کد خبر 1471992
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مهدیان: گرفتار سهمگین ترین جنگ تاریخ هستیم/ دشمن بعد از جنگ اعتقادی وارد جنگ شناختی شده است

مدیرعامل روزنامه همشهری در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی گفت: دشمن بعد از جنگ اعتقادی وارد جنگ شناختی شده است و گفتند باید کاری کنیم شناخت مردم ایران از واقعیت تغییر کند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان مدیرعامل روزنامه همشهری در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی گفت: امروز می خواهم توضیح بدهم که در چه جنگ رسانه ای حضور داریم و چه الزاماتی برای این جنگ نیاز است، برای این که جنگ رسانه ای را توضیح دهم می خواهم مسیر طی شده را توضیح دهم.

وی افزود: اولین عامل برای عدم تحقق اراده بشر اعمال زور است و استفاده از زور و چماق اولین حربه دشمن بود، جنگ تحمیلی نتیجه این مواجه دشمن بود.

مهدیان ادامه داد: گرچه اولویت دشمن در این سال ها شاید تغییر کرده است ولی اولویت های قبلی را کنار نمی گذارد، همانطور که جنگ سخت را بعد از جنگ تحمیلی به عنوان اولویت اول کنار گذاشت ولی در اولویت های بعدی آن را دنبال کرد.

وی با اشاره به تغییر اولویت های دشمن در جنگ علیه کشورمان، افزود: دشمن جنگ های سخت و گرایشی را همین الان هم دنبال می کند و فقط اولویت هایش تغییر کرده است. در اوایل انقلاب ما درگیر جنگ های سخت بودیم ولی در دهه ۷۰ و ۸۰ درگیر جنگ های اعتقادی شدیم.

مدیر عامل روزنامه همشهری گفت: ما گرفتار سهمگین ترین جنگ تاریخ هستیم، باید بررسی کنیم چه مراحلی را در این جنگ طی کرده ایم و در آینده چه مسیری طی خواهد شد.

مهدیان: گرفتار سهمگین ترین جنگ تاریخ هستیم

وی با اشاره به اینکه برای قدم گذاشتن در مسیر جهاد تبیین باید فهم درستی از این مسئله داشته باشیم، افزود: باید بررسی کنیم که چه تلقی از جهاد تبیین داریم و اگر می خواهید در این مسیر قدم بگذارید باید شناخت درستی از صحنه داشته باشید، اگر قصد دارید نقش جهادی داشته باشید باید ببنید دشمن چکار می کند.

مدیر عامل روزنامه همشهری گفت: دشمن بعد از جنگ اعتقادی وارد جنگ شناختی شده است و گفتند باید کاری کنیم شناخت مردم ایران از واقعیت تغییر کند.

مهدیان عنوان کرد: جمهوری اسلامی برای صیانت از ذهن و روح تشکیل شد، امروز در جنگ رسانه ای به میزان عددی که ذهن افراد جامعه را تغییر دهند، حکومت و خاک را از دست می دهیم. امروز دشمن سعی می کند واقعیت ها را تغییر دهد و کل پروژه مهسا امینی برای تغییر دادن واقعیت ها بود.

وی افزود: جنگ شناختی، جنگ در حوزه ذهن و روایت سازی از واقعیت است، دشمنان فهمیدند در واقعیت نمی توانند جمهوری اسلامی را تغییر دهند و روز به روز پیشرفت می کند، در نتیجه تصمیم گرفتن ذهن ها را تغییر دهند.

مهدیان گفت: دشمن در حوادث اخیر جنگ شبکه ای را راه اندازی کرد، در جنگ شبکه ای دو چیز ملاک است، ‌ اول آن کسی که شبکه را تشکیل می دهد و دوم اعضای شبکه است، ایجاد صفحات فیک و در اختیار گرفتن صفحات مجازی سلبریتی ها و خط دادن به آن ها یکی از حربه های دیگر دشمن بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در جهاد تبیین هر شخص در هر جایگاهی که هست، معلم، کارگر، خانه دار و مسئول باید گارد جنگی بگیرند و تکلیف خود را ادا کند، شما دانشجویان در دانشگاه ها حلقه سختی تشکیل دهید تا با این حلقه بتوانید در فضای مجازی تبیین کنید.

مدیرعامل روزنامه همشهری در پایان گفت: این درگیری ها فقط در کشور ما نیست و همه کشورها به نحوی درگیر این موضوع هستند، همانطور که ما درگیر جنگ شناختی هستیم، در کشورهای غربی هم مردمشان با پدیده ای به نام پسا حقیقت مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    10 26
    هرچی بیشتردلتان را خوش کنید
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      10 3
      سوزش داری؟!
  • انقلابی منطقی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    23 17
    از وقتی یادمون میاد این حرفا رو می زنید و جوونی ما رفت!
  • US ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    5 8
    خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    17 8
    ما ملت امام حسینیم . یعنی پیرو آن امام همام هستیم و تا ظهور فرزندش حضرت صاحب الزمان در این مسیر میمانیم و اهل کوفه نیستیم و نمی شویم تا یزیدیان شراب خوار و بوزینه باز خوشحالی کنند و اهل بیت عصمت و طهارت را به اسیری ببرند
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    14 9
    ما ملت امام حسینیم . یعنی پیرو آن امام همام هستیم و تا ظهور فرزندش حضرت صاحب الزمان در این مسیر میمانیم و اهل کوفه نیستیم و نمی شویم تا یزیدیان شراب خوار و بوزینه باز خوشحالی کنند و اهل بیت عصمت و طهارت را به اسیری ببرند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    11 16
    جلوی بی حجابی رو تا قبل از تابستون نگیرید ، دودمانتون به باد خواهد رفت...
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 8
    باشه
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    15 9
    واقعیت مشخصه گرانی به قدری بشه که اعتقاد مردم از همه چی ببره
  • فامیل دور IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    12 9
    از صبح تا شب در حال نبرد سهمگین با دشمنان هستند و وقتی ملت سر در میاره فرزندان دلبند مسولین در همان کشورهای دشمن در سواحل در حال گرفتن حمام آفتاب هستند!!!
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 5
    متوهم های دیوانه.تمام دنیا رو توطئه میبینین
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 5
    در واقع دچار سهمگین ترین و عمیق ترین توهم تاریخ هستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس