سرلشکر صفوی

سردار صفوی گفت: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.

به گزارش مشرق، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در کارگاه مهارت افزایی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس در تشریح «جایگاه جنگ شناختی در جنگ ترکیبی» گفت: امروز جنگ شناختی به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری که بتوان در عرض چند دقیقه اطلاعات زیادی را بین میلیاردها نفر توزیع کرد، به تهدیدی اجتماعی و ایدئولوژیک تبدیل شده است؛ بر این اساس باید در برابر الگوریتم‌هایی که قادرند تشخیص دهند چه کسی مستعد پذیرش مطالب ارسالی است و چه کسی تمایل به بازنشر آن مطالب را دارد، از خود دفاع کنیم.

وی در تشریح اهداف و روندهای جنگ شناختی گفت: جنگ شناختی در واقع نوعی جنگ برای کنترل یا تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به اطلاعات دریافتی است و هدف آن فروپاشی دشمن از درون و تحمیل اراده سیاسی بدون اقدام سخت است که یکی از اهداف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات دشمن به‌صورت نامحسوس و غیرقابل ردیابی، از طریق دستکاری باورها و بازنمودهای ذهنی حریف و ایجاد ابهام و عدم قطعیت ذهنی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جنگ شناختی، به‌ صورت همزمان به دنبال تأثیرگذاری بر تمامی لایه‌های جامعه از مسئولان تا مردم است تصریح کرد: در جنگ شناختی بر خلاف عرصه‌های قبل، از مجموعه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، نظامی و... بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نقطه کانونی تأثیرگذاری جنگ ترکیبی، در میدان جنگ شناختی است خاطرنشان ساخت: جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است؛ بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه‌های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی، قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است.

صفوی افزود: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر ضرورت ورود همه نخبگان و رسانه‌ها به عرصه جهاد تبیین اظهار داشت: ما در سه موضوع انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید جهاد تبیین را بیش از گذشته فعال کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 2
    برای امنیت
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 3
    هنوز امید داریم مثل مشکلات دیگر که سپاه به کمک مردم اومد در مسئله اخراج شیعیان از اینترنت هم سپاه ورد کنه و اینترنت رو به مردم برگردونه
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      قدیما اینترنت نبود هم فسادبودقبول دارم تنوع ونوع دسترسی سریعترشده ولی این میدان جهانیه وانقلاب ما ایدئولوگ وتوبه ومجازات کننده براساس مبانی فکری فطریه
  • کارشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 1
    برای جلوگیری از نیش زدن پشه ها باید از تارومار استفاده کرد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 1
    20سال دیر به فکر دفاع رسانه ای افتادید
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 1
    دولتی ها فکر میکنند که دفاع کار نیروهای مسلح است ؟ در حالی که ارشاد مانند صدا و سینا باید نقش دفاعی بر عهده بگیرد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 0
    ما نیز باید با مخالفان این ۴ کشور علنی و با تبلیعات فراوان کنفرانس تشکیل داده و علنا مثل خودشان در امور داخلی آنها بی پروا مداخله کنیم سیاست انفعال در برابر این دولت های جانی جواب نمی دهد...مثلا با مخالفان مکرون کنفرانس علنی تشکیل دهیم یا مخالفان صدراعظم آلمان...این مواردی است که دنیای سیاسی امروز قابل توجیه و دنبال کردن است.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 1
    زحمات 124 هزار پیامبر، امروز توسط امپراتوری شبکه‌های ماهواره‌ای دجال ، در حال نابود شدن است،. از خواب خرگوشی بیدار شوید
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    بله. با شعار و سخنرانی نمایشی موفق میشید.. هععی... بنده مستندساز انقلابی هستم، 6سال سابقه ساخت مستند برای تلویزیون دارم و الان یکساله به دلیل بی مهری های دوستان انقلابی، در کارگاه حاشیه ی شهر، مشغول کارگری هستم با شعار نمیشه برادر عزیز. در عمل چه کردید!!!!
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    در فاز تهاجمی هستید ؟
  • علوی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 1
    با کدام سازماندهی ؟! آتش به اختیار وفتی است که از سازماندهی و نبرد کلاسیک ناامید شد اما آیا واقعا ساماندهی تبیین گران بسیجی و به روز بودن پاسخ و برنامه تهاجم کار دشواری است ؟!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 1
    مراقب باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس