حذف معاونت پرورشی یک خطای راهبردی بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف معاونت پرورشی که در دهه های گذشته اتفاق افتاد، اشتباه یک خطای راهبردی بود.

به گزارش مشرق، یوسف نوری پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حذف معاونت پرورشی که در دهه های گذشته اتفاق افتاد، یک خطای راهبردی بود، گفت: احیای معاونت پرورشی رویکرد اساسی و مهم در وزارت آموزش وپرورش است.

وی با تاکید بر اینکه باید با قوت مسائل حوزه پرورشی و تربیتی را ادامه دهیم و اقداماتی نیز در حال حاضر انجام می‌شود، افزود: در کنار توجه به توسعه و تقویت آموزشی، مسائل تربیتی و پرورشی با جدیت دنبال می شود.

نوری افزایش محتوای شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) از مباحث صرفاً علمی، عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته فقط مباحث علمی داشتیم ولی از ابتدای سال تحصیلی مباحث تربیتی جدی وپر رنگ تر دیده شده است.

در رابطه با حوادث اخیر ایجاد شده در برخی مدارس، همانطور که می‌دانید امپراطوری رسانه‌ای و شبکه های مختلف تعدادی از دانش‌آموزان را تحت تاثیر این هیجانات قرار داد.

نوری تاثیر فضای مجازی در اتفاقات اخیر و تاثیر گذاری این فضا در بین دانش‌آموزان، را یادآور شد و افزود: متاسفانه ما فقط به یک ساحت از عرصه‌های تربیت یعنی آموزش پرداخته بودیم.

وزیر اموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از ارکان تحول بنیادین بحث تحول در نیروی انسانی است، گفت: بخشی از تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان اتفاق می‌افتد که در سال‌های اخیر این دانشگاه به یک دانشگاه غیر مأموریتی تبدیل شده بود.

نوری افزود: در رویکرد جدید براساس اسناد تحول بنیادین به یک دانشگاه مأموریت گرا تغییر کرده است که باید در تامین نیروی انسانی این دانشگاه که همان هیئت علمی است اقدام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نسبت به جذب یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو که یک هزار نفر آن معلمان آموزش و پرورش هستند اقدام شده است.

نوری توجه به حوزه مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما تاکنون معلم چند مهارتی تربیت نکرده‌ایم و صلاحیت فرهنگی باید به نحوی باشد که معلم خارج شده از این دانشگاه در ۶ ساحت آموزشی حداقل ۶ مهارت برای آموزش را بلد باشند و با دانش روز آشنا باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان گزینش معلمان بسیار حائز اهمیت است، گفت: در این دانشگاه گزینش تبدیل به گزینش تشریفاتی شده بود ولی باید این گزینش واقعی و دقیق باشد.

نوری افزود: هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین گزینش صحیح باشد، به همین دلیل جذب نیمه متمرکز انجام می‌شود تا ارزیابی مهارتی و … معلمان انجام شود.

وی با بیان اینکه مدارس مبتنی بر الگوی مصرف در راه ارتقای ساحت‌های حرفه ای و اقتصادی موثر است، ادامه داد: باید در حوزه سواد معماری کار کنیم چرا که تاریخ و فرهنگ معماری در هر منطقه بسیار ارزشمند است و در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین در احداث مدارس اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای جمع اوری و تبدیل فضاهای کانکسی به فضاهای اموزشی استاندارد تصمیم گرفته شده است، گفت: حدود ۱۹ درصد مدارس فرسوده و یا نیاز به مقام‌سازی هستند.

نوری در ادامه با اشاره به وضعیت تکمیل فصاهای آموزشی، افزود: دولت از ابتدای سفرهای استانی دور نخست اعتبار ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته تعهدات خیرین ۳ هزار میلیارد بود این مقدار در نهایت به ۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان رسید، گفت: سال‌جاری این کمک‌ها به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

نوری با اشاره به اجرایی سند تحول بنیادین اموزش وپرورش و ابعاد این سند در مباحث و معافل گوناگون، گفت: این سند برای این است که دانش‌آموز را به ۶ ساحت ببریم تنها آموزش علمی نباشد در واقع دانش‌آموزان ظرفیت اجرای این سند را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس