سردار بلالی: در بعد نظامی به اقتدار رسیدیم اما در حوزه‌های دیگر باید کار کنیم

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران در بُعد نظامی تقویت شده و به حدّ بازدارندگی و اقتدار نظامی رسیده است، اما در حوزه‌های دیگر هنوز جای کار داریم.

به گزارش مشرق، امروز ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ اولین قدم از دومین اردوی «راهیان پیشرفت نورانی» با حضور دانش‌آموزان نخبه برداشته شد. این اردوها که ترکیبی از اردوی راهیان پیشرفت علمی و راهیان نور هستند، برنامه‌ریزی شده‌اند تا علاوه بر پیشرفت علمیِ دانش‌آموزان که سرمایه‌های آینده علمی ایران هستند، بر پیشرفت معنوی و اعتقادی آنان نیز تمرکز و حقایقی از تاریخ جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها نشان داده شود.

دانش‌آموزان در ابتدا به نمایشگاه موشکی هوافضای نیروی هوایی سپاه رفتند تا از تجهیزات نظامی ایران، از دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون، آشنا شده و نسبت به چگونگی کارکرد آن‌ها شناخت پیدا کنند. همچنین در بخش‌هایی از این نمایشگاه شبیه‌سازی‌هایی از حملات موشکی عراق به ایران دیده می‌شد.

هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به ما ضربه نظامی بزند

در ابتدای بازدید سردار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه، پس از نمایش کلیپی از قدرت‌نمایی‌های پدافند هوایی سپاه، در توضیحاتی گفت: هدف از این نمایشگاه، نشان دادن «ما توانستیم» در کنار «ما می‌توانیم» است. ما در بُعد دفاعی و نظامی به جایی رسیدیم که در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به ما ضربه نظامی بزند. در هشت سال دفاع مقدس هواپیماهای عراقی در ارتفاع بالا بر سر رزمنده‌های ما، روی زمین، زباله‌های ساختمانی و پادگانی می‌ریختند تا آن‌ها را تحقیر کنند. کسی هم نمی‌توانست به آن هواپیماها ضربه بزند و ساقطش کند. در حالی‌که عراق کشوری هم‌تراز ایران بود.

بلالی ادامه داد: ولی چند سال پیش آمریکا، که ابرقدرت منطقه و دنیا است، قصد حمله به ایران را داشت. آن‌ها هواپیمای بدون سرنشینی از امارات به سمت چابهار فرستادند تا داخل کشور ما را رصد کند. این پهباد توسط سامانه FIR شناسایی شده و در ۳۰ خرداد ۹۸، طبق قانون، بعد از تذکر به پهباد، به وسیله سامانه سوم خرداد، با رمز یا زهرا، در دریا سقوط کرد.

سردار بلالی تصریح کرد: بعد از این اتفاق آمریکا از موضع حمله علیه ایران عقب نشینی کرد. ترامپ گفت یک هواپیمای با سرنشین هم در دسترس نیروهای ایران بود که ۳۸ سرباز آمریکایی در آن بودند. اما ایران به آن شلیک نکرد. این نشان می‌دهد ایرانی‌ها قصد کشتن سربازان آمریکایی را ندارند و جان آن‌ها را حفظ کردند. ترامپ با تشکر از ایران به خاطر این اقدام، عقب‌نشینی خود را اعلام کرد. این یکی از مصادیق این است که هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما حمله نظامی کند.

سردار بلالی معتقد است: دانش‌آموزان درباره چیزهایی مثل موشک و هواپیما توصیفات مختلفی می‌شنوند؛ اما تا از نزدیک نبینند و لمس نکنند باور نمی‌کنند. این لمس کردن‌ها و از نزدیک دیدن‌ها به آن‌ها نشان می‌دهد که این چیزها مجازی نیست و واقعاً وجود دارد. بچه‌ها از من می‌پرسند موشک‌ها واقعی‌اند یا ماکت؟ به آن‌ها دست می‌زنند تا مطمئن شوند واقعی است. به آن‌ها می‌گویم تنها فرقی که با موشک واقعی دارد این است مواد منفجره را از آن تخلیه کردیم و شلیک نمی‌شود. اما اگر بگوییم ماکت است جدی نمی‌گیرند و باور نمی‌کنند. این از نزدیک دیدن‌ها باعث می‌شود وجود این تجهیزات و اتفاقات را احساس کنند.

در بعد نظامی به اقتدار رسیدیم اما در حوزه‌های دیگر باید کار کنیم

سردار بلالی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شاید اگر در جنگِ ایران و عراق، دزفول را نمی‌زدند ما نمی‌توانستیم موشک تولید کنیم و به اقتدار نظامی برسیم. ما در بُعد نظامی تقویت شدیم و به حدّ بازدارندگی و اقتدار نظامی رسیدیم. ولی در حوزه‌های دیگر هنوز جای کار داریم. شما باید در این حوزه‌ها کار کنید و آن‌ها را تقویت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 1
    راست می‌گویند اقتدار از این بالاتر
  • DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    جدي ميفرماييد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس