کد خبر 1469707
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
داستان ادامه دار آلودگی هوا در کلان‌شهرها

رییس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آلودگی هوا یکی از عوامل ناباروری مردان بشمار می‌رود و در کاهش سلامت باروری آنها تاثیر دارد.

به گزارش مشرق، ناهید مرادی روز افزود: برخی از عوامل خطرساز برای هورمون‌های مردانه در میان آلاینده‌های هوا وجود دارد که می‌تواند سلامت باروری مردان را تهدید کند.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی بر سلامت باروری مردان تاثیر دارد، اظهار داشت: از جمله آنها در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند اصفهان، آلودگی هوا و مسائل شغلی در صنایع مختلف مانند شیمیایی و آلاینده است.

مرادی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۱۰ تا ۱۵ درصد از زوجین در کشور ما دچار مشکل ناباروری هستند، خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ۳۰ درصد از ناباروری زوجین بدلیل وجود مشکل در مردان، ۱۰ تا ۲۰ درصد بدلیل وجود مشکل همزمان و مشترک بین زن و مرد و باقی موارد مربوط به زنان است.

وی با اشاره به اینکه ناباروری زوجین در سال‌های اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش ناباروری زوجین و نقشی که مردان در آن دارند، می توان گفت که ناباروری مردان نیز به همان نسبت بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت باروری مردان گفت: اگر مردان بتوانند عوامل تاثیرگذار بر روی این موضوع را کنترل کنند گامی در جهت حفظ سلامت باروری خود برخواهند داشت.

مرادی از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی سلامت مردان را استعمال سیگار، اضافه وزن، بیماری‌هایی مانند دیابت، سبک زندگی، اضطراب و برخی از مشاغل(در محیط های بسیار گرم یا همراه با مواد آلاینده) و آلودگی هوا دانست و افزود: اگر مردان وزن خود را کنترل، سیگار را ترک یا محدود و سبک زندگی‌شان را کنترل کنند و تحرک بدنی داشته باشند می توانند سلامت بارور خویش را حفظ کنند.

وی توضیح داد: اگر یک زوج پس از ۱۲ ماه بدون استفاده از روش‌های جلوگیری، باردار نشدند، باید برای بررسی سلامت باروری خود به مراکز درمان ناباروری مراجعه کنند اما اگر سن زن ۳۵ سال یا بیشتر باشد اما پس از ۶ ماه باردار نشدند، آنها باید زودتر به پزشک مراجعه کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز خصوصی، کلینیک ناباروری بیمارستان شهید بهشتی بعنوان مرکز درمان ناباروری دولتی در اصفهان، انواع خدمات درمانی را در این زمینه به زنان و مردان ارائه می کند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است که انواع خدمات درمان ناباروری تخصصی و دولتی با پوشش بیمه‌ای برای حمایت از زوج های نابارور و در جهت سیاست جوان سازی جمعیت در بیمارستان شهید بهشتی ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    اقتصاد ، بیکاری ، فقر و ... اثر ندارد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس