توضیحات میرکاظمی درباره برداشت نادرست رسانه‌ها از سخنانش

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد که رسانه‌ها به اشتباه «ناترازی» را به‌جای «مغایرت» از سخنانش برداشت کردند؛ در حالی که عدد مورد اشاره او ۴۴۳ همت مغایرت با لایحه دولت بوده است.

به گزارش مشرق، «سید مسعود میرکاظمی» در نوبت عصر جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، در توضیح سخنان صبح امروز خود گفت: تمام تلاش سازمان برنامه و بودجه تعامل خوب با کمیسیون تلفیق و مجلس است و هرجا ضروری بوده که جواب مثبتی بدهیم در این باره همکاری شده و در مواردی که مخاطره‌ای وجود داشته، به این موضوع اشاره شده تا تصمیم درستی گرفته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از آنجا که رسانه‌ها در برداشت خود از سخنانم از عبارت ناترازی استفاده کرده‌اند، باید تأکید کنم «ناترازی» با «مغایرت» بسیار متفاوت است و رسانه‌ها بدانند که عدد مذکور مغایرت با لایحه داشته، نه ناترازی.

میرکاظمی افزود: در جریان بررسی بندی از تبصره ۱۶ درباره اینکه «بانک‌های دولتی مجاز شدند در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی با سررسید ۵ سال با ضمانت اصل و سود توسط دولت منتشر کنند»، تأکید کردم ما هر روز تغییرات لایحه را ثبت می‌کنیم و چند روز یکبار هم گزارش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن آنکه من کلمه ناترازی را به کار نبردم بلکه گفتم «مغایرت با لایحه» را هر روز ثبت می‌کنیم و حتی اگر رئیس مجلس اجازه دهد می‌توانیم منتشر کنیم تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد؛ بنابراین لازم به تأکید است عددی که من اشاره کردم ۴۴۳ همت مغایرت با لایحه دولت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در سخنان امروز خود از تغییرات صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده در جریان بررسی در مجلس انتقاد کرد و گفت: امروز تا این مرحله از بررسی بودجه، غیر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بابت نرخ ساده، حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه مغایرت ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس