کد خبر 1469508
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
محرومیت توخته چند ساعت پیش از نیمه‌نهایی والیبال

در حالی که تست مثبت امیرحسین توخته ۴۰ روز پیش مشخص شده اما مسئولان نادو این بازیکن را ساعاتی قبل از بازی نیمه نهایی محروم کردند.

به گزارش مشرق، امروز(چهارشنبه) خبری در رسانه‌های منتشر شد مبنی بر اینکه امیرحسین توخته به دلیل دوپینگ یک سال محروم شد. این در حالیست که طبق قوانین نادو، نام فرد دوپینگی تا زمانی که رای شورای استیناف صادر نشود نباید افشا شود.

فرزاد شارکی قائم‌مقام نادو در این خصوص گفت: ما طبق قوانین نام توخته را به فدراسیون والیبال ایمیل کرده بودیم. قبلا هم نام یک بازیکن والیبال به همین شکل لو رفته بود که باز هم فدراسیون پزشکی ورزشی نقشی در آن نداشت.

اما نکته مبهم در محرومیت یکساله توخته این است که چرا باید وی تنها چند ساعت مانده به بازی تیمش مقابل پیکان در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال محروم شود. هجدهم آبان بود که از توخته تست دوپینگ گرفته شد و بیست و نهم آذر یعنی حدود ۴۰ روز پیش تست توخته مثبت شد.

اگر قرار بر این بود که توخته محروم شود باید قبل از آغاز مرحله پلی‌اف و بعد از مثبت شدن این کار انجام شود.

شنیده می‌شود مسئولان ارشد یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال توانسته از طریق کمیته پزشکی یکی دیگر از فدراسیون‌های ورزشی که در گذشته در آنجا مسئولیت داشته به پرونده دوپینگ توخته دست پیدا کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد باید آن را اقدامی غیراخلاقی که در جهت کسب پیروزی به هر شکل ممکن است قلمداد کرد.

با این شرایط توخته امروز نمی‌تواند تیمش را در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال همراهی کند و کار بهروز عطایی بدون حضور تک‌ستاره تیمش مقابل پیکان بسیار سخت خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس