کد خبر 1471129
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
واکنش عمران خان به یورش پلیس پاکستان به اقامتگاهش در لاهور

نخست وزیر سابق پاکستان که دیروز (یکشنبه) از یورش پلیس این کشور به منزلش برای بازداشت وی، گریخته بود، به این اقدام واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، یورش دیروز پلیس پاکستان به منزل عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور با فرار وی، ناکام ماند و حالا عمران خان در واکنش به این یورش مدعی شده که آخرین بار در دادگاه اسلام‌آباد امنیت وی تامین نشده بود.

عمران خان که آوریل پارسال با رای عدم اعتماد، از نخست وزیری پاکستان عزل شد، به فروش غیرقانونی هدایای دولتمردان کشورهای خارجی متهم است. او این اتهامات را بی‌اساس و با انگیزه سیاسی توصیف کرده و مدعی شده که عزل او عملاً کودتا بوده است.

پلیس پاکستان دیروز در رشته توییتی اعلام کرد که تیمی را برای بازداشت وی به محل اقامتش در لاهور اعزام کرده اما در توییت‌های بعدی اعلام کرد که رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان از بازداشت گریخته است.

پس از این اتفاق، عمران خان در سخنرانی برای حامیانش گفت که به این دلیل از دستور مقامات تبعیت نکرده که نگران جانش است زیرا به ادعای وی بارها تهدید به مرگ شده است. به گفته وی، آخرین باری که او در دادگاه اسلام‌آباد حاضر شده، «امنیتش تامین نشده بود.»

عمران خان نوامبر پارسال از یک اقدام تروریستی جان سالم به‌در برده بود. چندی پیش دادگاهی در پاکستان حکم بازداشت وی را در ارتباط با پرونده موسوم به «توشاخانا» (Toshakhana) صادر کرد.

«توشاخانا» یک اداره دولتی برای حفظ هدایایی است که دولتمردان از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند و مقامات دولتی موظفند تمام هدایایی که دریافت می‌کنند را به این نهاد اعلام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس