کد خبر 1465653
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
نخست وزیر سابق انگلیس: برای مقابله با چین از تایوان حمایت کنید

نخست وزیر سابق انگلیس معتقد است که کشورها باید برای مقابله با چین در پی ارتقای جایگاه تایوان باشند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری بی بی سی، نخست وزیر سابق انگلیس می‌گوید این کشور برای مقابله با تهدیدهای چین باید به حمایت از تایوان روی آورد.

«لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس، امروز جمعه در اظهاراتی مداخله جویانه از کشورهای غربی خواست تا با تقویت روابط با تایوان برای مقابله با تهدیدات چین آمادگی کسب کنند.

تراس در یک سخنرانی پیش از اجلاس گروه هفت در هیروشیما، از کشورها خواست به پکن این پیام را بدهند که حمله نظامی به تایوان یک اشتباه استراتژیک خواهد بود.

وی در اولین سخنرانی عمومی خود پس از استعفا از نخست وزیری انگلیس در ماه اکتبر، توصیه‌های سیاستی متعددی را برای کشورها به منظور حمایت از تایوان مطرح کرد.

این سیاستمدار انگلیسی به دیگر کشورها توصیه کرد از طریق کاهش اتکا به چین در صنایع کلیدی، بسط روابط اقتصادی با تایوان و پذیرش تایوان در سازمان‌های بین‌المللی به مقابله با چین بپردازند.

تراس که پیش از این وزیر خارجه انگلیس نیز بوده، در اظهارات مداخله جویانه خود همچنین خواستار یک اتحاد دفاعی توسعه‌یافته‌تر در اقیانوس آرام شد به نحوی که تایوان بتواند همکاری نزدیک‌تری با ناتو داشته باشد.

دُور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس