کد خبر 1466979
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
توافق چین و روسیه برای چندقطبی شدن جهان

چین و روسیه برای مقابله با هر گونه تهدیدات یکجانبه و تلاش برای چندقطبی شدن جهان توافق کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین پس از دیدار میان «وانگ یی»، مدیر دفتر مرکزی امور خارجه چین با «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در مسکو اعلام کرد که مسکو و پکن توافق کرده‌اند به صورت مشترک با همه اشکال تهدیدات یکجانبه مقابله کنند و بدنبال دموکراتیزه کردن روابط بین‌الملل باشند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «طرفین در مورد وضعیت راهبردی بین‌المللی کنونی گفتگو کردند و تمایل خود را برای اجرای مشترک چندجانبه‌گرایی واقعی، مخالفت با انواع تهدیدات یکجانبه و کمک به دموکراتیک کردن روابط بین‌المللی و چندقطبی شدن جهان ابراز کردند.»

روز گذشته «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد. گفته شده محور اصلی این نشست روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی اخرین تحولات آن بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت: «وانگ یی» برای گفتگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و نیز «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور در پیرامون روابط دو جانبه و موضوع اوکراین در مسکو به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این دیدار گفت: غرب به صورت جمعی علیه روسیه و چین کار می کند. مسیر توسعه مشارکت راهبردی با چین، اولویت بی قید و شرط سیاست خارجی روسیه است. روابط روسیه و چین به خودی خود ارزشمند است و تابع شرایط خارجی نیست.

«نیکلای پاتروشف» در دیدار با وانگ یی اضافه کرد: تعمیق هماهنگی روسیه و چین در عرصه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است… غرب در تلاش است تا چین را بی اعتبار کند.

آنطور که وبگاه اینتل ریپابلیک خبر داده است، دیپلمات ارشد چینی در سفر خود به مسکو با مقامات روسیه دیدار و رایزنی هایی داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    6 1
    جهان باید روبروی زیاده خواهی های امریکا بایستد
    • علیرضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 1
      جنگ اکراین اثبات کرد که روسیه قدرتی محسوب نمیشه چون در عرض یک سال هنوز نتوستن اکراین رو که هیچ گونه سلاح سنگین تانک هواپیما ندارد رو شکست بده حتی با کمک ایران وبلاروس وچچنی ها..چین هم که از نظر رشد اقتصادی متوقف شده وفقط با غارت منابع خام ایران اون هم باقیمت چند صدم درصد تا الان تونسته پیش بیاد وگرنه اگه مدیران نالایق ایرانی نبودن تا حالا از نظر اقتصادی ورشکسته بود .شما حزب الهی ها خوشتون بیاد یا نیاد فعلا دنیا یک قدرت مطلق داره واون هم امریکا هست .همونجایی که بچه های مدیران وخودی های انقلاب اونجا زندگی میکنند ولی شما به ما مردم عادی میگین بهش مرگ بفرستین وپرچمش رو اتیش بزنین ..
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    پس ما چی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    چین روسیه. ایران برزیل افریقا وکشورهائ که با امریکا مشکل دارندد اگر غرب در. جنگ ‌اکران. پیروز شود روسیه تجزیه وچه بسا بدامن غرب بیافتد وبعدانگشوذهای مذکور یا تسلیم ویا مورد. حمله قرار خاهند گرفت اگرجهانی باقی باشد بهتر است هرچه رودتر برای. مهار این فوج. سرکش جهان هر چه زود تر متحد شود والآ برمردم جهان ان میرود که برسرخ پوستان امریکا رفت. این گروه که ریشه در اروپا دارد نتاج همان غارتگران اروپایی. است که داعش جزیی از انهاست. انها کم. اورده اند یا باید با فقر پنچه نرم کنند که نمیتوانند یاباید توسط افراد فراری ومهاجر وجانی وکشورهای مستآ مره بکشورهای دیگر مایه دار‌ حمله وهمه چیزشان را بغارت برند بخود ایید
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    خوب چین نبرد نیابتی با امریکا یعنی حمایت تسلیحاتی از روسیه را مفیدتر از جنگ مستقیم خود و شهرهای از دیوار طلای خود با امریکا و ژاپن می داند چین می داند تا زمانی که امریکا با روسیه در حال جنگ است هیچ موقع نمی تواند جنگی با چین شروع کند از این رو باید چین به روسیه کمک تسلیحاتی بنماید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    6000 پهبادی که قرار است ایران در روسیه تولید کند برای یکسال جنگ کم هم نباشد زیاد نیست چون امریکا هم همین تعداد پهباد قرار است به اوکراین تحول دهد بهتر این بود که ایران ضمن افزایش تحویل پهباد به 20000 یا 25 هزار عدد خود نیز درهدایت انها مشارکت داشت مثلا خلبانان سپاه در کریمه و یا خاک روسیه این پهبادها را خودشان به سوی تانک و نفربرهای اوکرانی هدایت می کردند اینطوری سطح مهارتشان هم می رفت بالا مهارت خودش خیلی مهم است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    روسها در کنار حمله به شمال خارکف بهتر است که خطوط ارتباطی دو سوی رود دنیپرو پلهای ارتباطی ارتش اوکراین را مورد هدف قرار می دادند اینطوری براحتی این ارتش نابود می شد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    چنگ اوکراین جنگ نیابتی چین و امریکاست محال است چین در اوکراین مقابل امریکا عقب بنشیند این کار یعنی نابودی چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس