امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی با شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، دو طرف در این دیدار بر ضرورت تعامل و همکاری دو کشور در تحکیم و تعمیق روابط بین ملت های ایران و عراق تاکید کردند.

ساعتی پیش از این، امیرعبداللهیان، در دیدار با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دعوت رسمی «غلامحسین محسنی اژه ای» رئیس قوه قضاییه را تقدیم مقام عراقی کرد.

امیرعبداللهیان در سفر به عراق تاکنون به چند مقام ارشد این کشور علاوه بر رئیس شورای عالی قضایی از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور و «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق دعوت رسمی سفر به ایران را داده است.

در ادامه دیدارهای فشرده در سفر دو روزه، امیر عبداللهیان همچنین با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره تقویت همکاری های امنیتی بین دو کشور، گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب نیز با «فالح الفیاض» رئیس هیات حشدالشعبی و نیز نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق دیدار کرد؛ دیدارهایی رسمی و غیر رسمی که هدف از آن تقویت روابط دو ملت دوست و برادر ایران و عراق و نیز پیگیری مسائل مشترک مورد اهتمام دو ملت است.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نوری المالکی از وی رسما برای سفر به ایران دعوت کرد.

پیشتر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق شامگاه چهارشنبه در دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی، تاکید کرد پارلمان عراق حامی روابط دو کشور است. همچنین دفتر ریاست جمهوری عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوتنامه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در جریان دیدار امیرعبداللهیان وزیر خارجه به رئیس جمهور عراق تحویل شد.

در این بیانیه آمده است که عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق نیز قول داد که این سفر در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار با مقامات بلندپایه عراقی به بغداد سفر کرده است، پیش از ظهر روز چهارشنبه با «فواد حسین» همتای عراقی خود و سپس با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس