کد خبر 1467036
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
گازگرفتگی

۲ جوان بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن در اراک جان باختند.

به گزارش مشرق، رییس اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲ جوان ۲۸ ساله اراکی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

" بهروز ایران نژاد" افزود: این حادثه شب گذشته ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه در کوی علی‌ابن‌ابیطالب (ع) این شهر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن رخ داد.

ایران نژاد گفت: در پی اطلاع از این حادثه ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند که متاسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی، هر ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با منواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث استان مرکزی افزود: نبود تهویه کافی در فضای محل نصب وسایل گرمایشی، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌ها و یا لوله‌های آکاردئونی با طول غیراستاندارد عوامل اصلی احتراق ناقص در وسایل گرمایشی و ایجاد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

ایران نژاد گفت: پخش گاز منواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را به دنبال دارد.

او افزود: متاسفانه در طول هفته جاری چهارم فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان مرکزی گزارش شده است.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس