گزارش ناظران مجمع پارلمان اروپا: مسیر«لاچین» به اقدام فوری نیاز دارد

ناظران «مجمع پارلمانی اروپا» در بازدید از «لاچین» در ارمنستان و دیگر مناطق این کشور اعلام کردند که وضعیت در این مناطق وخیم است و نیاز به اقدام فوری دارد.

به گزارش مشرق، ناظران «مجمع پارلمانی اروپا» که برای نظارت بر موارد تنش‌زا بین باکو و ایروان به ارمنستان سفر کرده بودند در بازدید میدانی از «لاچین» در ارمنستان و دیگر مناطق این کشور اعلام کردند که وضعیت در مسیر «لاچین» نیاز به اقدام فوری دارد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنین»، گزارشگران در جریان بازدید خود از شهرهای «جرموک»، «گوریس» و «واردنیس» و همچنین ورودی مسیرلاچین در سمت ارمنستان بازدید کردند. آنها با همچنین مقامات محلی و ساکنان قره باغ کوهستانی دیدار کردند.

در بخشی از گزارش گزارشگران مجمع پارلمانی اروپا که روز شنبه منتشر شد، آمده است که ساکنان قره باغ نمی‌توانند آزادانه به خارج از منطقه تردد کنند و تنها وسایل نقلیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نیروهای حافظ صلح روسیه اجازه تردد در طول این مسیر را دارند که برای برآوردن نیازهای مردم کافی نیست. علاوه بر این، اختلالات مکرر گاز و برق به این منطقه منجر به نقض جدی حقوق ساکنان شده، بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده و به دلیل تععطیلی مدارس، کودکان از تحصیل محروم شده‌اند.

در این گزارش آمده است، اقداماتی برای اطمینان از عبور امن از مسیر لاچین برای بیماران با حال وخیم در ارمنستان و سایر افرادی که در جاده گیر افتاده اند، ضروری است. در این گزارش، شواهدی مبنی بر استفاده از مهمات خوشه‌ای در مناطق غیرنظامی توسط جمهوری آذربایجان جمع آوری شده است.

قرار است یافته‌های این گزارش میدانی به در نشست بعدی به کمیته پارلمانی شورای اروپا گزارش شود.

در روزهای گذشته نیز دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی به نفع ارمنستان به جمهوری آذربایجان دستور داده که امکان عبور آزادانه از مسیر«لاچین» را فراهم آورد. در بخشی از این حکم آمده است، باکو باید تمامی اقدامات را برای اطمینان از تردد بدون مانع افراد، وسایل نقلیه و محموله در امتداد مسیر لاچین در هر دو جهت را انجام دهد. دولت ارمنستان این محاصره را تلاشی برای «پاکسازی قومی» از سوی باکو توصیف کرده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 3
    حسینیون باکو را دریابید به آنها قدرت بدهید
    • US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      بادکوبه باید پس گرفته شود.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 3
    آلپ ارسلان یک ایرانشهری بوده است و در کتیبه سنگی خود در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب غازی آغ ارسلان
  • عباس IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    ازکی جاسوسان غرب وناتوشدن ناظر مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس