کد خبر 146731
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این مناطق از نزدیک در جریان خسارات وارد شده و نحوه کمک رسانی به زلزله زدگان قرار گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این مناطق از نزدیک در جریان خسارات وارد شده و نحوه کمک رسانی به زلزله زدگان قرار گرفتند.

روستای سرند از توابع شهرستان هریس یکی از مناطقی بود که مورد بازدید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با حضور در روستای کوویچ با مردم این روستا از نزدیک دیدار و گفتگو کردند




رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم کوویچ هدف اصلی از سفر به مناطق زلزله زده را ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق و عرض تسلیت بیان و تاکید کردند : همه ملت ایران با ساکنان مناطق زلزله زده همدرد و همدل هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم ایران، مردمی متحد و یکپارچه هستند و همین اتحاد و یکپارچگی موجب قدرت و نیرومندی ملت شده است.

ایشان با توصیه مردم مناطق زلزله زده به صبر و بردباری خاطر نشان کردند: اگر ساکنان این مناطق با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند این حادثه می تواند به سکوی پرش و دگرگونی چهره این منطقه تبدیل شود.





رهبر انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله زده را خوب ارزیابی کردند و افزودند: البته مسئولان برای بازسازی و مقاوم سازی مناطق زلزله زده وظایف سنگینی دارند و مردم این مناطق نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین کمک کنند.


 

رهبر معظم انقلاب: رفع نیازهای مناطق آسیب دیده استمرار یابد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(پنجشنبه) در پایان بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، در جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مسئولان استان در محل استانداری، خدمات اولیه ارائه شده به حادثه دیدگان زلزله اخیر از جمله توزیع چادر را بی نظیر خواندند و تاکید کردند مسئولان علاوه بر برنامه ریزی برای آغاز ساخت مناسب و مقاوم واحدهای مسکونی آسیب دیده ، باید در جهت استمرار رفع نیازهای اولیه به ویژه وسایل گرمایی، پتو، امکانات بهداشتی و آب آشامیدنی تلاش و خدمات خود را ادامه دهند زیرا فراهم کردن فوری اینگونه نیازهای ضروری، از لحاظ آرامش روحی و روانی تاثیر بسیار بالایی بر آسیب دیدگان خواهد داشت.



حضرت آیت الله خامنه ای زمینه سازی برای ادامه پذیرش کمک های مردمی به ویژه کمکهای افراد خیّر و نوعدوست را مهم ارزیابی کردند و افزودند: اگر به بلایای طبیعی، با دید فرصتی جهت جهش نگاه شود، قطعاً مناطق زلزله ز ده در آینده از لحاظ آبادانی و پیشرفت، بسیار بهتر از گذشته خواهند بود.

ایشان در پایان با اشاره به خصلت های برجسته مردم آذربایجان شرقی به ویژه غیرت و همت زبانزد این منطقه تاکید کردند: مردم مومن ارسباران که اکنون این منطقه دچار حادثه زلزله شده است ، همواره به رشادت و شجاعت مشهور بوده اند.

در این جلسه پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز از حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به عنوان مرهمی بر مصائب و سختی های مردم این مناطق، قدردانی کرد.



آقای علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز گزارشی از خدمات ارائه شده به زلزله زدگان و اسکان موقت آنها و همچنین مصوبات جلسه دولت در خصوص مناطق زلزله زده، ارائه کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانشجو ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    قابل تو جه بعض ها
  • اااا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    مگه این که رهبر انقلاب خودش پیگیری کنه .
  • سید ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 0
    جونم فدات آقای غریبم
  • ايراني ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    خداون رهبر عزيزمونه حفظ كنه كه هميشه بفكر مردم هست .زمانيكه در طبس زلزله اومده بود.شاه رفته بود بازديد ازمردم پرسيده بود كه به شما رسيدگي ميشود گفتند نه اگر روحانيون نبودند ما از گشنه گي ميمرديم اين گزارش در تلويزيون زمان شاه پخش شده بود .
  • ایرانی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    فدات بشم رهبرم.خدا حافظ و نگهبانتون .در سایه مولا
  • سیده ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    من افتخار میکنم آری خداکند جانم فدای حضرت سیدعلی شود
  • میلاد ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    خداوند سایه مقام معظم رهبری را از سر ما کم نکنه.
  • مبارز ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    شکر خدا رهبری داریم که در خنثی کردن فتنه ها استاد است....
  • فرهاد از تبریز ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    جانم فدای رهبر جانم فدای رهبر آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیرلماز
  • sfphk ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    میدونم نظرم رو نمیذارید چون تاحالا هرچی نوشتم نذاشتید ولی میگم درود بر رهبر عزیزم
  • ali ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    حضرت آقا همیشه در کنار مردم بوده و هست خداوند دشمنان ایشان رو نابود کنه به حق جدش خداوند به اشون سلامتی و صحت عنایت کنه
  • افسون ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    یاشاسین حضرت اقا .درد و بلاش بخوره سر بعضی ها...
  • یاعلی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    الحق که نام علی تنها برازنده رهبرماست وبس که علی وار به محرومان سرمیزنند
  • salam ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    این حرکتها دل مردم را به نظام گرم می کنه و فتنه فراکنی دشمنان را خنثی خواهد کرد.
  • محمد ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 0
    حیرانم از این مرد بزرگوار، جانم فدای رهبر
  • محسن از تبریز ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    این را جایی دیگر هم نوشتم. تورا بخدا از بچه های هلال احمر دفاع کنید. من امروز از منطقه امدم و خودم هم هلال احمری هستم. می دانید مشکل هلال احمر چیست؟ ناپختگی. علتش چه بود؟ این اقای فقیه که ریس ما کردن ، هشتصد نفر از مدیران سوانح هلال احمر را در این دوسال پیش از موعد بازخرید و بازنشست کرد. کسانی که هزاران حادثه دیده بودند و تجربه حضور در جنگ و بم و اردبیل را داشتند. باقی را هم خانه نشین کردید. تو را به عصمت زهرا بروید تحقیق کنید که من را ست می گویم یا دروغ.مدیران عمران و سازه و ارتباطات و نجات هلال احمر دوماهست که تازه استخدام شدند. روابط عمومی هم. بعد رفتند از شرکت ارمغان بهزیست اتوبوس اتوبوس مدیر وارد کرد. اقای شجیعی که در تربیت بدنی بهزیستی بود را امسال کرد قائم مقام سازمان امداد ونجات. خوب کسی که یک حادثه هم ندیده چطور می تواند مدیریت کند؟ بازهم دم بچه های قدیمی هلال احمری گرم که علیرغم اینهمه توهین و نامردی که در حقشان کردند و تبدیلشان کردن به امدادگر صفر ، حادثه را جمع کردند. بخدا اگر این تیم ارمغان بهزیست که امسال چندین مدیر را درمرکز از نوچه هایشان فورا استخدام و همان روز مدیرکل کردن نبود ، بازهم هلال احمر می درخشید. به خدا بچه های هلال احمر کم نگذاشتند. زور ناحق چند تا بچه تازه استخدام شده بی تجربه بالا سرشان بود. ملت به خدا ما خیانتکار نیستیم. این مدیران ما هستند که مارا منزوی کرده اند. تو را به خدا به همه ملت بگویید بچه های قدیمی هلال احمر ایران وتبریز جانش را می دهد برای مردم.
  • رضا ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    سایه حضرت اقا به سرمون مستدام من کسی هستم که سالها در خدمت این بزگوار بودم این اقا از افراد نادری هستن که در دنیا وجود دارن خطاطرات زیادی هست که در مورد بزگواری ایشون خودم دیدم ولمس کردم این بازدید یکی از همون انسانیت و مردانگی هست وقلم از نوشتن کرامات این عزیز عاجز است همه ببینن که چه کرد با حضور خودش در جمع مردمی که بسیار روزهای سخت وبدی رادارن ولی متاسفم بعضی از مسولان که هنوز هم انگار خبر ندارن وایلا به انها در اخرت همه سران باید از این اقا نایب امام زمان یاد بگیرند در همه صحنه ها اولین نفر وثابت قدم است همه بیاناتی راکه عرض میدارند از علمش است وبه تمام امور پشت پرده واقف است بعنوان مثال در مورد کمک به زلزله زدگان فرمودند مردم کمک خود را از مالی به کالا تبدیل کنن قابل توجه همه عزیزان این یعنی (..........)پس خدا به ده=اد همه اول مسئولان بعد مردم خلاصه تیر به چشمم وجانم بخوره ولی کوچکترین گرد وخاک هم روی عبای اقا ننشیند جانم فدای نور چشمم الاامام السید علی خامنه ای الحسینینائب بر حق امام زمان (عج) وکور باد ان چشم که نتواند دید این امام وفدایی های که دارد
  • مهراب بیگدلی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    جانم فدای رهبر
  • امین ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    جانم فدای رهبر....مقام معظم رهبری همیشه پشتوانه گرم مردم بوده است....دست خدا بر سر ماست....امام خامنه ای رهبر ماست
  • حسینی ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    جانم فدای سید علی
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    لبیک یا ولی...
  • محتبی کمیلی نژاد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    جانم فدای رهبر عزیز مان که همیشه دلسوز مردم هستند دست خدا بر سر ماست امام مهربانم رهبر ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس