کد خبر 1470091
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
بلینکن

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه خبر داد که این کشور ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات دیگر به اوکراین کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا روز جمعه به طور رسمی اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی دیگر به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اعلام «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، کمک‌های تسلیحاتی جدید واشنگتن به اوکراین شامل خودروهای زرهی، مهمات توپ هایمارس، خودروی زرهی بردلی، تجهیزات و مهمات دیگر می‌شود.

این در حالی است که مجله آلمانی «اشپیگل» روز دوشنبه در گزارشی خبر داد که تانک‌های آمریکایی آبرامز احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین نرسند.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 1
    دستش درد نکنه
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 1
    ماشااله.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا و مزدوران باجیره و بی جیره و مواجبش جاوید ایران
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    دست بایدن درد نکنه ..هوای اکراین رو داره و نمیزاره کمونیستها بر اکراین مسلط بشن.
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    از جیبش که نمیده ... پولشو بعدا از اعضای محترم ! کشورهای عضو ناتو وصول میکنه ... فک کردی چی ...اینطوری تسلیحات بنجلش رو آب میکنه وکارخونه های اسلحه سازیش ورشکست نمیشن ... آمریکا اینطوری زنده است ...
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    از طرفی ادامه دار شدن جنگ اوکراین درسته موجب کشته شدن افراد زیادی میشه ولی تا روسیه از خر شیطان پیاده نشه کشتارها ادامه داره از طرفی ولی خوشحالم این جنگ موجب ضرر اقتصادی امریکا اروپا روسیه میشه همه این کشورها در جنگ از عراق حمایت کردند قربون خدا برم همشون رو همین دنیا به سزای اعمال کثیفشون رسوند همین روسیه و خود اوکراین به عنوان بخش صنعتی شوروی همین اروپا و امریکا دارند همه شون سزای این عملشونو پس میدن خدا جای حق نشسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس