کد خبر 146651
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶

رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این كه، روند صعودی صادرات غیرنفتی در سال جاری ادامه دارد، گفت: رقم صادرات غیرنفتی در سال جاری به 11 میلیارد و 978 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران؛ 'حمید صافدل' افزود: از این میزان صادرات حدود 52 درصد معادل بیش از شش میلیارد و 200 میلیون دلار كالاهای غیر مشمول اقلام میعانات گازی و پتروشیمی بوده است.

وی تاكید كرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل 6/24 درصدی را نشان می دهد.

صافدل گفت: در این دوره صادرات بیش از یك هزار و 721 قلم كالا از رشد قابل توجه و چشمگیر بیش از صد درصدی برخوردار بوده است.

به گفته وی؛ مهمترین اقلام این گروه عموما شامل كالاهای با ارزش افزوده بالا و صنعتی نظیر شیرآلات صنعتی و پنوماتیك، تابلوهای برق، سایر دستگاه های خنك كننده هوا، محصولات آهنی اسفنجی، فرآورده های هموژنیزه، آب میوه، مفتول از آلومینیوم را شامل می شود.

صافدل افزود: سازمان توسعه ایران بیشترین حمایت ها و مشوق های صادراتی را معطوف به محصولات با ارزش افزوده بالا كرده و به طرق مختلف از اینگونه تولیدكنندگان و صادركنندگان حمایت می كند.

وی اظهار داشت: در این دوره 17 میلیارد و 273 میلیون دلار انواع كالا وارد كشور شده كه عموما شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی و كالاهای اساسی می باشد.

وی گفت: در این دوره 6/59 درصد از ارزش كالاهای وارداتی شامل كالاهای واسطه ای و 13 درصد شامل كالاهای سرمایه ای می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس