کد خبر 1469849
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
نیچروان بارزانی: از دولت السودانی حمایت می‌کنیم

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن اعلام حمایت از نخست وزیر این کشور گفت که اربیل در راستای ثبات و امنیت عراق و منطقه تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق امروز پنجشنبه گفت که ثبات و امنیت عراق، تأثیر مثبتی بر ثبات و امنیت این منطقه دارد.

بارزانی در همایش سالانه اربیل گفت: عراق و منطقه کردستان در سطح بین‌المللی مورد توجه هستند. لذا قدرت کردستان، خطری برای عراق ندارد. ما یکدیگر را کامل می‌کنیم.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از بارزانی گزارش داد، کردستان در چارچوب حکومت عراق و بر اساس قانون اساسی آن حرکت می‌کند. سیاست ما در کردستان، حمایت از دولت محمد السودانی نخست وزیر عراق است.

وی با بیان اینکه عراق، عمق راهبردی کردستان است، خاطر نشان کرد، عراق مرحله جدیدی را پشت سر می‌گذارد. کشورها نیزعراق را به عنوان کشوری می‌بینند که در وضعیت خیزش سیاسی و اقتصادی قرار دارد.

بارزاین با اشاره به اینکه اربیل در راستای ثبات و امنیت عراق و منطقه فعالیت می‌کند، تصریح کرد، عراق و کردستان می‌توانند در زمینه انرژی، نقش مهمی داشته باشند و هم اکنون فرصت طلایی برای آنان وجود دارد تا نقش جدی خود را ایفا کنند.

این در حالی است که نخست وزیر عراق اول بهمن ماه گذشته میزبان نیچروان بارزانی بود. در این دیدار، مهمترین موضوعات و مسائل در سطح ملی و راههای تقویت همکاری و هماهنگی بین دولت فدرال و کردستان بررسی شد.

در این دیدار همچنین طرفین، مسیر همکاری مشترک در بخش قوانین مربوط به نفت، گاز، قانون بودجه دولت فدرال و تلاشها برای تأمین امنیت مرزهای عراق را بررسی کرد.

در همین ارتباط، بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص بررسی مسائل مرزی، سوم دی ماه گذشته به دیدار نخست وزیر این کشور رفت.

در این دیدار، وضعیت سیاستهای کلی، تلاشهای دولت عراق، اهمیت نقش خدماتی مؤسسات اجرایی در سطح استانهای کردستان عراق و سایر استانهای این کشور بررسی شد.

در این دیدار، چندین پرونده در سطح همکاری ملی بین دولت فدرال و منطقه کردستان از جمله ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن بر اساس تصمیمات شورای امنیت ملی عراق بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 2
    خاندان خبیث بارزانی
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 2
    لعنت بر کوردان صهیونیست بارزانی.
    • کیوان IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      لعنت بر اردوغان و تمامی پانترکهای دشمن ایران و هر دشمن دیگه ای
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 2
    کردستان عراق نقش ضد امنیتی برای تمامی کشورهای منطقه دارد بایستی یک چاره ای برای این اقلیم اندیشیده شود. ساز ناکوک این اقلیم و وجود عناصر صهیونیست مخل امنیت این منطقه هست.دولت عراق یا بر این منطقه مسلط گردد یا کشورهای منطقه این اقلیم را بازسازی سیاسی خواهند کرد
    • کیوان IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      به کوری چشم اردوغان انشالله همیشه خواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس