زاکانی: به هدفی کمتر از ایجاد تحولی همه‌جانبه در شهر تهران قانع نیستیم

شهردار تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری جدید به هدفی کمتر از ایجاد تحولی همه‌جانبه در شهر تهران قانع نیستیم، گفت: مقدمه دستیابی به این هدف، تحول در مجموعه مدیریت شهری با مختصات تفکر انقلابی است.

به گزارش مشرق، مراسم معارفه محمد مهدی حسن زاده مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی، برخی از اعضای شورای شهر، شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونان و مشاوران شهرداری تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: تعاریف امام راحل و انتظارات ایشان از بسیج در جایی که می فرمایند اگر بسیج نبود سرنوشت دفاع مقدس جور دیگر رقم می خورد یا فرموده ایشان با این مضمون که در جایی اگر فرهنگ بسیجی حاکم شود چشم طمع دشمنان از آن نقطه بریده می شود؛ بیانگر عظمت این نهاد مردمی است.

وی ادامه داد: نهضت اسلامی ما مبتنی بر سه ضلع اسلام، ولایت و مردم به پیروزی رسید. در پیشبرد مسیر انقلاب؛ خواص جان بر کف، موتور محرک حرکت جامعه اسلامی‌اند. خواصی که علاوه بر فهم به‌ موقع، شجاعت قیام در شرایط سخت را دارند. تجلی حضور خواص در اجتماع بسیج است. بسیجیان خالص با همه وجود در ولایت غرق هستند و با درک تار و پود جامعه اسلامی در راستای تحقق اهداف انقلاب گام بر می‌دارند .

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مدیریت شهری جدید و شورای ششم به هدفی کمتر از ایجاد تحولی همه‌جانبه در شهر تهران قانع نیستیم. مقدمه دستیابی به این هدف نیز تحول در مجموعه مدیریت شهری با مختصات تفکر انقلابی است. در نتیجه این تحول باید شهرداری از یک نهاد خدمت رسان به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و مردم آن را نقطه اتکای خود برای حل مشکلات شان بدانند.

شهردار تهران در ادامه پیرامون نقش شهر تهران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی افزود: اگر بناست انقلاب ما مقدمه ای برای ظهور باشد، باید بتواند الگویی مبتنی بر هدف قیام جهانی حضرت صاحب الزمان(عج) ارائه کند و جایی بهتر از تهران برای پیاده سازی این الگو نیست. در همین رابطه ما باید در مدیریت شهری کاری کنیم که اگر هر کسی در هر جای دنیا به دنبال الگویی از یک زیست سالم و مبتنی بر ارزش های انسانی باشد به یاد تهران بیفتد.

وی ادامه داد: سمت و سوی حرکت ما در شهرداری معلوم است و برای رسیدن به اهداف خود نیاز به یک اکسیر داریم و آن اکسیر هم تفکر بسیجی است که اگر نباشد هیچ قدمی را نمی توانیم در راه پیشبرد اهداف خود برداریم.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: سه نکته را از بسیج بخش های مختلف شهرداری در ارتباط با این نهاد مردمی انتظار دارم؛ نخست ساماندهی مجموعه نیروهای انقلابی در شهرداری که باید با اتکا به بسیج رقم بخورد، دوم پیشتاز تحولات مدیریتی شهری باید بسیج باشد، سوم مجموعه مدیریت شهری تا پایین‌ترین سطح باید پیوستگی دقیق با بسیج داشته باشد.

منبع:شهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    يا ايزد منان! من ميدونم كه معني تحولي همه جانبه اونهم در شهر تهران يعني چي ؟ تازه كمش هم نه كه بخواد قانع بشه ايشون !!! خدايا خودت حول حالنا الي احسن الحال وگرنه از دست هيشكيه ديگه اي كاري برنمياد!!!
  • سعید IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    3 0
    همینکه وعده های دائمی خود در خصوص بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی را نتوانستی اجرائی بفرمائی بقیه آنهم به همین وضع خواهد بود؟؟؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 4
    آقای دکتر زاکانی امیدوارم بعد از 1408 تا 1416 رئیس جمهور ایران باشی.(به کوری چشم معاندین و تفاله های آمریکا)
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 3
      انشاالله اونوقت دیگه هیچ دشمنی نمیتونه نمیتونه ضربه مهلک به ما بزنه!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 2
    به این میگن مسئول انقلابی انصافا تهران را متحول کردی دکتر جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس