سرم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به زودی با بهره‌‍برداری از خط تولید سرم در داروسازی دانا و اضافه شدن ماهانه چهار میلیون سرم به ظرفیت کشور و بی‌نیازی از واردات این قلم دارویی مانند گذشته باشیم.

به گزارش مشرق، سیدحیدر محمدی در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانا در تبریز اظهار داشت: این مجموعه همواره یکی از بزرگترین و پر افتخارترین مجموعه های داروسازی کشور است که همواره بخش قابل توجهی از نیازهای دارویی داخل در بخش های مختلف را در دوره های کمبود تامین کرده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کپسول‌های دارویی سافت ژل کشور است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب انجام شده در این واحد ایجاد خط تولید سرم است که ۹۰ درصد آن تکمیل شده و امیدواریم با تلاش دست اندرکاران این مجموعه و همکاری هلدینگ‌ها و مجموعه های بالا دستی به زودی شاهد بهره برداری از این خط تولید و اضافه شدن ماهانه چهار میلیون سرم به ظرفیت کشور و بی‌نیازی از واردات این قلم دارویی مانند گذشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و با وجود مشکلات نقدینگی فعلی واحدهای همچون داروسازی دانا با همت جوانان متخصص اقلام دارویی را تا سقف مورد نیاز تولید کرده‌اند و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تولید دارویی کشور به چنین واحدهایی وابسته و متکی است، باید فعالیت آنها استمرار و توسعه یابد.

شرکت داروسازی دانا بزرگترین تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات نهایی در کشور می باشد. بخش تولید مواد موثره دارویی این شرکت، دارای بزرگترین ظرفیت های تولید مواد اولیه آنتی بیوتیک های خوراکی و همزمان تنها تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک های تزریقی در منطقه می باشد.

در بخش تولید دارو، این شرکت با داشتن 22 خط تولید پیشرفته انواع داروها، بزرگترین تولیدکننده محصولات سافت ژل درکشور بوده و همچنین یکی از بزرگترین تولید کنندگان اشکال دارویی ویال تزریقی، قرص، کپسول، سوسپانسیون خوراکی و ساشه در کشور می باشد و با توجه به کیفیت بالای این داروها، سهم ویژه ای از بازار دارویی را به خود اختصاص داده و این سهم در طی سالیان اخیر همواره رشد چشم گیری داشته است. همچنین خطوط تولید آب مقطر، قطره های چشمی تک دوز و مولتی دوز، سرم و نیز خطوط تولید شیشه ویال و پوکه کپسول از جمله پروژه های در حال احداث و بهره برداری شرکت می باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج اکبر IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    یالانچیا لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس