طرح ازدواج کارکنان و استادان مجرد دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مدیر ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: طرح ازدواج کارکنان و استادان مجرد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید محمد هاشمی عصر دوشنبه در جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دفتر ازدواج و خانواده نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ۲۴ سال قبل فعال شده و امسال بیست و پنجمین برنامه ازدواج آسان دانشجویی با شرکت صدها زوج از سراسر کشور در مشهد مقدس درحال برگزاری است.

وی افزود: با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد تسهیل ازدواج، برای ازدواج آسان کارکنان و استادان دانشگاه‌ها در دو لایه استانی و ملی فعالیت خواهد کرد و پنج وزارتخانه و دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی، بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها از اعضای آن هستند.

مدیر ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: مزدوجین را در قالب طرح "همسفر بهشت" در سه روز اول زندگی مشترک به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم و در راستای تسهیل ازدواج کارکنان و استادان مجرد دانشگاه‌ها، تامین خوابگاه‌های متاهلی و مهد کودک از اولویت‌های ماست.

هاشمی گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین مشکل در ازدواج در مرحله شناخت زوج‌ها از همدیگر است و برای رفع این مشکل، سامانه "همرسانی" را طراحی و فعال کرده‌ایم که با حفظ حرمت و شان زوجین، ۵۰ درصد اطلاعات هویتی طرفین در آن سامانه به همدیگر ارائه می‌شود و سپس زوجین به مراکز مشاوره متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه همرسانی به محض اخذ موافقت اولیه زوجین، خانواده داماد و عروس را به همدیگر معرفی و متصل می‌کند تا بنیان خانواده جدید، بر اساس شناخت کامل از همدیگر و محکم بنا شود و در زندگی مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: امسال از دانشگاه‌های این استان ۱۲۳ زوج برای ازدواج آسان نام نویسی کرده بودند و عده زیادی از آنها برای سه روز آغاز زندگی به مشهد مقدس اعزام شده اند و بقیه نیز این سفر را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: دانشجویانی که سال گذشته ازدواج کرده بودند و امسال صاحب فرزند شده اند، در قالب طرح دردانه، از هدایایی برخوردار می‌شوند.

دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این برنامه گفت: ازدواج دانشجویی ویژگی‌های خاصی دارد و بر اساس شناخت کامل و لحاظ علایق و سلایق همدیگر صورت می‌گیرد و کمترین طلاق را در این نوع ازدواج‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: برای ترویج ازدواج آسان دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی جدیدی در حال احداث است و از سال آینده ۱۰۰ واحد از این خوابگاه‌ها احداث خواهد شد.

وی ازدواج دانشجویی را از زیباترین نوع ازدواج‌ها توصیف و برای تحکیم خانواده دانشجویان، چند تجربه و توصیه‌ اخلاقی را به آنها بیان کرد و ابراز امیدواری نمود نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی برای اشتغال مزدوجین نیز برنامه‌ریزی کند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بخشنامه IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    6 1
    ازدواج، بخشنامه یا طرح دولتی نمی خواهد، باید شرایط فراهنگی و اقتصادی آن فراهم شود
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    طرح ازدواج کارکنان واستادان مجرد دانشگاهها از طرحهای موفقی بوده که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصویب وابلاغ گردیده در این طرح که به جهت ازدواج آسان صورت گرفته.دانشجویان توانسته با امکانات رفاهی که برای آنان در نظرگرفته شده ازدواج نمایند .امید آنست که دولت محترم با همکاری وزارت علوم وآموزش عالی کشور وبا همکاری دیگر مراجع ذیربط قدمهای موثری در این زمینه برداشته تا دانشجویان مجرد بتوانند با استفاده از این تسهیلات وانجام امر ازدواج بدون دغدغه فکری به تحصیل ادامه دهند .با تشکر وسپاس ابراهیم ایران پور مبارکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس