‌کند جمهوری اسلامی ایران، به نیت کسب قدرت بیشتر در خاورمیانه، به اقداماتی دست خواهد زد که مخل امنیت این منطقه خواهد بود و از این طریق نیز منافع آمریکا و متحدانش را به خطر خواهد انداخت.

این گزارش در سومین بخش خود به‌صورت مشخص به تهدیدهای حاصل از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. بر اساس متن این گزارش امنیتی، حکومت ایران، در سال آینده، به کوشش‌های خود به‌منظور کاهش نفوذ ایالات‌متحده در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد و درعین‌حال تلاش می‌کند تا نفوذ خود در کشوهای منطقه را افزایش دهد و تهدیدهایی که منافع نظام جمهوری اسلامی را به خطر می‌اندازد، به حداقل برساند.

در ادامه این بخش از گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا چنین آمده است: «تهران تلاش خواهد کرد تا اهداف خود را از طریق اهرم‌های دیپلماسی، برنامه هسته‌ای رو به گسترشش، نیروهای رسمی، نیابتی و شرکایش و همچنین خریدوفروش‌های نظامی‌اش به‌پیش ببرد. حکومت ایران خود را درگیر یک کشمکش وجودی با ایالات‌متحده و متحدان منطقه‌ای‌اش می‌داند، درحالی‌که به دنبال جاه‌طلبی‌های دیرینه خود به‌منظور به دست گرفتنِ رهبری منطقه خاورمیانه نیز هست.»

تداوم اغتشاشات در سال ۲۰۲۳ از نگاه امنیتی آمریکا

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا به برخی از مصادیق تهدیدهای ناشی از فعالیت‌ها و اهداف ایران نیز اشاره می‌کند. جدای از موضوع فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی و تنش‌های بین‌المللی حاصل از این فعالیت‌ها، گزارش مذکور از اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» نیز به‌عنوان یک تهدید امنیتی نام می‌برد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در تشریح این پیش‌بینی به بحران اقتصادی عمیق جاری در ایران که تجسمش را می‌توان در تورم ۵۰ درصدی اخیر دید، اشاره می‌کند و تأکید دارد همین بحران اقتصادی باعث طولانی‌تر شدن اعتراضات یا شعله‌ور شدن مجدد آن می‌شود.

ایران یک قدرت فرا منطقه‌ای در نظم جدید جهانی است/ اغتشاشات پاییز در ایران فرهنگی بود/ هدف جنگ ارزی محدود کردن قدرت تهران است/ قدرت موشکی، پهپادی و سایبری ایران تهدید کانونی علیه آمریکا است/ بیشترین ذخایر بالستیکی خاورمیانه در اختیار ایران است/ سپاه کانون قدرت نظامی جمهوری اسلامی باقی می‌ماند

ایران تهدیدی برای توافق رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی

بخش بعدی گزارش جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده به حملات نیروهای نیابتی حکومت ایران به شهروندان آمریکایی حاضر در خاورمیانه اشاره دارد و می‌نویسد نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی حملات خود را به شهروندهای حاضر در عراق، سوریه و شاید سایر کشورها ادامه خواهند داد.

این گزارش در تحلیلِ انگیزه‌های جمهوری اسلامی برای تداوم حمله‌هایش به منافع آمریکایی، بر دو انگیزه اصلی این نظام عقیدتی – سیاسی انگشت می‌گذارد: نخست برنامه ده‌ساله حکومت ایران برای پر کردن جای ایالات‌متحده آمریکا در منطقه و دوم وعده‌ای که مقام‌های ارشد تهران برای گرفتن انتقام خون شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدسِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داده‌اند.

ازاین‌رو تهیه‌کنندگان این گزارش باور دارند تهران، به‌واسطه استفاده از نیروهای نیابتی‌اش در عراق، همچنان کانون اصلی تهدیدِ کارمندهای دولت فدرال آمریکا در این کشور باقی خواهد ماند.

در بخش دیگری از این گزارش امنیتی تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه منافع صهیونیستی موردبررسی قرار می‌گیرد. بر اساس ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده، ایران از طریق برنامه‌های موشکی و پهپادی خود می‌تواند به‌صورت مستقیم منافع اسرائیل را تهدید کند درعین‌حال که نیروهای نیابتی‌اش، خاصه حزب‌الله لبنان، منافع اسرائیل در خاورمیانه را به‌صورت غیرمستقیم مورد هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، تهدیدهای حکومت ایران برای کشورهای عربی، ازجمله عربستان سعودی، ازجمله مواردی به‌حساب می‌آید که ازنظر جامعه اطلاعاتی آمریکا منافع اعراب منطقه را نیز تهدید می‌کند. تهیه‌کنندگان گزارش می‌نویسند حمایت جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و حوثی‌های یمن که تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای از تهران دریافت می‌کنند، اصلی‌ترین تهدیدهایی به شمار می‌رود که منافع آمریکا و شرکای عرب این کشور را به خطر انداخته و در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت.

ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۲۰۲۳ همچنان موقعیت خود به‌عنوان «مرکز قدرت نظامی حکومت ایران» را حفظ خواهد کرد؛ سازمانی نظامی که با دست زدن به مجموعه‌ای ترکیبی از «جنگ‌های متعارف و نامتعارف» منافع ایالات‌متحده در خاورمیانه را با تهدید روبرو خواهد کرد.

این گزارش تأکید می‌کند که احتمالاً جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایش به‌منظور دستیابی به «تسلیحات متعارف جدید»، ازجمله «جت‌های جنگی، هواپیماهای آموزشی، بالگردها، سامانه‌های دفاع هوایی و تانک‌های جدید» را ادامه می‌دهد، هرچند از قرار معلوم ارزیابی‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات‌متحده آمریکا حاکی از آن است که کسری بودجه و محدودیت‌های اقتصادی تهران سرعت اجرای این اهداف را کاهش خواهد داد.

بااین‌حال، جامعه اطلاعاتی آمریکا به‌تمامی شاخه‌های حکومت ایالات‌متحده هشدار می‌دهد که ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی در حوزه موشکی، پهپادی و انجام عملیات دریایی از یک‌سو و عملیات نظامی غیرمتعارف نیروهای رسمی تهران به همراه نیروهای نیابتی‌اش نه‌تنها منافع تجاری و نظامی آمریکا و شرکایش را به مخاطره می‌اندازد بلکه به حکومت اسلام‌گرای ایران اجازه می‌دهد تا «عمق استراتژیک» خود در منطقه خاورمیانه را گسترش دهد.

تهیه‌کنندگان گزارش امنیتیِ موردنظر همچنین مدعی‌اند جمهوری اسلامی بیشترین ذخایر موشک‌های بالستیک در خاورمیانه را در اختیار دارد و همین امر تهدیدی برای کل خاورمیانه به‌حساب می‌آید. این گزارش همچنین می‌گوید سپاه در مرکز قدرت نظامی ایران باقی خواهد ماند.

این گزارش می‌گوید تخصص و تمایل رو به رشد جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات سایبری تهاجمی، آن را به تهدیدی بزرگ برای امنیت شبکه‌ها و داده‌های ایالات‌متحده و متحدانش تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    45 11
    خداروشکر به کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی
    • شاکی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      12 10
      بالاخره در نهایت حقارت و واماندگی به زبان آمدین و اعتراف کردین . ما به هیچ عنوان تهدیدی برای همسایگان نیستیم . ولی اگر مورد تهدید و حمله قرار بگیریم . روز قیامت براتون به واقع شروع میشه و آرزو تون فقط مرگ است
    • دلخور IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      6 3
      خیال تون رو راحت کنم . برای هر نیروی نظامی تون یک موشک بالستیک و یک پهپاد در نظر داشته باشین . ماشاا...... اینقدر با برکت هستند که تمام شدنی نیستند .
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      59 30
      اصلا شما خیلی قوی هستین باشه تو همین توهم هم بمونید.ههه
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      8 24
      اون منافقی که باز پایین نظرت زر زده! اگه قوی نبودیم و گزینه نظامی علیه ایران به تاریخ نپیوسته بود، آمریکا به ووووووهای منافق کمپ مسعود زن‌باز دل نمی‌بست
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      5 21
      نوشته جامعه اطلاعاتی آمریکا گفته بعد شما میگی تو همین توهم بمونید؟!!! موفق باشی عزیز
    • SE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      8 2
      در این مقطع حساس بحرانهای جهانی برای حفظ امنیت مردم ایران و بازدارندگی دشمان از حمله اتمی به ایران ساخت بمب اتم از نان شب واجب تر و از شیر مادر هم حلالتر است
    • ارش IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      16 8
      اسرائیل من بمب اتم دارم چهارصد تا ایران من هزاران موشک دارم بمب اتم حرام هست :)))) ژاپن دوتا بمب خورد تسلیم شد
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      4 22
      هههه تو هم در حماقت مرکبت بمان مثل ۴۴ سال گذشته البته شما میتوانید به منگلابت ادامه بدی تا ۴۴۰ سال دیگه🤪🤣
    • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 11
      موشک خوشه‌ای اوجب واجبات است
    • امیر IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      9 3
      ایران هیچ وقت بمب اتم ممیسازه چون حرامه شما که کشور خارجی هستید
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      19 1
      ۲۰:۳۳ باروت را بریز اونجا که میسوزه دیگه پایان کارتونه مطمعن باش نفسهای اخرتون را دارین میکشین.:))
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      10 1
      ۱۶:۰۲ حرف را که تو الان زدی
    • مظلوم IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      3 13
      ما نیازی به بمب اتمی نداریم . چرا که رزمندگان و دلاوران مون به جاش هر کدام شأن حکم بمب اتم رو دارن
    • FR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      9 0
      ۱۹:۴۶ - کجا امریکا چنین چیزی گفته؟!!!!! من خودم کل خبرها دنیا را رصد میکنم خواب دیدی خیر باشه:)) فقط امریکا گفته مقداری تهدید تو منطقه امکان داره از طرف ایران صورت بگیره از طریق نیروهای نیابتیش
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    7 5
    گوشتیران
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      2 27
      تو توهم باش تا روزی که با رختخواب پرت میشی تو دریا
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      12 0
      ۱۶:۰۳ تو..هم تو عالم هپروت به فکر بمب اتم باش یهو دیدی تو خواب ترکیدی.هههه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 0
    این گزارش می‌افزاید: «اعتراضات ناشی از یک موضوع فرهنگی و نه اقتصادی یا سیاسی بود.»/// آمریکایی پدرسوخته بازم دروغ گفته. فاضلاب اکتبر نقشه ای بود که از چندسال قبل توسط (آمریکا_انگلیس_اسرائیل_فرانسه_آلمان و عربستان) و زباله هایی مثل مصی گوساله و مریم کشیده شده بود و پاییز به بهانه مهسا اجرا شد. مصی بهانه بود. اصل نظام نشانه بود.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    گور پدر جامعه اطلاعاتی آمریکا.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    نوش جان.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    آمریکا موشک میقولی. بوقول بوقول
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    24 8
    درود بر کشور مقتدر ابران، فقط جای یک سلاح خالیه ...
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      3 4
      احمق جای سلاح عقل و معرفت خالیه ؟
  • علی افصحی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    11 17
    آن چه که در این گزارش بیشتر برای انقلابیون ولایی برجسته می شود درستی تحلیل ها و جهاد تبیین امام خامنه‌ای است. از طرف دیگر اثبات بی ربطی همه پرگویی های اصلاحات آمریکایی است که فتنه ترکیبی ضد انقلاب و به گفته جامعه اطلاعاتی شیطان بزرگ آمریکا«فرهنگی و در حقیقت ضد فرهنگی و ضد دینی آشوب زن زندگی آزادی فحشا»است. اصلاحات آمریکایی برای القاء خطاهای محاسباتی بر قوه عاقله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقلا داشتند آشوب اراذل ضد قوانین اسلامی همانند حجاب ، دوستی های نامحرمان و بی شرمانه، اختلاط زن و مرد نامحرم وعادی شدن گناهان کبیره را اقتصادی جابزنند.این درحالی بود که آشوبگران ثروتمندان و اراذل و اوباش اجیر شده آن ها بود و شهدا و مجروحان مدافعان امنیت فقرا چون عجمیان کارگر روزمزد و گچ کار،یا نخبه دانشگاهی -حوزوی چون آرمان علی وردی بود. در این گزارش نهادهای اطلاعاتی شیطان بزرگ نظم حاکم بر دنیا را «قاعده محور»جازده که رسوائی چنین تلقی ای از نظم حاکم گویاتر از آن است که توضیح بطلبد مثلا کجای نظم قاعده مند به دولت جنایت کاری چون امریکا اجازه می دهد دست به ترور پهلوان مقابله با تروریست ها، حاج قاسم سلیمانی بزند و یا منافع خود را کل جهان دیده و ایران اسلامی را بخواهد در خانه خودش غرب آسیا منزوی سازد؟!و یا دست به تحریم های شیطانی علیه انسان و انسانیت بزند و...قطعا نظم حاضر نه تنها قاعده مند نیست بلکه نظم مبتنی بر قلدری و جنایت غرب وحشی و شیطان یزرگ امریکاست. این که امریکا خواب آشوب اقتصادی برای سال بعد ایران دیده باید گفت خوابی آشفته بوده و تعبیر ناپذیر است اما این که ایران اسلامی عزیز در پی حذف سلطه آمریکا بوده و در این مسیر دست از تلاش برنخواهد داشت عین حقیقت است آمریکا بسان ناوهایش که هم اینک دربیش از یک هزار کیلومتری خلیج فارس مستقرند همه پایگاه هایش در منطقه باید این عاقبت را داشته باشند چرا که این اراده ولی فقیه مان امام خامنه‌ای است که تروریست های آمریکایی باید از منطقه اخراج شوند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 28
    این روزها جای خالی سیف السلام خلخالی به شدت حس می شه
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      14 7
      کسی که امام خمینی و شهید بهشتی مخالفش بودن
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      3 15
      عزیزم کی گفته امام خمینی رحمت الله علیه و شهید بهشتی مخالفش بودند؟!!!! لطف کن منبع هم بده تا فکر نکنیم داری اشتباه عمدی مرتکب میشوی
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      8 0
      ۲۰:۳۴ عزیزم همین جمله دوستمون را تو گوگل سرچ بفرما مثل نقل ونبات منبع برات میادپس الکی انتقاد نکن از دستمون بدون اطلاع قبلی باشه عزیزم.:))
  • اصغر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    نور بتابانید
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 5
    بعد از عربستان عزیز که رفع سو تفاهم شد حالا نوبت به ایالات متحده است که برادرانه دستشان را بفشاریم.
  • آئران IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 1
    ایران همان آئران از دوهزار سال پیش دست یهوده، زکی
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    متاسفانه بدون مسلح شدن سپاه به بمب اتم نمیتوان به پس گرفتن استان های یونان و مصر امیدوار بود.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      چرت و پرت نگو.نه بمب اتم می‌سازیم.نه یونان و مصر رو میخوایم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 3
    ‏الهام علی اف: ‎نظامی گنجوی یک شاعر آذربایجانی است! در شهر گنجه آذربایجان به دنیا آمده، زیسته و فوت کرده است.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    ایران کشوریست که ریشه در تاریخ دارد و جز اولین تمدن های دنیا بوده در این تاریخ هزاران سالش هم دشمنی و حمله و فشار و تهدید کم به خودش ندیده که این 40 سال گذشته در مقابلش هیچ باشد اما "ایران هست" شاید یک دوره هایی هم حکومت های وابسته به قدرت ها حالا در عصر حاضر وابسته به غرب مثل پهلوی ها سر کار آمده باشد و کشور تضعیف شده باشد اما این ریشه در تاریخ داشتن و گره خوردن قدرت به ذات این خاک , اگر هم پایین کشیده شود مجدد به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت آمریکای 400 ساله بالاخره یک روز باید بفهمد و بپذیرد که ایران و ایرانی خواهند بود و ایران یک قدرت تاریخیه نمی شود ایران و ایرانی را انکار کرد نمی شود با زورگویی , ایران و ایرانی را به زانو درآورد چون سر همین تاریخ باشکوه و اسلام عزیز , ایرانی ها مغرورن نمی شود کشوری را که به قلب جهان معروف است وسط چهارراه جهانیه دومین کشور پرهمسایه با 15 کشور همسایس به آب های آزاد دسترسی دارد بلحاظ انرژی و معدن و .... در دنیا ممتاز است جمعیت خوبی دارد کشور پهناوری دارد و ... را ندید گرفت نمی شود چنین کشوری را خورد کرد و اگر غرب آسیا بخواهد یک آقا هم داشته باشد هر جور حساب کنید آن آقا , ایران خواهد بود نه آمریکایی که از 10 هزار کیلومتر دورتر آمده یا آمریکایی ها می فهمند که باید استقلال و غرور و عزت ملت ایران را به رسمیت بشناسن و می آن برد برد کار می کنیم یا همین طوری نفهم , ابتدا به سمت خروج از منطقه و نهایتا همین جوری نفهم نفهم به سمت فروپاشی خواهند رفت آمریکا دقیقا علائم فروپاشی و نابودی امپراتوری های بزرگ تاریخ را نشان می دهد یکیش همین که نمی فهمن یکجایی دیگر باید دست از زورگویی برداشت .
  • حسين DE ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    بد جورى قورخيدن
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 3
    ایران با وجود رنج و سختی ها و با همت و مقاومت ملی به بالای کوه رسیده و از آنجا دامنه اطراف را نظاره گر
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 1
      و به اذن الله تمام دشمنان منجمله آمریکا و اسقاطیل را از نقشه منطقه پاک خواهد کرد #ایران_قوی #ولایت_فقیه
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    دوستان خودروهای وارداتی رو اینقدر گرون نخرین.بعلت روابط روزافزون مثبت ایران با کشورها دلار و سکه شدیدا در حال ریزشه.فردا اون خودرویی که میخری ۵۰۰ میلیون ضرر میکنی.از ماگفتن بود
  • سعید IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    تنها مزیت جبهه غرب ، یعنی پروپاگاندا نیز نتوانست آنان را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند . بسیار نظام های مستقلی که به کمک همین ابزار یک شبه تغییر کرده اند . خداوند را به خاطر داشتن این اقتدار شکر می گوییم و امید آن داریم که سال های آینده روز به روز شاهد تغییرات عظیم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی باشیم .
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 1
    میشه لطفا خفه شین و روی کاهش تنش تمرکز کنید؟ کشورمون را به مرز پرتگاه رسوندین بس نیس؟!
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    از روز گذشته و در پی اعلام توافق ایران و عربستان برای عادی سازی روابط، روند نزولی دلار شدت بیشتری پیدا کرده است. لازم به ذکر است که پیش از اعلام توافق، دلار در بازار آزاد در محدوده ی 49 هزار تومان بود. برخی اخبار دیگر در کنار توافق تهران - سعودی، از جمله افزایش احتمال توافق با امریکا بر سر مبادله زندانی و آزادسازی بخش هایی از پول های ایران در عراق ممکن است در روند نزولی فعلی نقش داشته باشد. عزیزان خودرو داخلی و وارداتی رو چند صد میلیون گرون نخرین.روزهای ارزونی در راهه.خسته شدیم از خودروهای بی‌کیفیت با قیمت نجومی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    حالا استکبار به دست خودمان(ایران راپلی برای عربستان وغرب...کرد)و(عربستان راپلی برای ایران وچین و...کرد)حالا هم ایران وچین دستش هست وعربستان هم که خیلی ساله جز آمریکاست (10درصدآمریکا مال عربستان هست وکل عربستان آمریکائ اسرائیلی و غربیست)قربانی اصلی ایران ومنطقه هستندمثل اوکراین
  • US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    برای قدرت واقعی، باید اقتصاد تولید محور و بدور از دلالی داشت نه اقتصاد سرمایه داری بی نظارت کنونی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس