کد خبر 1467640
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
‌

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

به گزارش مشرق، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

درمان جدید برای آلرژی به بادام زمینی

دانشمندان می‌گویند گامی اولیه به سمت دارویی برداشته اند که می‌تواند در وهله اول از واکنش‌های شدید به بادام زمینی جلوگیری کند.

۵ خوراکی که در تقویت سلامت قلب موثرند

حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.

نرخ ابتلاء به سرطان لوزالمعده در بین زنان بیشتر است

در حالی که میزان سرطان لوزالمعده (پانکراس) هم برای مردان و هم برای زنان در حال افزایش است، اما سرعت روند افزایش در میان زنان جوان بیشتر است.

علائم اولیه بیماری پارکینسون را بشناسید

فردی که لرزش قابل توجهی را در یک دست خود می بیند می‌تواند شاهد اولین علائم بیماری پارکینسون باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    بادام زمینی چنان ماده غذایی با ارزشی نیست که بخواهند برایش آنقدر تلاش کنند. اگر پشتیبانی سیاستمداران آمریکایی برای تولید آن نبود ( مزرعه بادام زمینی کارتر) تا گامی برای تولید روغن های بیشتر برای مصارف مختلف بردارند، تولید این محصول به دهه 90 میلادی نمی رسید و علت اصلی بروز آلرژی افراد به این ماده هم را باید از طرفداران محصولات دستکاری شده ژنتیکی پرسید که هر چیزی که دست کاری کردند و بخورد مردم (از جمله ایرانیان) دادند یک مشکل را حل کرد و دو مشکل جدید نظیر آلرژی های شدید ایجاد کرد. نگاهی به تولید این محصولات و سرمایه گزاران در صنایع داروسازی ( موضوع همین مقاله) نتایج جالبی بدست می دهد مثلا اینکه هر دو به یکجا می رسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس