هادی العامری: اگر حمایت‌های ایران نبود، تروریسم نابود نمی‌شد

رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح عراق تأکید کرد که اگر فتوای مرجعیت دینی، نقش مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود، تروریسم نابود نمی‌شد.

به گزارش مشرق، هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح عراق بعد از ظهر امروز شنبه بر نقش بی بدیل مقاومت در مبارزه با اشغالگری آمریکا و تروریسم در این کشور تأکید کرد.

شبکه خبری الغدیر به نقل از العامری گزارش داد، اگر مقاومت نبود، عراق هم وجود نداشت و رژیم دیکتاتوری بعث تا به امروز پا بر جا بود. لذا به مدد، اراده ملت عراق، آمریکای اشغالگر از خاک این کشور اخراج شد.

وی ادامه داد: اگر فتوای مرجعیت دینی، نقش مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی [ایران] نبود، تروریسم نابود نمی‌شد. به خاطر مقاومت و جانفشانیهای این جریان، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حفظ شد.

این سیاستمدار عراقی با بیان اینکه علت علاقه مردم به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخلاص آنان در نزد خداوند، گریزی به نقش مخرب جوامع غربی در عراق زد و گفت: همه آفات خطرناک علیه جامعه [عراق]، به خاطر کشورهای غربی است و باید با آن مقابله کرد.

العامری با اشاره به اینکه، غرب به مرحله انحطاط رسیده است و نمی‌خواهد که ملت عراق، زندگی عزتمندانه و با کرامت داشته باشند، در پایان خاطر نشان کرد: ملت عراق برای کمک به دین، مذهب و مقدسات، همچنان خون می‌دهد.

وی پیش از این هم، از حمایت اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از عراق قدرانی کرد و گفت: «حمایت های ایران و حزب الله فقط محدود به سلاح، تجهیزات و انتقال تجارب نبود، بلکه خون های پاک فرماندهان و مستشارانی را شامل می‌شود که خونشان با خون برادران عراقی آنان در هم آمیخت.»

العامری به مناسبت پنجمین سالگرد شکست داعش در این کشور بیانیه صادر و تأکید کرد که باید در برابر خون های ریخته شده در این جنگ، سر تسلیم فرود آورد. وی تصریح کرد که قدردان نقش مهم مرجعیت دینی و فتوای تاریخی آن در جهاد کفایی و همچنین مردم عراق هست که به این فتوا لبیک گفتند.

العامری شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بهترین نمونه از این اختلاط مذهبی و جسمی و وحدت سرنوشت دانست و از همه مردم عراق خواست که از این روز برای ساختن عراقی یکپارچه و عاری از فساد و تروریسم استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس