رعایت ۳۴ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور 

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، پایین و حدود ۳۴ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، حدود ۵۰ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان ایلام با ۸۴ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۷ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، حدود ۵۰ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان رعایت و پاساژها با ۴۶ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۶ درصد رعایت بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۱۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۷۸ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۰ درصد است.

میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۳۲ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۵۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۴ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۳۲ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۸۷ درصد بیشترین درصد رعایت و پایانه‌های مسافربری درون شهری با ۲۵ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۴۹ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان لرستان با ۷۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به زنجان با ۳۵ درصد بوده است همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۴۹ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین حد رعایت بوده و رستوران‌ها با ۴۴ درصد در قعر رعایت این شیوه‌نامه قرار دارند.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، از تعداد سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، حدود ۱۴۱ هزار و ۱۰۸ مورد بازرسی انجام شده است همچنین در این مدت تعداد ۲۷ هزار و ۱۴۹ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۳۹۲ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

گزارش آخرین وضعیت بخش بهداشت شکایات مردمی سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا حاکی از آن است که گزارش هفتگی واحد بهداشت سامانه ملی ۱۹، تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۰، حدود ۲۰۳ تماس بوده و تعداد کل شکایات ثبت شده در این سامانه، ۱۴۱ شکایت بوده است همچنین تعداد مشاوره و راهنمایی در مورد بیماری کووید ۱۹ و واکسیناسیون ۶۲ مورد بوده است.

طبق گزارش سامانه ۱۹۰، شکایت از عدم رعایت بهداشت دست در صدر جدول قرار گرفته است و بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها، درمانگاه و کلینیک‌ها و نیز مدارس بوده است که با موضوع رعایت نکردن بهداشت دست کارکنان، وجود تهویه نامطلوب و نامناسب، استفاده نکردن کارکنان ازماسک و رعایت نشدن فاصله‌گذاری گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    با شما مسئولان گلوبالیست وزارت بهداشت و دکترهای جاهل هستم ماسک بزنیم نفس نکشیم راضی میشید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس