کد خبر 1468761
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
قاسمپور: به جای مربی باید مدیر از خارج بیاوریم/ هیئت‌رئیسه بله‌قربان‌گو شده است

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که فوتبال ایران برای اصلاح باید به جای مربی، مدیر از خارج از کشور بیاورد.

به گزارش مشرق، بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتبال ادامه دارد و از اول هفته با مطرح شدن لیست مربیان داخلی و خارجی مورد نظر فدراسیون، بحث در این باره بالا گرفته است. در این باره با ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت‌وگو کرده‌ایم.

این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی داغ است و یکی از مدیران فدراسیون مدعی شده است که با اعضای کمیته فنی درباره گزینه های مورد نظر صحبت شده است، آیا با شما به عنوان یکی از اعضای این کمیته صحبت شده است؟

این یک دروغ بزرگ و عوام فریبی است که گفته می‌شود با کمیته فنی مشورت شده است. اسامی اعضای کمیته فنی که نظر داده‌اند را رسانه‌ای کنند. این کلاه گذاشتن سر مردم است تا پشت سر بقیه پنهان شوند. بعد از آمدن آقای تاج هیج ارتباطی با ما برقرار نشده و نظرخواهی از من، علی اصغر مدیرروستا، حمید استیلی و میرشاد ماجدی به عنوان ۴ عضو کمیته فنی درباره گزینه های تیم ملی نشده است. البته شاید با با برخی آقایان که در خطشان و موافق سیاست‌های آنها هستند و بله قربان‌گو بوده‌اند ارتباط برقرار شده است. مطرح کردن چنین مسئله، یک نوع دهن کجی و بی احترامی به ما است، نمی گوییم چرا ارتباطی با ما گرفته نشده، بلکه آقای تاج و هر مدیری این اختیار را دارد که کمیته فنی را منحل کند اما فدراسیون تاکنون نه کمیته را منحل کرده است، نه همکاری و نه عدم همکاری با ما با صورت گرفته است و چیزی به اعلام نشده است.

اسم آقای محصص مطرح شده که گویا وی یکی از اعضای کمیته فنی بوده که مورد مشورت فدراسیون قرار گرفته است.

آقای محصص یک نفر از اعضای کمیته فنی است و من نمی‌خواهم در مورد وی صحبت کنم و اگر روزی برسد درباره او صحبت خواهم کرد. آقای محصص همیشه در کمیته فنی بوده است. آیا کمیته فنی فقط آقای محصص است؟ اعضای کمیته فنی ۷ نفر هستند که باید اکثریت آن را تائید کنند. هر چند سابقه نشان داده که به نظرات کمیته فنی هم اهمیتی داده نمی‌شود. پیش از جام‌جهانی، کمیته فنی رای به برکناری دراگان اسکوچیچ داد اما هیئت‌رئیسه وی را ابقا کرد.

بیشتر بخوانید:

تاج: مردم مربی خارجی می‌خواهند/ فلیکس سانچز گزینه‌ تیم ملی است

به نکته قابل تاملی اشاره کردید، به خصوص در ماجرای آمدن کی‌روش شاهد یک رفتار متفاوت از اعضای هیئت‌رئیسه بودیم وآنها رایشان از ابقای اسکوچیچ برگشت و مقاومتی برابر برکناری این مربی نشان ندادند، فوتبال ایران از این تناقض‌ها و دوگانگی‌ها کم ضربه نخورده است.

کاملا همین طور است، با آمدن کارلوس کی‌روش هم هم کمیته فنی و هم هیئت‌رئیسه مخالف آمدن این مربی بودند اما آقای تاج که آمد هیئت‌رئیسه لام تا کام در این باره حرفی نزد و با وجود نظر مخالفت هیئت‌رئیسه، کی‌روش سرمربی تیم ملی شد. هیئت‌رئیسه نشان داد که از هر طرف باد بیاید به آن سمت می‌روند. این در حالی است که هیئت‌رئیسه می‌بایست نظر اکثریت کمیته فنی را اجرا کند، نه اینکه نظر دو نفر که هم خط و بله قربان گو هستند را لحاظ می‌کنید.

اما به نظر می‌رسد هیئت‌رئیسه هم نقش چندانی در تصمیمات ندارد.

البته که اهمیتی به هیئت‌رئیسه هم داده نمی‌شود و اگر قبولشان داشتند پیش از جام‌جهانی به نظرشان درباره مخالفت با کی‌روش اهمیت می‌دادند. معقتدم اعضای هیئت‌رئیسه برای اینکه جایگاهشان را از دست ندهند، هر چیزی را قبول می‌کنند.

در حالی نقش کمیته فنی در انتخاب سرمربی نادیده گرفته‌ می‌شود که نظرخواهی از استخوان خردکرده‌های فوتبال به انتخاب بهتر کمک زیادی می‌کند.

قطعا همین طور است، برای خودم نمی‌گویم اما فدراسیون باید از جمعی از پیشکسوتان که قبولشان دارد و مویشان را در این فوتبال سفید کرده‌اند، شناخت و دانش دارند، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نظرخواهی کند و کمیته فنی تشکیل دهد.نه اینکه خودتان که شناخت ندارید، کارشناس نیستید، بروید تصمیم بگیرید و مربی بیاورید.

در چند روز گذشته هم لیست ۷ نفره‌ای از مربیان داخلی منتشر شد که دیدن نام برخی مربیان که روزمه قابل قبولی ندارند، عجیب بود.

در فوتبال ایران چنین اتفاقی خیلی عجیب نیست و رخ می‌دهد، من‌نمی خواهم همه را زیر سوال ببرم و سوء تفاهم نشود، اما در بین این گزینه‌ها یکی دو نفر هستند که معلوم نیست چطور در لیگ دارند مربیگری می کنند چه برسد به اینکه حالا نامزد سرمربیگری تیم ملی شوند. البته شایستگی، لیاقت و دانش در فوتبال ملاک نیست و رابطه و ارتباط مهم است. مربیان شایسته بیرون هستند اما برخی مربیان با وجود اینکه نتیجه نمی‌گیرند، از این تیم به آن تیم می‌روند. مربیگری تیم ملی هم همین طور شده است.

با تمام این تفاسیر این روزها بحث سرمربی داخلی و خارجی برای تیم ملی داغ است، شما کدام سمت می‌ایستید؟

به دلیل مشکل مالی و انتقال پول معتقدم که باید مربی ایرانی خوب انتخاب کنیم و چند مربی جوان هم برای کسب تجربه کنارش باشند. گزینه‌های خوبی داریم و باید به مربی ایرانی اعتماد کنیم. در جام‌جهانی بیش از نیمی از تیم‌ها مربی بومی داشتند و چند تیم هم نتیجه خوبی گرفتند. حالا ما خودمان را قبول نداریم این یک بحث جداست.

اما برخی معتقدند که در بین مربیان ایرانی گزینه قابل قبولی وجود ندارد. صحبت‌های پایانی‌تان را در این باره می‌شنویم.

مشکل فوتبال ایران مربیان نیستند، بلکه معضل ما مدیران هستند. باید به جای مربی از خارج مدیر بیاوریم و مربی هم خودش درست می‌شود. وقتی مدیر سالم و کارآمد و توانا بیاوریم اگر مشکلی در کار مربیان هم باشد اصلاح می‌شود. وقتی پایه درست شد، حیف و میل، زد و بند و دلال بازی از بین می‌رود و ایراد مربیان هم درست می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    برای اقتصاد کشور هم از طالبان چند تا بیارید کارنامه درخشانی در اقتصاد دارن
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    علاوه بر فوتبال و ورزش بعضی جاها مثل صنعت مخصوصا خودرو به مدیران خارجی مخصوصا ژاپنی نیاز داریم‌
  • جاسم IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    نه اینکار رو نکنید که مدیران خارجی هم میان خراب میشن یا میشن فقط سخنران با شبکه ۱ یا میشن خالی بند و درنهایت هم اختلاس ممکنه یاد بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس