کد خبر 1472899
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
دستگیری هواداران روسیه در تظاهرات ضد دولتی در «پراگ»

منابع رسانه‌ای از دستگیری تظاهرکنندگان طرفدار روسیه در پایتخت جمهوری چک در جریان تظاهرات شنبه علیه دولت غربگرای این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای گزارش کردند که تظاهرکنندگان طرفدار روسیه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک در تظاهرات روز شنبه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

طبق گزارش‌ها، هواداران روسیه سعی کردند با ورود به «موزه ملی» در پراگ پرچم اوکراین را که بر نمای آن آویزان شده بود، پایین بیاورند. به دنبال آن، نیروهای امنیتی از ورود معترضان به موزه جلوگیری و ۱۸ نفر را بازداشت کردند.

این وقایع در بحبوحه راهپیمایی گسترده روز شنبه حزب سیاسی تازه تاسیس رخ داد. پس از پایان تظاهرات نیز تعدادی از معترضان به ساختمان موزه ملی رفتند و سعی کردند به داخل آن نفوذ کنند. آنها تلاش کردند پرچم اوکراین را که به نشانه همبستگی چک با اوکراین در آنجا آویزان شده بود، پاره کنند.

دستگیری هواداران روسیه در تظاهرات ضد دولتی در «پراگ»

هزاران نفر در جمهوری چک روز شنبه علیه دولت غربگرای این کشور و تورم بالا تظاهرات کردند. مردم خواستار پایان دادن به حمایت نظامی این کشور از اوکراین شدند. این تظاهرات از سوی یک گروه سیاسی جدید سازماندهی شد و مردم در یکی از میادین شهر پراگ پایتخت چک حضور یافتند و از دولت ائتلافی خواستند استعفا دهد.

جنگ در اوکراین یکی از مسائل مهم در تظاهرات روز شنبه بود که در آن جمعیت خواستار راه حلی صلح آمیز برای خاتمه درگیری شدند. برخی از افراد هوادار ارتش روسیه نیز در این تظاهرات حضور داشتند. برخی از معترضان شعار دادند: «جنگ را متوقف کنید، ناتو را متوقف کنید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس