رونمایی از اولین شناور مشترک امارات و رژیم صهیونیستی

در نمایشگاه «ناودکس ۲۰۲۳» ابوظبی، از اولین شناوری که به صورت مشترک توسط شرکت‌های اماراتی و رژیم صهیونیستی ساخته شده، رونمایی شد.

به گزارش مشرق، روز گذشته (دوشنبه، ۲۰فوریه) امارات و رژیم صهیونیستی از اولین شناور نظامی بدون سرنشینی که در چارچوب همکاری مشترک صنایع نظامی تل‌آویو و ابوظبی ساخته‌اند، رونمایی کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، این شناور که در چارچوب همکاری‌های نهادهای نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتیساخته شده ، مجهز به سنسورها و سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته است. قرار است از این شناور برای نظارت و شناسایی مین در سواحل ابوظبی، پایتخت امارات استفاده شود.

روز گذشته از این شناور در جریان دو نمایشگاه «آیدکس ۲۰۲۳» برای محصولات دفاع هوایی و «ناودکس ۲۰۲۳» برای تجهیزات دفاع دریایی، که در امارات آغاز به کار کرده‌اند، رونمایی شد.

«اورین گوتر» مدیر طرح‌های دریایی در شرکت نظامی صهیونیستی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن اشاره به اینکه «این شناورها در منطقه با تهدیدات مشترک مقابله خواهند کرد، هدف ما استقرار آن‌ها در خارج از کشور است»، گفت: ما برای اولین بار پروژه مشترکی را ارائه می‌کنیم که نشان‌دهنده توانمندی‌ها و نقاط قوت هر دو شرکت در تامین امنیت سواحل و مقابله با تهدیدات مین است.

شرکت «رافائل» برای صنایع نظامی در سرزمین‌های اشغالی هفته گذشته پیش از آغاز به کار نمایشگاه‌های ابوظبی اعلام کرده بود که دفتر نمایندگی دائم خود را در پایتخت امارات دایر کرده است.

این شرکت صهیونیستی به دنبال افزایش همکاری با امارات در زمینه دفاع هوایی و مشارکت با این کشور در منطقه خلیج‌فارس برای بهبود توانایی‌های دریایی خود است. منابع عبری‌زبان گزارش دادند که شرکت‌های نظامی صهیونیستی و اماراتی نیز برای توسعه یک سامانه ضد پهپاد با یکدیگر همکاری می‌کنند.

امارات و رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی در سال ۲۰۲۰، از ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ مشارکت نظامی خود را تقویت کرده‌اند. پس از این امر، شرکت تسلیحات پیشرفته صهیونیستی «Elbit Systems» اعلام کرد که شرکت تابعه آن در امارات قراردادی به ارزش تقریبی ۵۳ میلیون دلار برای تامین سیستم‌های دفاعی با نیروی هوایی امارات منعقد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    به شیوخ اماراتی توصیه می‌شود شب اول عروسی شل کنید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس