1

ارسال چندین پیام از سوی آمریکایی‌ها به مقصد تهران نشان می‌دهد که غرب پذیرش ایران به‌عنوان یک بازیگر فرا منطقه‌ای را به‌صورت کامل پذیرفته و در مونیخ دست و پای آخر خود را زده است.

سرویس سیاست مشرق- ایجاد یک تابع سیاسی میان اغتشاشات در داخل و تحرکات ضد ایرانی در خارج تفسیری خاص به حوادث شش ماه گذشته داده است، گویی یک شبکه مادر روی روابط مؤثر بر ایران اثر گذاشته و کیفیت و کمیت آن را تنظیم کرده است. تلاش برای راه انداختن یک جنگ داخلی با استفاده از ظرفیت گروهکی از داخل و نیز تلاش برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی؛ طرح اتهام ارتباط میان ایران و القاعده؛ تعلیق مذاکرات و بحث اخراج دیپلمات‌های ایران و فضاسازی پیرامون نقش نظامی ایران در جنگ اوکراین از خارج به ترتیب زمینه‌سازی سیاسی و روانی برای تشدید فشار به ایران بوده است.

نکته جالب‌توجه آن است که یک تنظیم دمایی خاص نیز میان عناصر مؤثر بر فشار صورت گرفته است با این شکل که هر چه اهرم فشار داخلی (شبکه اغتشاشات) ناکارآمد شد، استفاده از اهرم خارجی به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد. هدف غایی این طرح آن است که هر دو اهرم فشار داخلی و خارجی به‌صورت هم‌زمان کارکرده و اثرگذاری یکسانی روی دال امنیتی کشور وارد کنند.

پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا نمایی قابل تأمل از شبکه فشار بر ایران ترسیم کرده و نوشته است که خروج از برجام و اعمال فشار حداکثری موجب شد درآمد ایران ۷۰ میلیارد دلار کاهش یابد؛ بیش از صد شرکت از ایران خارج شوند و قراردادهای سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده لغو گردد؛ تولید ناخالص داخلی ایران از ۴۴۵ میلیارد دلار به ۱۹۲ میلیارد دلار سقوط کند؛ و در ظرف سه سال، رتبه تولید ناخالص داخلی ایران در جهان از ۳۱ به ۵۱ تنزل پیدا کند. او در ادامه این موضوع را طرح کرده است که فشار خارجی بدون اثر داخلی به‌تنهایی نمی‌تواند ایران را منزوی کند.

چرا در ۶ ماه اخیر فشارها علیه ایران افزایش‌یافته است؟ / پشت پرده پیام‌های سریالی آمریکایی‌ها پس از اغتشاشات!

لابی تجزیه‌طلبان کردی علیه هژمونی فرا منطقه‌ای!

واقعیت آن است که افزایش فشار داخلی و خارجی بر ایران در شش ماه گذشته اتفاقی عجیب نیست، بخش قابل تفسیر آن است که طرف غربی «تعادل فشار» روی ایران را ازدست‌داده است، غالب شدن روایت جریان‌های ضد ایرانی در رسانه‌های غربی (Narrative) مجال بیشتری به جریان‌های سیاسی ایران ستیز داده تا جایی که معتدل‌ترین جناح‌های سیاسی اروپا با افراطی‌ترین جریان‌های ایران ستیز در واشنگتن هم‌سو شده‌اند و اجماع کم‌سابقه‌ای هم در سطح سیاست داخلی و هم در سطح سیاست خارجی در اغلب این کشورها علیه ایران شکل‌گرفته است. به‌عنوان‌مثال شورای امنیت سازمان ملل در جلسه‌ای غیررسمی میزبان ضد ایرانی‌ترین جریان‌های اپوزیسیون می‌شود، رئیس‌جمهور فرانسه از فرستادگان یک لابی تجزیه‌طلب کُرد در کاخ الیزه استقبال می‌کند، پارلمان اتحادیه اروپا روابطش را با ایران قطع می‌کند، نخست‌وزیر کانادا به ترغیب چند لابی بحث «تغییر نظام» را مطرح می‌کند و یک هیئت حقیقت‌یاب بارأی بالایی در شورای حقوق بشر برای بررسی وضعیت ایران تشکیل می‌شود.

اما چرا طرف غربی تعادل خود را به‌صورت کامل ازدست‌داده است؟

پاسخ به این سؤال نیاز به بیان چند پیش‌زمینه دارد. طرف غربی به‌خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی ایران موقعیت مستحکمی در بعد داخلی و بین‌المللی دارد. امروز ایران در بالاترین سطح از توسعه نظامی قرار دارد؛ صنعت موشک بالستیک پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته، موشک سوپرسونیک هم ساخته، فن‌آوری پهپاد ایران زبان‌زد همه جهان شده است و حتی غنی‌سازی اورانیوم را هم به حد ۶۰٪ رسانده است، این بدان معناست که چتر امنیتی - سیاسی ایران گسترده شده و طرف غربی به قطعیت آن اطمینان خاطر دارد.

برخی اعتقاد دارند که متهم شدن ایران به حمایت از روسیه و حضور در جنگ اوکراین باعث از دست رفتن قوه تعادل فشار در غرب شده است! اما واقعیت آن است که چندقطبی شدن جهان و افزایش هژمونی جمهوری اسلامی ایران در فراتر از منطقه باعث تغییر رویکرد افراطی کشورهای غربی نسبت به تهران شده است. شواهد جالب‌توجهی نیز برای این ماجرا وجود دارد.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته ادعاهایی را درباره نقش ایران در جنگ اوکراین مطرح کرد اما در لابه‌لای سخنان خود نکته‌ای را مطرح کرد که نشان از نگرانی غرب داشت. بلینکن نوشت که ایران در حال تبدیل‌شدن به یک تهدید بزرگ‌تر برای غرب است! این روزها غرب متوجه شده است که تهران یک خال بالاتر از یک هژمونی منطقه‌ای بازی کرده و رفتارش به‌سوی تبدیل‌شدن به یک‌قطب (هاب مقاومت) در جهان است. مجله «nature» طی مقاله در تاریخ ۱۹ ماه می ۲۰۰۵ به پیش‌بینی رفتار ایران پرداخته و نوشته است: بعد از سال ۲۰۰۱ آمریکا احساس کرد در حال از دست دادن هژمونی خود است. در آن‌سو ایرانی‌ها فراتر از طوفان حرکت کرده و با به دست آوردن مرجعیت علمی در حال بازسازی خود است.

مؤسسه علم و سیاست برلین نیز در گزارشی درباره هژمونی ایران نوشته است:

مقاومت یک مفهوم اصلی در ایدئولوژی جمهوری اسلامی و متحدان آن است و این مقاومت در درجه اول در برابر دو دشمن اصلی اعمال می‌شود؛ اول امپریالیسم آمریکایی که این هدف را دنبال می‌کند که ایالات‌متحده را از منطقه خارج کند. در درجه دوم این شاخه در برابر اسرائیل مقاومت می‌کند. رژیم صهیونیستی (در نظر ایران) به‌عنوان بخشی از سیاست آمریکا در منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر این اساس آمریکا تلاش می‌کند با کمک رژیم صهیونیستی بر خاورمیانه مسلط شود.

اودی ایونتال، کارشناس صهیونیست در حوزه سیاسی و مسائل استراتژی در رابطه هژمونی فرا منطقه‌ای ایران نوشته است:

چگونه می‌توانیم از جهان بخواهیم که به ما کمک کند تا ایران را در خاورمیانه متوقف کنیم؟ حتی بدتر از آن، انتظار می‌رود که تأثیر ما بر سیاست غرب در قبال ایران، ازجمله درزمینهٔ هسته‌ای، از بین برود. باگذشت یک سال از جنگ در اوکراین، زمان تغییر سیاست فرارسیده است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه پس از آشوب در تهران

هرقدر که اهرم فشار داخلی از دست طرف غربی خارج‌شده، بار دیگر فشار خارجی به طرز قابل‌توجهی افزایش پیداکرده است. در روزهای اخیر دو تحرک رسانه‌ای مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی منتشر شد؛ در اولین خبر رویترز با این ادعا که ایران در زنجیره سانتریفیوژهای خود در فردو تغییرات جدیدی را آغاز کرده است. رویترز اعلام کرده بود که منبعی در آژانس انرژی اتمی این خبر را نقل کرده است.

البته مدتی بعد مشخص گردید که گزارش اشتباه یک بازرس منجر به سوءتفاهم شده بود و با حضور دوباره بازرسان این گزارش خطا اصلاح شد. بااین‌حال آژانس بدون شفاف‌سازی از این مسئله عبور کرد. چند روز پس از انتشار این خبر جعلی، رسانه آمریکایی بلومبرگ در ادامه همان خط خبری مدعی شد ایران غنی‌سازی ۸۴ درصدی در سایت فردو انجام داده است تا توجهات به فعالیت هسته‌ای ایران با تردید و نگرانی جلب شود.

چرا در ۶ ماه اخیر فشارها علیه ایران افزایش‌یافته است؟ / پشت پرده پیام‌های سریالی آمریکایی‌ها پس از اغتشاشات!

این فضاسازی رسانه‌ای جدید که هم‌زمان با افزایش فشارهای سیاسی بر ایران از سوی محور غربی صورت می‌گیرد، تلاش دارد تا تهران را متهم به انجام فعالیت‌های نامشروع هسته‌ای کند. این گزارش‌ها علاوه‌بر متهم کردن ایران به فعالیت نامشروع هسته‌ای، عمدتاً به برجسته‌سازی اغتشاشات پاییز و همکاری‌های پهپادی ایران و روسیه پرداخته و تلاش دارند تا با ارائه تصویری مخدوش از ایران در بحران‌های مختلف جلوه دهند.

پس از گزارش بلومبرگ، وال استریت ژورنال نیز به نقل از سه دیپلمات ارشد مدعی شده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اورانیوم غنی‌شده با غلظت ۸۴ درصد در ایران را شناسایی کرده‌اند. این دیپلمات‌ها افزودند: ما به‌محض اطلاع از این گزارش‌ها با همه شرکای خود در تماس هستیم و در صورت تأیید (غنی‌سازی ۸۴ درصدی توسط ایران) تحولاتی اساسی در ارتباط با ایران رقم خواهد خورد.

کارشناسان مسائل سیاسی اعتقاددارند که هر دو خط خبری منتشرشده از سوی رسانه‌های غربی یک منبع مشترک داشته و از یک مرکز خاص مخابره شده است، هدف آن است که اهرم فشار خارجی جای خالی اهرم داخلی را پرکرده تا اثرات هژمونی سازی ایران خنثی گردد. بر این اساس تحرکات ضدانقلاب در بروکسل و مونیخ را نیز باید در تقویت همین خط ارزیابی کرد. ایجاد انحراف در اجلاس امنیتی مونیخ نشان داد که غرب برای تثبیت جایگاه خود پس از جنگ اوکراین در یک تنگنای سخت قرارگرفته است.

ارسال چندین پیام از سوی آمریکایی‌ها به مقصد تهران نشان می‌دهد که غرب پذیرش ایران به‌عنوان یک بازیگر فرا منطقه‌ای را به‌صورت کامل پذیرفته و در مونیخ دست و پای آخر خود را زده است، تشویق به انجام گفتگوی مستقیم با برخی طرف‌های درگیر در عمان و نیز سفر از پیش تدارک دیده‌شده برای برخی سران منطقه به تهران نشان می‌دهد که غرب مجبور است پس از ۶ ماه فشار غیرمنطقی دوباره به تنظیمات کارخانه بازگردد! این بازی درخشان از جانب ایران برای طرف غربی تجربه جالب‌توجهی داشت، گزینه هم جنگ و هم صلح به آخر خط رسیده است، سخنرانی بایدن در کی‌یف این مسئله را به خوبی تائید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • عرفان IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    28 13
    چرا قاتلان آرمان علی وردی را مجازات نمی کنید چون خانواده قاتلان آرمان پول دارن اعدام نمی کنید ؟؟؟ قوه قضاییه طرف کیه شهید آرمان علی وردی یا فتنه گرا ها؟ محمد مهدی کرمی بی شرف رو اعدام کردید پس چرا قاتلان شهید آرمان علی وردی رو اعدام نمی کنید ؟؟؟ محسن شکاری رو اعدام کردید پس چرا بروغنی اعدام نمی کنید ؟؟؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      6 7
      عرفان نما تو بهتره کمی بهتر بنویسی تا دمب روباهت اینطور نمایان نباشه پس خودتی جیگری
    • بی نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      دقیقا
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      اگه درخواست قصاص برای قاتلان دم روباهه پس دروغ های شاخدار شما در تکمیل پازل رسانه های غربی چیه؟
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 1
      اولا كه چرند نگين دوما شما هميشه كاري كردين فشار خارجي باشه و سوما رئيس محترم دولت ميگفتن راهكار در كشور و مديريت صحيح هست و در اخر مشرقي بابا شما كه ميگفتين همش تقصير روحاني اثرات اونه به زودي همه چي درست ميشه !!!بابا ما درستي نميخوايم ثابت بمونه همين كمرمون شكست هر كيم حرف بزنه يا مهره دشمنه ياتجزيه طلبو اختشاشگر
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    15 5
    اولا اینان باید به طور علنی درخواست آغاز مذاکره وعذر خواهی کند دوم باید سگهای خود وسرمایه های اسراییل را مهار وبه آمریکا ببرد سوم باید تک تک آنها را محاکمه کنند ودم آنها را بریده تا دیگر برای دشمن دم تکان ندهند
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      8 1
      مسئولین محترم برسید به داد مردم !!!انقدر خدا سخت گیری خواهد کرد بر تمامی کسایی که یه کاره ی مملکت هستن دو روز دنیا خدا رو فراموش نکنید که خدا ذره ذره حسابرسی خواهد کرد
  • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    15 16
    «هژمونی»و... چیه؟ من فقط میدونم سنگکی محلمون چون تورمه هزینه هاش درنمیاد سنگکو کرد۵۰۰۰😃...دلارو بیارپایین حاجی ۵۰٪مشکلات حل میشه.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      7 7
      همسایه زمان قر کمر باید حساب این را هم میکردی بماند که قبل دلار هم حرف تو و امثال تو همینه پس ادای دختر خوبها را در نیار و به lنقلاب هرزه ها که بهانه این تحریم و دلار و.. بود برس
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      6 5
      نادونی تو پیامت مشهوده
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      2 8
      شما هم تندرویی و شکم سیر توی پاسخت مشخصه. خیلی دوست داری الان شکنجه م کنی؟
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      5 7
      باور کنیم که تو الان نگران قیمت نون سنگکی، همپیاله ای تو که غم نون نداشتند دنبال هرزگی و زدن جوج و پوشیدن شلوارک بودند.
  • سامان IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    19 9
    دشمنان احمق ایران به اغتشاشات پاییز دلخوش کرده بودند وقتی شکست خوردند جنگ روانی برای بهم ریختن اقتصاد را تشدید کردند البته ان شاءالله در این جنگ هم شکست خواهند خورد.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      1 1
      انشاءالله. همینطور است اگر البته مردم هم یاری کنند.
    • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 0
      دولت قبل بی عرضگی مسئولان بود الان دشمنی دشمنان!من از شیطان عذرخواهی میکنم هم وطنان غیور ما رو دستش بلند شدند
  • :) IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    5 4
    ● نسل جوان ربطی به سیاست غرب و سلطه ندارن. لطفا ایندو را با هم قاطی نکنیم که دو ماهیت متفاوت است. . ماهیت سلطه محافل یک درصدی سوار بر غرب، در این زمانه خاص، ارتجاعی محسوب می‌شود و همانقدر منحط شده که مرتجعین سابق و اسبق تاریخ. . نسل‌های جوان آینده سازان جهان: بسیار پیشروتر از نظم موجود حاکم بر جهان می اندیشند، و کاملا از این نظم پوشالی انحصاراتی استثماری نرسالاری خرسالاری مافیای جهانی عبور کرده اند و آینده متفاوتی را ترسیم می‌کنند. . مافیاهای کثیف سوار غرب: قدرت فکری و درایت تحول ندارند. مثل هر نیروی مرتجع دیگر محکوم به افول هستند. و خودشان هم می‌دانند بسیار کهنه و پوسیده شده ساختار سلطه جهانی شان که هنوز همان طراحی دوران برده داری مدرن کلونیالیستی است و کثافت نرسالاری از سر و روی آن می بارد و خودش بزرگترین سد راه آرمان‌های هر نسل جوان غرب و شرق بوده تابحال! اینها را با هیچ چسبی نمی‌توان بهم چسباند. بچسبید به همان تئوری فتنه باندهای مافیایی خودی که مافیاها همه جا بهم شبیه و نزدیک و همدست هستند و کلا یه پخن! که خدا شر همه شان را از نسل‌های جوان جهان دور کناد. آمین :)
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    15 60
    آمریکا و غرب 42 سال پیش با ایران به مدت 8 سال جنگیدند و شکست خوردند. اونموقع دست ما خالی بود. حالا که مشتمان پره.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      5 7
      خب که چی؟
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      8 6
      اره مشتتون پره
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      6 3
      نخود چی تو برو به خبرهای ب ب س و اسقاطیل برس که خربزه آبه
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    21 5
    ایشالا که به یاری خدا گزینه هم جنگ هم صلح بلخره بعد چهل سال تموم میشه و کار استکبار از خدا بیخبر یکسره میشه و مردم مظلوم ایران بلخره پیروز میشوند به یاری خدا
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    12 14
    چرا دولت نمیپذیره دلیل ناراحتی و این اعتراضات وضعیت بسیار بد اقتصادی هست چرا هر اتفاقی می افته با یک کلمه امریکا صورتش باید پاک بشه
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      6 3
      یک دلیل وضع اقتصادی تحریم بی دلیل وحشیانه است
    • جیم IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      9 2
      اولا در اغتشاشات اخیر ما شعار معیشت و اقتصاد ندیدیم . ثانیا اغتشاشگران دنبال ضربه زدن به نقاط قوت این کشور بودن نه حل کردن مشکل مردم . نقاط قوت این مملکت چیه . امنیت رهبری بسیج که همه رو مورد هجمه قرار دادن خدا لعنتشون کنه .
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      7 1
      جااان تو دیگه کی هستی جلبک جان!!! ما که در اغتشاشها تنها چیزی که نشنیدم دلار و گرانی و اینطور مسائل بود!!! البته شاید شماها در غرب و مخصوصا آلبانی واسه گرانی و نبود نان و روغن و گرما اعتراض کردید ولی حالا به نام اغتشاش هرزه ها و منافقین داخلی ایران جا میزنید
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    130 9
    اعتراضات اصلی هنوز شروع نشده مشرق بخت برگشته کم کم اشدت را بخون....!
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 0
      از فراخوانهای فلاکت بارتون که کسی نمی آید معلومه شماها فقط پهلوان پنبه های لایک و شبکه های مجازی هستید مردان بی ادعای پای کار جای دیگه و در حال خدمت به مردمند
  • SE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    2 2
    آلپ ارسلان یک ایرانشهری بوده است و در کتیبه خود در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب غازی آغ ارسلان
    • US ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      4 0
      به جهنم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    5 1
    قیمت ها را هم به تنظیمات کارخانه برگردانید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 1
    الان که به قول شما در مونیخ دست و پای اخرش رو زده، یعنی قاعدتا بعدش تسلیمه دیگه، درسته؟ یعنی الان دیگه خواسته های منطقی ما رو می پذیره دیگه؟ یعنی مثلا تاثیرش رو باید در اقتصاد و .. ببینیم دیگه؟ ثلا جو رانی کاهش ارزش ریال و .. باید از بین بره دیگه؟ منتظریم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    6 4
    یه نگاه به خودتون کردید
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    9 4
    همین تحلیل های آبکی رو دارید که تورم کمرشکن شده
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    7 7
    امام خامنه‌ای در زمینه دشمنی جمعی دنیای مادی غرب وحشی و دنباله های مزدور فارسی زبانشان می فرماید« اصلا ماهیت اسلامی نظام و انقلاب مورد دشمنی استکبار است» منادیان توحید که انبیاء و پس از آن ها «ائمۂ حق و عدلند» همواره در ابتدا به چشم استکبار نمی آمده و به این خاطر دست به حرکت های ساده براندازی می زند مثل درگیری های قومی،مرزی،منطقه ای!اما همه این ها برای جبهه توحید و موحدان رزمایشی می شوددر جهت به دست آوردن مهارت برای درگیری در ابعاد بزرگ فرامنطقه ای و جهانی،و همین درگیری های مدیریت شده توسط استکبار علیه موحدان،خیال خوش فرسودگی جبهه حق و انقلاب را در ذهنشان زنده کرده و موحدان انقلابی در نظرشان اقلیت روبه تقلیل جلوه می کند چنان که قرآن در سوره شعراء آیه پنجاه و چهار می فرماید « ان هولاء لشرذمة قلیلون انقلابیون عده ای ناچیزند»اما پس از آبدیده شدن فلز موحدان در حوادث سخت و قدرت اندوزی شان و اطلاع یافتن استکبار از طریق جواسیس فارسی زبان مزدور، به ناگهان استکبار فریاد برآورده«انهم لنا لغائظون قدرت انقلابیون ما را به خشم آورده»(شعراء آیه پنجاه و پنج) پس استکبار در پی اجماع جهانی بر می آید «فارسل فی المدائن حاشرین صد ها فرستاده استکبار و شیطان بزرگ آمریکا به کشورها برای اجماع سازی گسیل می شود و در یک زمانی چون اکنون از جانب غرب وحشی و آمریکا اعلام می شود «و انا لجمیع حاصرون ما به اجماع رسیده ایم»!پس استکبار با اجماع شیاطین و خباثت ضد انقلاب فارسی زبان آشوب گر داخل و خارج دست به فتنه ترکیبی همه جانبه می رنند تا «فاخرجنهم من جنات و عیون تا دست انقلابیون را از سرزمین قنات و قناعت و برخورداری کوتاه کنند اما با مقاومت ستودنی انقلابیون ولایی با هدایت ولی فقیه خردمند روبه رو شده و درهم کوبیده می شوند ابتدا در آشوب و در نهایت در اجماع دروعین خود و الله «و انجینا موسی و من معه اجمعین و اغرفناالاخرین همه انقلابیون ولایی را نجات داده و همه استکبار با مزدروانش را غرق در مشکلات و نکبت ساختیم» این ماجرا و سرانجام درگیری استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش با انقلاب اسلامی است.درگیری ای که هربارشکل آن عناصر کم تر شناخته شده ای در خود دارد چه درجبهه انقلاب و چه درجبهه ضد انقلاب.به فرموده امام خامنه‌ای استکبار دست بر نمی دارد مگر این که از اصول دست برداریم. وهیهات مناالذلة .
  • مصطفی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    4 0
    خدارو شکر که رهبری هستند. و تیر آمریکایی ها و غرب گرا ها به سنگ خورد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    4 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 2
    فقط با دروغ رسانه و هووی گری مملکت رو به هم می ریزند باید در زمینه رسانه جهاد تبیین بودجه کلان صرف شود
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    7 5
    هژمونی دلار شد 54 تومن.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      9 3
      الان 56 به بالا
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 11
      من شنیدم شده 150 تومن به بالا، مگه نه دلار فروشها ؟؟!!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      ۰۸:۴۰ نادون من از روی صرافی بایننس وقیمت اصلی و واقعی میگم چه ربطی به دلار فروشیها داره؟! الان تورم دقیقا روی همین قیمتا که میگم میچرخه الان دلار دقیقا 58.300 تومان.....
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    2 2
    خسته نباشی دلاور تمام مشکلات انداختی گردن خارج ماشالا شما کاردان با تخصص دولت مقتدر متخصص
  • آرش IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 0
    آری
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 2
    ارسال پیام از سوی امریکا وغرب !؟ چقدر میخواهید به این حرفها ادامه بدهید از هر پنج تا چرت وپرتی که میگید سه چهار تاش مزخرفه
  • سام IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    3 1
    این چه متنیه که نوشتید ساده وروان و واضح بنویسید انحراف در اجلاس مونیخ یعنی چه ارسال چندین پیام از آمریکا به تهران !!! خوب پیامشون چی بوده بازی درخشان ایران چی بوده طرفهای درگیر در عمان گفتگو کردن یعنی کیا گرفتید ما را مقاله نوشتید یا معما طرح کردی که ما بآید حل کنیم
  • ترکاشوند IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 0
    امیدوارم اوضاع اقتصادی بهتر بشه چون واقعا وضع داره ترسناک میشه
  • خسرو IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 1
    چون ایران با موضع گیری هاش ، خودش رو به سرنوشت شوم روسیه متجاوز گره زد
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 0
    بزرگترین اغتشاش و فتنه دلار ۵۲تومانی است
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    مردم بیشتر به آرامش واقتصاد پویا نیاز دارند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    آقا اروپا و آمریکا به هر کشوری که میخواهند حمله نظامی کنند الکلی گنده میکنن اون کشور رو و بعد با تحریم ضعیف و آخر سر حمله میکنند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    با همین تفکرات ،باش
  • دلار IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    دلار ۵۷تومن
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    خب این همان سیاست چماق وهویج است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس