کد خبر 1468515
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
دانش‌آموزان 10 اسفند مدرسه‌شان را اداره می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان روز ۱۰ اسفند و در هفته تربیت اسلامی، اداره مدرسه را به عهده می‌گیرند.

به گزارش مشرق، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی بسیار فراگیر شده است و این نشان از موفقیت اجرای سیاست‌های کلی و مشارکت حداکثری تمام ارکان تربیت است.

وی افزود: برنامه‌های دانش‌آموز محور و اجرای برنامه‌ها از سوی دانش‌آموزان در برنامه‌ها قرار گرفته و هدایا از دست‌سازه‌های دانش‌آموزان تهیه شده است.

باقرزاده بیان کرد: اجرای سرود، خانواده و مشارکت ارکان بیرون آموزش و پرورش، پایه برنامه‌ها شده و جز رویکرد اصلی ما است؛ همچنین توجه به نومعلمان، نومربیان و گروه‌های جهادی تربیتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های روزشمار هفته تربیت اسلامی را تشریح کرد و پیشنهاد داد: تعدادی از اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در نشست‌های این هفته در استان‌ها، تهران و شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که ضرورت دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: اداره مدرسه توسط دانش‌آموزان با فعال کردن شوراهای دانش‌آموزی باید یک فعالیت شاخص در هفته تربیت اسلامی باشد؛ دانش آموزان باید در روز ۱۰ اسفند تدریس، حل تمرین و گفت‌وگو را در مدارس داشته باشند و خودشان کلاس درس را اداره کنند.

باقرزاده به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای واقعی امور تربیتی اشاره و اظهار کرد: این امر باید در تمام برنامه‌ها صورت بگیرد و محقق شود که ما نیز در معاونت بر آن تأکید داریم.

وی ادامه داد: به آموزگاران و مدیران مدارس باید برای ارائه تجارب در حوزه امور تربیتی فرصت دهیم و مربیان را شناسایی و شبکه‌سازی کنیم.

گفتنی است، در این جلسه برخی از معاونان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل هفته تربیت اسلامی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس