نگاهی به لیست عجیب گزینه‌های داخلی تیم ملی؛ مربیانی که جاده صاف‌کن خارجی‌ها شدند

لیست ۷ نفره مربیان داخلی مورد نظر فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد بیشتر یک راه فرار برای مهدی تاج برای بازتر شدن دستش جهت انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی فوتبال است.

به گزارش مشرق، قرار گرفتن نام برخی از مربیان داخلی در لیست گزینه‌های تیم ملی در روزهای اخیر خبرساز شده و واکنش‌ها و انتقادهای زیادی را به همراه داشته است. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، حسین فرکی، حمید مطهری، مهدی تارتار و ساکت الهامی نام‌هایی هستند در تازه‌ترین لیست مربیان داخلی مورد نظر فدراسیون فوتبال برای نشستن روی نیمکت تیم ملی هستند.

البته از لیست ۷ نفره، دیروز قلعه نویی، تارتار، الهامی و مطهری از قبول هدایت تیم ملی انصراف دادند تا تنها سه اسم در بین گزینه‌های داخلی تیم ملی باقی بماند. در حالی نکونام، فرکی و مجیدی تنها مربیان باقی مانده هستند که تهیه کنندگان این لیست باید توضیح بدهند که فاکتورهایی که به چنین انتخاب‌هایی رسیده‌اند، چه بوده است؛ به خصوص که جای نام برخی از مربیانی که عملکرد بسیار قابل قبول‌تری داشته‌اند، در این لیست خالی است.

با این حال به نظر می‌رسد مطرح شدن لیست ۷ نفره از سوی فدراسیون فوتبال بیشتر یک نوع باز کردن راه برای انتخاب مربی خارجی است. به خصوص که مربی‌ای مانند قلعه نویی که بیشترین شانس را در بین گزینه‌های داخلی به عنوان سرمربی تیم ملی داشت، دیروز انصراف داد تا دست فدراسیون در انتخاب مربی داخلی خالی‌تر شود.

بیشتر بخوانید:

سکوت مرموز مجیدی و نکونام در مورد تیم‌ملی

پس از انصراف ۴ گزینه، سه مربی باقی مانده هم چندان عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند و سپردن هدایت تیم ملی به آنها، چندان موجه نیست و قطعا انتخاب نکونام یا مجیدی یا فرکی، با توجه به نقاط تاریکی که در کارنامه این مربیان وجود دارد، با واکنش‌های منفی در بین افکار عمومی روبرو خواهد شد و قطعا یک عقب‌گرد برای فوتبال ملی خواهد بود.

با توجه به چنین شرایطی به نظر می‌رسد بار دیگر فدراسیون فوتبال به سمت مربیان خارجی چرخیده و انتشار چنین لیستی از مربیان داخلی که با انصراف یکی از اصلی‌ترین گزینه ها همراه شد، بیشتر جاده صاف کن انتخاب مربی خارجی است.

بر اساس خبرهای رسیده ژوزه مواریس، پاکو خمس و فلیکس سانچز مهم‌ترین گزینه‌های خارجی هستند که در لیست فدراسیون قرار دارند. تجربه مربیگری در ایران با توجه به فرصت کم باقی مانده تا جام ملت‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهدی تاج برای انتخاب گزینه خارجی است و این فاکتور سبب شده تا شانس مواریس و خمس بالا برود.

حال قرار است روز سه‌شنبه ۹ اسفند اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال دور هم جمع شوند، جلسه‌ای که بررسی گزینه‌های داخلی و خارجی اصلی‌ترین دستور جلسه آن است و خروجی این جلسه می‌تواند وضعیت نیمکت تیم ملی فوتبال را مشخص کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 1
    سبک پرتغال امتحان شد گرچه برای ایران بهتر از سبک شرق اروپاست الان وقت بازی رو زمین و سبک اسپانیا یا ایتالیا است
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      تو نظر نده زپرتی
  • ایران IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    تیم ملی یه مربی کروات میخاد سبک بازی مت هم مثل کرواتها هست ولی تاج میجاد اسم فامیل بازی کنه به بینه کی برنده میشه . چرا اینو زندانیش نمیکنند برا پرونده مربی قبلی که هنوز انگار بهش بدهکارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس