کد خبر 1455268
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
گازگرفتگی

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: زن و مرد جوان دامغانی به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باختند.

به گزارش مشرق، محمد علی طاهری شامگاه شنبه در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: عصر امروز ۲۴ دی ماه این حادثه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد.

وی علت این حادثه را مسمومیت با مونوکسید کربن ناشی از آبگرمکن عنوان کرد و از فوت زن ۲۸ ساله و مرد ۳۰ساله در این حادثه خبر داد.

طاهری یادآور شد: چند ساعت از فوت این زن و مرد گذشته بود که پیکر بی‌جان آنان کشف شد.

عملکرد ناقص دستگاه‌های گازسوز خانگی ممکن است عاملی برای نشت گاز مونوکسید کربن باشد. چیزی که این گاز را خطرناک می‌کند، بی‌رنگ بودن، بی‌بو بودن و بدون مزه بودن آن است؛ بنابراین زمانی که دستگاهی در خانه نشتی داشته باشد، بسیار خطرناک است و فرد را مسموم می‌کند.

علائم مسموم شدن با گاز مونوکسید کربن شامل سرگیجه، ضعف، سردرد، اختلال در جهت یابی، درد عضلانی، کوتاه شدن تنفس، تاری دید و هوشیار نبودن می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمّد حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 1
    سلام دوستان! در کلیپ هایی دیدم که مردم برای گرم کردن خانه‌ها از هیزم و کرسی استفاده کرده اند. با توجه به عدم آشنایی و تجربه قبلی ایرانی ها در سال های اخیر از روش استفاده از این نوع وسایل گرمایشی، نکاتی به ذهنم رسید که لازم است همه خانواده ها بدانند: منازل ایرانی برای استفاده هیزم و زغال، طراحی نشده است. استفاده از هیزم و زغال در فضای اتاق یا منزل چه به صورت آتش مستقیم یا زغال در کرسی، قطعاً منجر به مرگ ناشی از مسمومیت با مونو اکسید کربن می شود. لطفاً اطلاع رسانی کنید. در مورد کرسی هم، در بیماران دیابتی باعث آسیب به پا می شود. خانواده ای که کودک در منزل دارن هم نباید از کرسی استفاده کنند چون کودک لحاف را روی سر خودش می کشد و خدای نکرده منجر به فوت کودک می شود.‌ به نطر من دولت به جای تعطیلی ساختمان ها و مدارس یا ورزشگاه های دولتی یا خصوصی، باید آنها را برای پذیرایی از مردم‌ مناطقی که دچار قطع گاز منزل شده اند باز و گرم نگه دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس